loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Bauer postawił na IDS Scheer i ARIS Smart Path

Na podstawie własnej inicjatywy i w porozumieniu z centralą w Hamburgu Grupa wydawnicza Bauer w Polsce postanowiła wdrożyć system mySAP Business Suite dedykowany dla rynku SME i wybrała rozwiązanie firmy IDS Scheer ARIS Smart Path.
 
Wprawdzie system księgowy firmy Simple, którego używaliśmy do tej pory  wykazał się rewelacyjną skalowalnością, bo wystartował dla firmy 10-osobowej, a w końcowym okresie obsługiwał prawie 100-krotnie większą, ale trzeba było liczyć się z kresem jego wydolności. Nie mieliśmy także systemu do obsługi naszego działu sprzedaży, na który składają się kolportaż czasopism i sprzedaż reklam. Brak takiego narzędzia był istotnym utrudnieniem. Chcieliśmy więc wspomóc te tak ważne dla nas działy, żeby mogły pracować wydajniej przy mniejszym wysiłku – tłumaczy decyzję przejścia na system firmy SAP Paweł Marczewski, szef IT w wydawnictwie Bauer. Przychody reklamowe wydawnictwa w 2005 roku przekroczyły według cen cennikowych 259 mln złotych brutto, co daje Bauerowi pozycję lidera z 13-procentowym udziałem w rynku przychodów reklamowych magazynów (wg Expert Monitor).
Wydawnictwo nie zdecydowało się jednak na wdrożenie rozwiązania branżowego firmy SAP – IS Media, uznając, że – jak pokazują doświadczenia konkurencji - nie do końca uwzględnia ono realia polskiego rynku. Bauer postawił na modyfikację standardowego modułu sprzedaży (SD) mySAP Business Suite, a spójna koncepcja tych zmian przedstawiona przez IDS Scheer Polska w postaci ARIS Smart Path for Media  – obok branżowych referencji i atrakcyjnej ceny implementacji wybranych modułów systemu - przesądziła o wyborze tej firmy na partnera wdrożeniowego.

- Konieczność dostosowania standardu SAP SD do specyficznych wymagań rynku wydawniczego była z pewnością największym wyzwaniem, jakie napotkaliśmy  podczas prac wdrożeniowych. Na szczęście wydawnictwo Bauer wydelegowało dużą grupę pracowników, która znakomicie umiała wyartykułować swoje oczekiwania – mówi Jerzy Klęczar, wicedyrektor w Departamencie Konsultingu SAP w  IDS Scheer Polska.
Wydawnictwo Bauer oprócz modułu sprzedaży (SD) wdrożyło moduł finansowy (FI), środków trwałych (FIAA) i kontrolingu (CO). W ramach projektu zaimplementowano również moduł magazynowy SAP MM w należącej do wydawnictwa Bauer największej drukarni wklęsłodrukowej w Europie Środkowo-Wschodniej w Ciechanowie. Standardową obsługę magazynów w Ciechanowie wzmocnią wkrótce kolejne rozwiązania, udostępnione przez niemiecką centralę.

Z systemu mySAP korzysta obecnie ponad 120 pracowników wydawnictwa Bauer z działów: księgowości, kontrolingu, kolportażu, reklamy, zaopatrzenia i  magazynów. Spora ich część eksploatuje licencje z ograniczonymi uprawnieniami. Implementacja modułów systemu SAP wymagała zakupów nowych serwerów, a także stacji roboczych dla użytkowników końcowych.
 
System ruszył 1 października 2005 r., nadal robimy kosmetyczne poprawki, ale jesteśmy z niego zadowoleni. Kluczem do sukcesu okazała się modyfikacja modułu sprzedaży pod nasze potrzeby, ale w ramach standardu, w zakresie samej elastyczności systemu – mówi Paweł Marczewski.
 
Źrórdło: www.ids-scheer.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top