loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Mercor SA wybiera system ERP

Firma doradcza Optima Partners realizuje dla spółki giełdowej Mercor SA, największego producenta systemów ochrony przeciwpożarowej w Europie Środkowo-Wschodniej, projekt doradczy mający na celu wdrożenie systemu  ERP. System pozwoli efektywniej zarządzać procesami biznesowymi firmy. Umowa na wdrożenie systemu ma zostać podpisana w styczniu 2008 roku.


Grupa Mercor to największy dostawca kompleksowych systemów ochrony przeciwpożarowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży w krajach tego regionu oraz zakłady produkcyjne w Polsce i w Czechach. Firma jest liderem w zakresie oddzieleń przeciwpożarowych i systemów oddymiania na rynku polskim, czeskim i słowackim. Od 19 lipca 2007 roku akcje Mercor SA notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W związku z intensywnym rozwojem firmy Zarząd podjął decyzję o wyborze i wdrożeniu systemu informatycznego, który ma zapewnić efektywne wsparcie zarządzania przedsiębiorstwem.

„Debiut Mercor SA na giełdzie był dużym sukcesem. Inwestorzy wysoko ocenili pozycję spółki na rynku, jakość zarządzania oraz perspektywy jej rozwoju. Chcąc mądrze te perspektywy oraz nasz potencjał wykorzystać, sięgamy po najwyższej klasy narzędzia, co dotyczy także technologii informatycznych. Jestem przekonany, że pomogą nam one w jeszcze lepszym funkcjonowaniu firmy” – mówi Marian Popinigis, Prezes Zarządu Mercor SA.

„Ze względu na dynamiczny rozwój działalności Mercor SA, a szczególnie prowadzone obecnie inwestycje nie tylko w Polsce, ale i za granicą, potrzebujemy odpowiedniego systemu informatycznego, który umożliwi lepszą integrację wszystkich procesów biznesowych, zwłaszcza sprzedaży usług, rozliczania inwestycji, procesu produkcyjnego, zarządzania magazynem oraz zarządzania projektami i kontraktami. Spodziewamy się, że wdrożenie nowego systemu wpłynie na podwyższenie standardu obsługi naszych klientów – zaowocuje przyspieszeniem obsługi zamówień i przyczyni się do podniesienia jakości naszych produktów” – kontynuuje Krzysztof Krempeć, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Mercor SA.

Mercor SA powierzył wybór odpowiedniego systemu ERP firmie Optima Partners. Jej zadaniem jest doradztwo przy selekcji systemu, który kompleksowo, skutecznie i efektywnie będzie wspierał kluczowe obszary działalności firmy. Zanim Optima Partners przystąpiła do analizy potencjalnych dostawców i systemów, musiała dokładnie zrozumieć specyfikę Mercor SA. Firma zajmuje się produkcją drzwi i ścianek przeciwpożarowych, systemów oddymiania i odprowadzania ciepła, systemów wentylacji pożarowej mechanicznej oraz zabezpieczeń ognioochronnych konstrukcji budowlanych. Niemal wszystkie wyroby projektowane są przez inżynierów Mercor SA na specjalne, indywidualne zamówienie klientów firmy. W tym przypadku mówimy o tzw. produkcji ETO (Engineer -to-Order) oraz MTO (Make-to-Order). Jednocześnie, dla efektu końcowego istotne znaczenie mają dodatkowe usługi świadczone przez specjalistów Mercor SA, takie jak montaż w budynku czy fachowe doradztwo w zakresie systemów zabezpieczeń przeciwpożarowych. Mamy więc do czynienia ze specyficzną produkcją w ramach branży budowlanej, produkcją na indywidualne zlecenia, z uwzględnieniem konkretnych projektów czy obiektów budowlanych, których kształt od fazy projektowania do realizacji podlega często modyfikacjom czy dostosowaniom. Taki rodzaj produkcji wymaga od firmy ogromnej elastyczności oraz ścisłej współpracy z projektantami obiektów budowlanych. Dzięki temu Mercor SA może dostarczyć swojemu klientowi właściwy produkt, idealnie dopasowany do jego potrzeb oraz ograniczyć do minimum liczbę zmian na etapie projektowania budynku.

„Zrozumienie specyfiki Mercor SA było dla nas najtrudniejszym zadaniem w ramach projektu. Firmy o takim profilu działalności praktycznie w Polsce nie funkcjonują, co sprawia, że z założenia projekt ten jest wyjątkowy, stanowiąc dla nas jednocześnie ogromne wyzwanie. Potwierdzeniem wyjątkowości projektu jest fakt, iż w trakcie jego realizacji określiliśmy ponad 1500 wymagań, jakie spełniać musi wybrany system, natomiast, gdy mamy do czynienia z bardziej standardowym projektem, tych wymagań jest około 400 – 500” – mówi Mariusz Pawłowski, partner w firmie Optima Partners.

W ramach projektu Optima Partners odpowiedzialna była również za analizę rynku systemów, wybór oferentów oraz negocjacje z nimi. Przed firmą doradczą stoją teraz takie zadania, jak analiza złożonych ofert oraz wybór właściwego systemu ERP.

„Mamy duże zaufanie do Optima Partners. Ścisła współpraca z konsultantami firmy i wyniki ich pracy utwierdzają nas w przekonaniu, iż podjęliśmy słuszną decyzję, wybierając Optima Partners na naszego doradcę. Jesteśmy pewni, że system, jaki zarekomenduje, będzie spełniał nasze wymagania i oczekiwania. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Umowę na wdrożenie systemu planujemy podpisać w styczniu 2008 roku” – deklaruje Grzegorz Lisewski, Członek Zarządu oraz Dyrektor Finansowy Mercor SA.

Źródło: www.optimapartners.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top