loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
21 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 55 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności, JEST JUŻ DOSTĘPNY DO POBRANIA!


KLIKNIJ I POBIERZ EGZEMPLARZ JUŻ DZIŚ!


PARTNERZY RAPORTU ERP 2021

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

SELENA SA z systemem ERP Columbusa

Tym razem Columbus IT zakończył wdrożenie w Selena S.A., spółce specjalizującej się w dystrybucji chemii budowlanej. Rozwiązanie, oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics AX, objęło m.in. Finanse, Sprzedaż, Zakupy oraz Magazyn.

Realizacja projektu trwała sześć miesięcy. Osiągnęliśmy w wszystkie zamierzone cele – mówi Michał Zelik, Key Account Manager w Columbus IT.

W tym czasie usprawniono m.in. zarządzanie zamówieniami i dostawami, jeden z kilku kluczowych procesów w firmach dystrybucyjnych. - W branży tej wysokość przychodów jest w istotnym stopniu uzależniona od terminowości zaopatrzenia. Zasada jest wprawdzie prosta - im szybciej, tym lepiej. Ale już jej realizacja, zwłaszcza w organizacjach z rozbudowaną siecią dystrybucyjną, wymaga wsparcia ze strony zintegrowanego systemu ERP – wyjaśnia Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus IT.

Przed takim wyzwaniem stanęła Selena S.A., wrocławski potentat z 30 proc. udziałem w krajowym rynku chemii budowlanej, który zastąpił przestarzałe już oprogramowanie XAL systemem ERP Microsoft Dynamics AX.

Wśród klientów Seleny są zarówno hurtownie, hipermarkety, jak i mniejsze sklepy, zlokalizowane w całej Polsce. Jednak niezależnie od tego, kto jest odbiorcą asortymentu, kluczową kwestią jest zrealizowanie zamówienia na czas – mówi Piotr Szczerbiak.

W tym celu spółka wyposażyła swych przedstawicieli handlowych w urządzenia PDA, które umożliwiają zdalne zamawianie towaru jeszcze podczas wizyty u klienta. W ten sposób zredukowano czas i koszty transportu. Zamiast wypełniania i przesyłania danych w formie papierowej (co wymagałoby pokonania dziesiątek kilometrów), wszystkie informacje są wysłane z PDA do systemu Microsoft Dynamics AX i w tej samej chwili dostępne m.in. dla działu sprzedaży, finansów oraz dla menedżerów zarządzających magazynami.

Równie sprawnie, co przyjmowanie zamówień, przebiega także ich realizacja. Za pośrednictwem interfejsu system ERP Microsofta błyskawicznie przesyła dane do systemu zewnętrznego operatora logistycznego, odpowiedzialnego za dostarczenie klientom zamówionych produktów.

Nie są to jednak jedyne udogodniania i profity. Rozwiązanie Columbus, oparte na nowym systemie ERP, umożliwiło także sprawne zarządzanie programami lojalnościowymi oraz szybkie i bardzo dokładne raportowanie.

Źródło: www.columbus.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top