loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Farm Frites Poland SA i system ERP QAD

Farm Frites Poland SA, jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcji frytek w Europie, rozwija system informatyczny w oparciu o najnowszą wersję pakietu ERP QAD Enterprise Applications. W efekcie wprowadzenia rozwiązania usprawniono obszar użytkowania systemu, dzięki nowemu interfejsowi opartemu na platformie .NET.
Dokonano również szeregu usprawnień w zakresie zwiększenia efektywności procesu produkcyjnego, zarówno w aspekcie finansowym, jak i jakościowym. Zastosowanie narzędzia QXtend zapewniło efektywniejsze mechanizmy integracyjne. W dalszej kolejności FFP planuje również modernizację używanego systemu Business Intelligence.

Farm Frites Poland SA (FFP) należy do czołówki producentów mrożonych frytek w Europie Środkowo-Wschodniej. Trzy nowoczesne linie produkcyjne umożliwiają fabryce wytwarzanie kilkudziesięciu różnego rodzaju produktów, które trafiają na wiele światowych rynków. Obecnie w zakładzie w Lęborku pracuje 190 osób. FFP korzysta z systemów firmy QAD od początku swojego istnienia, czyli od 1994 roku. Najnowsza wersja aplikacji została głęboko zintegrowana z szeregiem innych systemów wykorzystywanych w fabryce. Decyzja o aktualizacji była podyktowana dynamicznym rozwojem produkcji i koniecznością zwiększenia jej elastyczności oraz lepszego reagowania na zmiany popytu rynkowego.
Systemy informatyczne wspierające pracę zakładu Farm Frites w Lęborku charakteryzuje duża dojrzałość. Prowadzimy ciągłe działania zmierzające do dalszej optymalizacji procesu wytwórczego. Usprawnienia koncentrują się przede wszystkim na procesie sterowania i raportowania produkcji. Dzięki nim jesteśmy w stanie uzyskać precyzyjną informację na temat stanu produkcji, terminów, kosztów i generowanych zysków. W konsekwencji, wpływa to na dalszą poprawę uzyskiwanych marż – podkreśla Dariusz Wierzbicki, Dyrektor Informatyki w Farm Frites Poland SA.
Wprowadzenie nowej wersji systemu oznacza możliwość korzystania z atutów interfejsu użytkownika bazującego na platformie .NET. Główne korzyści są dostrzegalne przede wszystkim przez osoby podejmujące decyzje, które zyskały wygodne w eksploatacji narzędzie pozwalające np. na sprawniejsze planowanie produkcji, czy procesu wysyłek. Projekt aktualizacji obejmował również wprowadzenie systemu QXtend, umożliwiającego automatyzację połączeń z innymi aplikacjami. Zapewnia on integrację z produktami dodatkowymi tworzonymi przez zespół IT oraz elastyczność i zgodność pomiędzy różnymi wersjami oprogramowania. Przenoszenie do nowego środowiska i modyfikacje trwały 10 m-cy i zostały zakończone w czerwcu br.
W trakcie wielu lat wspólnych działań QAD blisko współpracowało z zespołem IT firmy Farm Frites Poland w stworzeniu wysoce efektywnego środowiska informatycznego wspierającego osiąganie celów biznesowych. Skrócenie realizacji poszczególnych operacji, usprawnienia w obszarze produkcji, łańcucha dostaw, czy gospodarki magazynowej pozwalają uzyskać konkretne korzyści finansowe – przekonuje Paweł Daszkiewicz, Dyrektor ds. Wdrożeń w QAD Polska.
W dalszej kolejności spółka planuje uruchomienie aplikacji odpowiedzialnej za obszar produkcji oraz najnowszej wersji oprogramowania klasy Business Intelligence.
Aplikacja Business Intelligence powinna być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika. Każdy z uczestników procesu biznesowego powinien w prosty sposób korzystać z jej wszystkich możliwości. Najnowsze wersje systemów Business Intelligence umożliwiają proste administrowanie systemem, chociażby modyfikowanie raportów, testowanie różnorodnych scenariuszy, bez konieczności angażowania wyspecjalizowanych konsultantów IT – dodaje Dariusz Wierzbicki.
Źródło: www.qad.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top