loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Branża budowlano-wykończeniowa inwestuje w systemy ERP

Przedsiębiorstwa z branży dystrybucji materiałów budowlanych i wykończeniowych potrzebują nowoczesnych narzędzi do zarządzania, aby móc się dynamicznie i systematycznie rozwijać.
 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Decydując się na zakup zintegrowanego systemu informatycznego ERP trzeba zacząć od oceny tego, w jaki sposób poszczególne funkcje oprogramowania przyczynią się do zwiększenia efektywności procesów. Oprogramowanie musi być w pełni dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa z branży budowlanej, gdyż tylko taki system niesie ze sobą wyraźne i policzalne korzyści - mówi Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.
Ze względu na szeroki asortyment system ERP musi być wyposażony w rozbudowaną, centralną bazę danych, dokładnie opisującą produkty (grupy towarowe, kody kreskowe, zdjęcia, dodatkowe cechy i dokumenty towarzyszące). Rejestracja danych w magazynie powinna być realizowana za pomocą urządzeń mobilnych (kontrola położenia produktów). Dla utrzymania wymaganej rentowności sprzedaży, stosuje się mechanizmy kontroli polityki cenowej.

Kolejny ważny aspekt, to obsługa procesu montażu - np. drzwi i podłóg - ze względu na preferencyjne stawki VAT. Branża oczekuje dopracowanych mechanizmów obsługi dostawy towarów pod inwestycję oraz narzędzi do wspierania decyzji zakupowych – co, w jakiej ilości i kiedy kupić, by zrealizować zamówienia klientów i obsługę reklamacji.

Często przydatne okazują się narzędzia wspierające procesy logistyczne – przyporządkowanie klientów do tras, kompletowanie tras ze względu na wymagane terminy dostaw.

Bardzo ważna jest platforma B2B – automatyzująca wymianę danych o cennikach i asortymencie, wspierająca elektroniczną wymianę dokumentów handlowych z dostawcami i dystrybutorami, wspomagająca obsługę reklamacji. W składzie budowlanym, czy w salonie sprzedaży, oczekuje się ergonomicznych narzędzi do obsługi sprzedaży detalicznej.
Ponieważ zakup systemu to inwestycja, która musi przynieść zwrot, należy dokonać oceny czy i w jakim czasie uda się go uzyskać. Graphcom proponuje przeprowadzenie Audytu Korzyści. Wykaże on realne, policzalne korzyści zarówno w zakresie oszczędności czasu pracowników jak i poprawy rentowności firmy. Nasze doświadczenia pokazują, że czas zwrotu z inwestycji w system ERP w firmie dystrybucji materiałów budowlanych czy materiałów wykończeniowych nie przekracza 24 miesięcy – kontynuuje Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.
Źródło: GRAPHOM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top