loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Czy rodzinne piekarnie mogą być konkurencyjne?

Niewielkie, lokalne piekarnie mogą się rozwijać i konkurować na rynku. Rodzinna Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach, wdrażając system ERP Navireo firmy InsERT, zwiększyła wydajność produkcji, obniżyła koszty i nakłady pracy.




Dzięki zastosowaniu właściwie dobranego systemu do zarządzania, nawet małe, rodzinne piekarnie mają szansę na ekspansję, a także wzmacnianie swojej pozycji na lokalnym rynku. Takiej szansy poszukiwała Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach w województwie warmińsko-mazurskim, obsługująca klientów w promieniu 150 km. Rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebowało narzędzia, które umożliwi sprawne funkcjonowanie w każdym obszarze działalności i zapewni konkurencyjność na trudnym rynku. Konieczne było zredukowanie kosztów oraz nakładów pracy i czasu.

Wdrożony w piekarni Biełowieżec system ERP Navireo organizuje zarządzanie zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, usprawnia wystawianie dokumentów w ramach kolejnych dostaw, zbiorcze fakturowanie na podstawie dokumentów wydania, tworzenie planu produkcji w oparciu o dokumenty dostaw i co bardzo ważne w działalności piekarni – zapewnia rejestrowanie zwrotów pieczywa na różne sposoby. System umożliwia także tworzenie dowolnych, nawet bardzo nietypowych zestawień, w zależności od potrzeb klienta, np. generowanie informacji, jaki asortyment, w jakiej ilości i wartości zostaje zwracany do piekarni, dla dowolnych przedziałów czasowych, z możliwością sortowania według klientów, a także tras kierowców czy regionów, w rozbiciu na sklepy własne i obce. Nowe zestawieni tworzone są szybko, tak by zarządzający mogli wykorzystywać pojawiające się biznesowe szanse lub eliminować zagrożenia.
Polecam system ERP Navireo każdej piekarni i cukierni, ponieważ jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę, a także kontrolę w firmie – mówi Julita Biełowieżec, współwłaściciel piekarni.
Wybór i wdrożenie systemu

Firma szybko zdecydowała się na wdrożenie Navireo. Po prezentacji wersji dla piekarni i cukierni okazało się, że standardowe funkcje systemu dokładnie odpowiadają jej potrzebom. Dodatkowymi zaletami Navireo są przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs, możliwość rozbudowy o indywidualnie rozwiązania oraz przydzielanie pracownikom dostępu do poszczególnych modułów, funkcji i danych zgromadzonych w systemie. Dużą rolę przy podejmowaniu decyzji odegrała dostępna opieka posprzedażna, a także konkurencyjna cena.
Mogę podkreślić, że wdrożenie programu Navireo odbyło się bardzo sprawnie i w przyjemnej atmosferze zrozumienia potrzeb wynikających ze specyfiki organizacji pracy w naszej firmie. Bardzo ważnym elementem jest wsparcie telefoniczne i zdalne w przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obsługą programu. Żadna prośba czy zgłoszony problem nie pozostają bez odpowiedzi – podsumowuje Julita Biełowieżec.
W pierwszym etapie wdrożono funkcje do obsługi produkcji cukierniczej. Instalacja i szkolenie pracowników w siedzibie klienta trwały jeden dzień. Po tych czynnościach przystąpiono do pracy z systemem, który był natychmiast gotowy m.in. do obsługi logistyki (wydania z magazynu, trasy i zwroty pieczywa), rozliczeń finansowych kierowców i klientów, fakturowania oraz rozbudowy o moduł księgowy i kadrowo-płacowy.

Drugim etapem była instalacja aplikacji do automatycznego zapisu wagi wydawanych ciast. Moduł obsługi wagi, zgodnie z wymaganiami klienta, sczytuje kody kreskowe z całego dokumentu, wyświetla zamówienia w sztukach i wprowadza automatycznie rzeczywistą wagę dodawanych porcji ciast, czyli przelicza sztuki na kilogramy według odczytu z wagi. Umożliwia ręczne wprowadzanie wag porcji zważonych wcześniej i wpisywanie sztuk, jeżeli sprzedaż odbywa się wyjątkowo według sztuk a nie kilogramów. Pozwala również na wprowadzanie zupełnie nowych pozycji asortymentowych nieprzewidzianych w pierwotnym zamówieniu klienta, np. dla sklepów własnych, gdy powstały nadwyżki produkcyjne. Ponadto automatycznie wyświetla informacje dodatkowe dla ważonego asortymentu, np. tekst czy opis zdjęcia na torcie, niestandardowe dodatki do ciasta itp.

Źródło: InsERT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top