loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Macrologic w 2017 r. rusza na podbój rynku ERP z nowym systemem

macrologicInformatyczna spółka Macrologic stawia sobie za strategiczny cel wejście do ekstraklasy firm dostarczających polskim przedsiębiorstwom nowoczesne systemy ERP. Kluczem do tego ma być jej najnowszy produkt Macrologic Merit — pierwszy polski system wspomagający procesowy model zarządzania biznesem. Aktywna sprzedaż oprogramowania ruszy pod koniec tego roku i będzie kierowana do średnich i dużych firm.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Do tej pory rośliśmy w tempie zbliżonym do wzrostu PKB, ale chcemy wyraźnie przyśpieszyć” —deklaruje Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz, prezes Macrologic SA, polskiego dostawcy systemów klasy ERP. „Liczymy, że wpływ sprzedaży naszego nowego produktu na wyniki firmy będzie widoczny od drugiej połowy przyszłego roku” — podkreśla. Jakie plany sprzedażowe stawia przed sobą spółka? „Do połowy przyszłego roku chcielibyśmy pozyskać od kilkunastu do kilkudziesięciu klientów na to rozwiązanie” — zakłada Jarosław Witwicki, członek zarządu Macrologic i dyrektor ds. sprzedaży.
Cel Macrologic: zwiększyć swój udział w rynku

Spółka za cel stawia sobie awans do grona największych dostawców systemów ERP w Polsce i znaczne poszerzenie swoich udziałów w rynku rozwiązań IT wspomagających zarządzanie. Jak zamierza to zrobić? Pomóc ma jej w tym najnowszy system ERP oparty na procesach, nad którym w Macrologic pracowano przez ostatnie 3 lata. Powstał on w oparciu o profesjonalne badania rynkowe i doświadczenia z codziennej pracy ponad 200 konsultantów firmy.
Macrologic Merit to nasza odpowiedź na potrzeby klientów, zwłaszcza w sytuacji gdy polska gospodarka unowocześnia się i rozwija w coraz szybszym tempie. Macrologic Merit już w swoim DNA zawiera specyfikę naszego systemu gospodarczego i zgodność z przepisami polskiego prawa” — zwraca uwagę Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.
Spółka ma również dobrze zdywersyfikowane źródła przychodów i praktycznie nie odczuwa zastoju w segmencie publicznym. Obecni klienci Macrologic generują 80 proc. przychodów firmy. 60 proc. z nich pochodzi z umów stałych.
Z oferowanych przez nas rozwiązań informatycznych korzysta około 1600 klientów. Połowa z nich jest związana z Macrologic od ponad 10 lat. To bardzo duży kapitał” — zaznacza prezes Macrologic. „Przez ostatnich 30 lat przeprowadziliśmy tysiące projektów informatycznych, niemal w każdej branży. Ale doskonale rozumiemy, że kluczem do sukcesu jest stały rozwój naszego oprogramowania — dodaje.
Łatwe modelowanie procesów, atrakcyjne koszty utrzymania

Jednym z wyróżników nowego produktu Macrologic ma być jego cena. Na podobne oprogramowania dostępne dotąd na polskim rynku, oferowane przez zagranicznych producentów, stać było tylko największych graczy, głównie duże korporacje. Macrologic adresuje swój produkt do dużych i średnich firm, które podnosząc swoją konkurencyjność, coraz częściej odchodzą od tradycyjnego modelu zarządzania, opartego na działach (silosach), na rzecz organizacji horyzontalnej (procesowej). Coraz więcej z nich opisuje i informatyzuje swoje procesy.
Już podczas tworzenia Macrologic Merit braliśmy pod uwagę koszty jego utrzymania. Ten system został tak skonstruowany, by osoba bez zaawansowanych umiejętności informatycznych, jedynie po przeszkoleniu w programowaniu, mogła modelować i zmieniać procesy w firmie” — przekonuje Jarosław Witwicki.
Procesowy ERP dostosowany do polskiego prawa

Władze Macrologic jako dużą zaletę Macrologic Merit wskazują możliwość implementowania procesów zachodzących w firmie bezpośrednio do oprogramowania. Zwracają także uwagę, że w pracach nad nowym systemem spółka uwzględniła specyfikę działania przedsiębiorstw w polskiej rzeczywistości gospodarczej, zwłaszcza w zakresie prawa. Macrologic Merit dostosowany jest np. do przesyłania danych w formacie Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Poza nowym rozwiązaniem w ofercie spółki nadal dostępny będzie Macrologic ERP, jej dotychczasowy flagowy produkt.
Nie wszystkie firmy są jeszcze przygotowane procesowo na wdrożenie nowego rozwiązania — wyjaśnia Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz.
Macrologic jest spółką notowaną na GPW od 1997 roku. W 2015 roku firma wypracowała 54 mln zł przychodów i ponad 6,6 mln zysków netto. Polski dostawca systemów ERP przeznacza rocznie na swój rozwój 10 proc. przychodów.

Źródło: www.macrologic.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top