Integracja platformy V-Desk z systemami zewnętrznymi

Jednym z najistotniejszych, z punktu widzenia klienta, aspektów związanych z wdrażaniem systemów zarządzania procesami i obiegiem dokumentów, jest możliwość ich integracji z systemami klasy ERP. To właśnie możliwość wymiany danych z systemami zewnętrznymi jest coraz częściej czynnikiem decydującym o wyborze i implementacji rozwiązań klasy DMS.





Czy rzeczywiście możliwość integracji i wymiany danych staje się standardem i jak dostawcy systemów DMS|worklflow rozwiązują tę kwestię?
Jednym z podstawowych założeń przyjętych dla systemu V-Desk jest jego autonomia. Takie podejście daje nam możliwość instalacji w dowolnym środowisku programowo-sprzętowym klienta. Oczywiście wiąże się to ze stworzeniem odpowiedniej architektury, pozwalającej na obustronną integrację z innymi systemami – mówi członek zarządu PrimeSoft Polska, Dariusz Jarczyński.
Integracja V-Desk z systemami zewnętrznymi odbywa się za pomocą dostępnego interfejsu. Schemat działania jest czytelny i opiera się na mechanizmie importu i eksportu danych. Innymi słowy dane pobierane są z systemu klienta i importowane do V-Desk, jak i w druga stronę – zarchiwizowane dane mogą zostać wyeksportowane z systemu V-Desk do zewnętrznych systemów.

Na chwilę obecną firma PrimeSoft Polska zrealizowała już ponad 200 wdrożeń, z sukcesem integrując V-Desk z systemami klasy ERP, finansowo-księgowymi, kontrolingowymi, kadrowymi, magazynowymi itd. Możemy tu wymienić takie systemy jak: SAP, ORACLE, CDN XL, IFS, Symfonia, Baan, Exact, Navision. Wymiana danych odbywa się za pomocą dostępnych technologii, a jej wybór uwarunkowany jest wymaganiami stawianymi przez system, z którym V-Desk jest integrowany (między innymi za pomocą usługi Web Service, przy pomocy udostępnienia widoków bazodanowych z wykorzystaniem procedur synchronizujących dane lub metodami plikowymi).

Niezależnie od użytkowanych przez klienta systemów czy technologii, scenariusze integracji mogą być różne.
Nie sposób wskazać jedynego właściwego modelu integracji pomiędzy systemem zewnętrznym a V-Deskiem. Z naszego doświadczenia wynika, że problem integracji wbrew pozorom w przeważającej mierze nie wynika z zastosowanych technologii, lecz z prawidłowej organizacji procesu na poziomie biznesowym – wyjaśnia Dariusz Jarczyński. Integracja systemu V-Desk to proces indywidualnie dostosowany do klienta, zależny od charakterystyki danej firmy, jej organizacji oraz wielu innych czynników mających wpływ na jej funkcjonowanie.
Źródło: Primesoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top