Neckermann w chmurze Microsoft

Dla firm z branży turystycznej chmury nad głowami klientów nie są dobrym znakiem. Inaczej wygląda jednak sytuacja w biurze podróży Neckermann, które wdrożyło technologię chmurową Microsoft w postaci Office 365, która pozwala obecnie na szybszą i wydajniejszą współpracę między oddziałami oraz sprawniejszą obsługę klientów.




Neckermann należący do jednego z największych koncernów turystycznych w Europie – Thomas Cook Group plc – jest obecny na polskim rynku już od 19 lat i nieustannie znajduje się w gronie największych organizatorów turystyki wyjazdowej. Firma poświęca wiele uwagi na przygotowaniu bogatej, jakościowej oferty, podobnie jak na poszukiwaniu nowych innowacji i technologii, które wspierają aktualny model biznesowy.

W ostatnim czasie poszukiwania nowych rozwiązań IT zostały jednak zintensyfikowane z uwagi na problemy z dostępem do przestrzeni dyskowej w organizacji oraz funkcjonalnością rozwiązań Neckermann dotyczących serwerów maili oraz serwerów plików. Dla pracowników, których praca opiera się również na podróżach służbowych, kluczowa była szybka wymiana plików oraz utrzymywanie bieżącego kontaktu z mobilnymi kierownikami regionalnymi.
W ciągu kwartału potrafię otrzymać nawet 5 tysięcy wiadomości. Ta ogromna ilość maili powodowała częste zapychanie się skrzynki i problemy z jej funkcjonowaniem – mówi Dorota Ostalska, Senior Product Manager w Neckermann.
Aby poprawić jakość komunikacji wewnętrznej, Neckermann zdecydował się na wdrożenie rozwiązania Microsoft opartego na usłudze Office 365 oraz wyposażenie pracowników w urządzenia mobilne. Teraz pracownicy wizytujący biura agencyjne, na bieżąco wpisują wnioski do aplikacji, które są automatycznie przesyłane do konsultacji dyrekcji. W porównaniu do poprzedniego rozwiązania, które generowało 2-3 różne pliki dostarczane z dużym opóźnieniem, obecnie raporty z wizyt są synchronizowane automatycznie w jednym miejscu. <blockquote?Będąc partnerem Neckermanna jestem przede wszystkim przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą. Mam świadomość, że najnowsze technologie zwiększają sprzedaż i konkurencyjność, lecz niestety kosztują. Dzięki narzędziom Office 365 mamy dostęp do najnowszych technologii, na które po prostu nas stać – mówi Jakub Puchajda, właściciel biur franchisingowych Neckermann Polska. Wdrożenie w Neckermann objęło również wykorzystanie platformy Sharepoint, która umożliwia pracownikom nieograniczony dostęp do wszystkich dokumentów i plików bez względu na miejsce w którym się znajdują.
Podczas jednej z podróży do niemieckiej siedziby naszej firmy zostawiłem komputer w sali konferencyjnej. Okazało się, że nie jest to żaden problem, ponieważ miałem bezpośredni dostęp do firmowych plików z innych urządzeń, dzięki SharePoint w chmurze – opowiada Marek Surowiec, Destination Manager.
Wśród narzędzi oferowanych przez Office 365, kluczową rolę odgrywa komunikator Skype for Business (dawniej Lync) oraz kalendarz, które są wykorzystywane w codziennej, bieżącej komunikacji między regionalnymi kierownikami sprzedaży a centralą firmy. Możliwość wysyłania zaproszeń na spotkania, w których uczestniczy nawet kilkadziesiąt osób sprawia, że skoordynowanie takiego przedsięwzięcia zajmuje teraz kilka dni. W przyszłości planowane jest wykorzystanie rozwiązania do przeprowadzania szkoleń w sieci agencyjnej, po raz kolejny znosząc barierę tradycyjnie rozumianego miejsca pracy.

Jak pokazują wyniki najnowszego badania Ipsos MORI, niemal dwie trzecie pracowników polskich MŚP jest zdania, że technologie mobilne pomagają oszczędzić czas i wspierają produktywność. Przykład wdrożenia w Neckermann Polska potwierdza korzyści płynące z zastosowania nowoczesnych rozwiązań.
Można powiedzieć, że w tym roku dzięki chmurze jesteśmy przygotowani do sezonu lepiej niż kiedykolwiek – podsumowuje Efe Türkel, Business Transformation Director w Neckermann Polska.
Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top