Ze względu na dynamikę rynku oraz dużą konkurencję wśród producentów FMCG firma FoodCare, która już kilka lat wcześniej zainwestowała w narzędzia informatyczne wspomagające sprzedaż, podjęła strategiczną decyzję o unowocześnieniu swoich rozwiązań. Jej konsekwencją było wdrożenie nowoczesnej platformy informatycznej obsługującej zadania sprzedażowe oraz okołosprzedażowe. Firma zdecydowała się na kontynuację współpracy ze spółką Asseco Business Solutions, dotychczasowym dostawcą użytkowanego systemu i implementację najnowszej wersji rozwiązania Asseco Mobile.
FoodCare Sp. z o.o. (d. Gellwe) jest jednym z czołowych polskich producentów z branży FMCG. Specjalizuje się w produkcji deserów, ciast w proszku, dodatków do pieczenia, kakao, czekolady do picia, herbatek granulowanych, jak również napojów energetycznych i izotonicznych oraz płatków śniadaniowych. Firma jest właścicielem takich marek jak: Tiger Enegry Drink, Fitella, Gellwe, N-Gine, 4 Move, Pandicao, czy La Mattina.

Rosnące potrzeby i decyzja o zmianie systemu
Uważamy, że nowszy, czyli bardziej funkcjonalny i elastyczny system mobilny umożliwi FoodCare szybsze i efektywniejsze dostosowywanie się do dynamicznych przemian zachodzących w procesach rynkowych związanych ze sprzedażą - mówi Piotr Chabros, Project Manager w Asseco Business Solutions, odpowiedzialny za wdrożenie systemu Asseco EBI Mobile w FoodCare.
Nasza firma postanowiła wdrożyć nowocześniejsze narzędzie do zarządzania siłami sprzedażowymi, gdyż obecna strategia FoodCare opiera się na intensyfikacji wykorzystania posiadanych informacji w celu zwiększenia pozycji rynkowej naszych produktów. Zdecydowaliśmy się na kontynuację współpracy z Asseco BS ze względu na wysoką jakość oferowanego systemu, dotychczasowe nienaganne relacje, wiarygodność dostawcy aplikacji oraz elastyczne i partnerskie podejście do klienta - dodaje Mateusz Jesiołowski, Analityk firmy FoodCare, odpowiedzialny za wdrożenie systemu Asseco EBI Mobile w FoodCare.
Wdrożenie rozwiązania Asseco BS

Wdrożenie systemu mobilnego przebiegało zgodnie z założonym harmonogramem, ustalonym wspólnie przez Asseco Business Solutions oraz FoodCare. Implementacja prowadzona była równolegle, nie wpływając na prowadzoną przez FoodCare działalność handlową. Prace wdrożeniowe zostały podzielone na dwa etapy: pierwszy - przygotowanie danych, konfigurację aplikacji, szkolenia i uruchomienie systemu oraz drugi - prace programistyczne dostosowujące program do wymagań klienta.

Sprawniejsza sprzedaż

Aplikacja Asseco Business Solutions została specjalnie tak zaprojektowana, by wspierać wszystkie działania sprzedażowe oraz okołosprzedażowe w FoodCare. Wspomagając procesy sprzedażowe, system przede wszystkim umożliwił realizację zamówień standardowych oraz promocyjnych. Wysyłka zamówień do dystrybutora odbywa się w sposób automatyczny z wykorzystaniem systemu Connector (kluczowi dystrybutorzy) oraz tradycyjnie z pomocą e-maili oraz faksu. Do działań okołosprzedażowych FoodCare wykorzystuje szeroki wachlarz narzędzi umożliwiających m.in. zbieranie informacji z rynku (za pomocą ankiet czy monitoringu), obsługę promocji (dodatkowe ekspozycje), obsługę materiałów promocyjnych oraz POS (wydania, badania). Dynamiczna funkcjonalność aplikacji z zakresu badań danych klienta dba o poprawność zebranych informacji. Ponadto, dzięki wyposażeniu systemu w możliwości raportowania oraz tworzenia różnych przekrojów budżetów kadra menedżerska została wyposażona w narzędzia do bieżącej i ścisłej kontroli przedstawicieli handlowych pracujących w terenie.

Szybszy przepływ informacji

Firma FoodCare zdecydowała się na połączenie systemu mobilnego Asseco BS z platformą wymiany danych Connector Enterprise, dzięki czemu otrzymała kompletne rozwiązanie umożliwiające przepływ danych w formie elektronicznej pomiędzy Producentem a Dystrybutorem (zamówienia) oraz zwrotnie Dystrybutorem i Producentem (odsprzedaż, stany magazynowe). Pozwoliło to na znaczną przewagę FoodCare nad konkurencją w zakresie posiadanych informacji rynkowych o dystrybucji własnych produktów oraz skrócenie czasu związanego z wysyłaniem i przetwarzaniem zamówień. Dodatkowe wsparcie producenta

Model wdrożenia Asseco Business Solutions w FoodCare objął pełny outsourcing zarówno implementacji jak i usług, co wiąże się z kompletną obsługę Projektu ze strony usługodawcy i znacznie odciąża FoodCare, jeśli chodzi o utrzymanie oraz serwis aplikacji. Firma może korzystać z takich usług posprzedażowych jak szkolenia, Helpdesk, utrzymanie bazy danych, infrastruktura serwerowa oraz komunikacyjna czy serwis urządzeń.

Korzyści biznesowe
Program wdrożony przez Asseco Business Solutions umożliwił nam sprawniejsze zarządzanie, szybszą wysyłkę zamówień do dostawców oraz lepsze pozyskiwanie wiarygodnych danych rynkowych. Nowy system charakteryzuje się bardziej intuicyjnym interfejsem, elastyczną konfiguracją, znacznie bardziej rozbudowanymi funkcjonalnościami oraz pozwala na dużo szybszą pracę i wymianę danych. Jestem przekonany, że to rozwiązanie spełni nasze oczekiwania i stanie się narzędziem, które umożliwi nam utrzymanie wysokiej pozycji wśród znaczących producentów w segmentach rynkowych, na których nam najbardziej zależy - mówi Mateusz Jesiołowski z FoodCare.
Źródło: www.assecobs.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top