comarchGłównym celem wdrożenia Comarch ECM była strukturyzacja całego procesu obsługi zobowiązań przy jednoczesnym zapewnieniu pożądanej automatyzacji i przyjazności wobec użytkownika. Co więcej, Technicolor wymagał solidnych pracy procesów workflow, które byłyby dokładnym odzwierciedleniem procesów biznesowych, a żeby obejść się bez zbędnych e-maili i rozmów telefonicznych, trzeba było poprawić to i owo.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Technicolor – światowy lider w sektorze mediów i rozrywki – zajmuje czołowe miejsce wśród innowacji cyfrowych. Działalność firmy opiera się na trzech segmentach operacyjnych, poświęconych odpowiednio technologii, usługom rozrywkowym, oraz domowi w sieci („Connected Home”). Firma już od stu lat czynnie przyczynia do rozwoju technologii i usług video. Technicolor zajmuje na świecie pozycję lidera w zakresie rozwoju technologii i dostarczania usług i rozwiązań obejmujących produkcję cyfrową, post produkcję oraz dystrybucję szerokiemu gronu twórców, operatorom Pay-TV oraz dostawcom usług sieciowych. Aby sprostać rzeczywistym problemom i wyzwaniom branżowym w działających przedsiębiorstwach, Grupa tworzy szereg odpowiednich innowacji.

WYZWANIA BIZNESOWE

Olbrzymia skala międzynarodowych operacji prowadzonych przez Technicolor stworzyła konieczność zarządzania P2P. Konieczna była optymalizacja następujących zadań:
  • Automatyczna rejestracja napływających dokumentów finansowych,
  • Śledzenie procesów,
  • Sprawozdawczość i pomiar kluczowych wskaźników efektywności KPI,
  • Integracja z rozwiązaniami ERP,
  • Dostosowanie pracy workflow do procesów biznesowych,
  • Elastyczność workflow.
Głównym celem wdrożenia Comarch ECM była strukturyzacja całego procesu obsługi zobowiązań przy jednoczesnym zapewnieniu pożądanej automatyzacji i przyjazności wobec użytkownika. Co więcej, Technicolor wymagał solidnych pracy procesów workflow, które byłyby dokładnym odzwierciedleniem procesów biznesowych, a żeby obejść się bez zbędnych e-maili i rozmów telefonicznych, trzeba było poprawić to i owo.

ROZWIĄZANIE

Oferowane przez Comarch rozwiązanie Accounts Payable pozwoliło firmie na przekształcenie, usprawnienie i automatyzację procesów przetwarzania dokumentów finansowych. Wdrożeniu towarzyszyła również integracja globalnych procesów obsługi zobowiązań. Zadaniem Comarchu była zatem ścisła współpraca z firmą i opracowanie odpowiednio kompleksowego i elastycznego rozwiązania. Aby sprostać oczekiwaniom klienta, Comarch zastosował własny, prawnie zastrzeżony produkt SaaS i zapewnił kompleksowe usługi w zakresie doradztwa i rozwoju na całym etapie wdrożenia projektu.

Rozwiązanie Comarch ECM Accounts Payable umożliwia lub usprawnia następujące procesy:
  • Gromadzenie faktur ze wszystkich kanałów komunikacji (dokumenty papierowe, e-maile, pliki PDF, kanał EDI),
  • Automatyczne zbieranie danych (OCR) oraz ich walidacja,
  • Workflow przypisania kosztów,
  • Weryfikacja i akceptacja,
  • Archiwizacja faktur w elektronicznym repozytorium,
  • Dwukierunkowa synchronizacja danych z 6 systemami planowania zasobów (ERP).
PROCES WDROŻENIA

Główne czynniki, które zadecydowały o wyborze Comarchu spośród zgłoszonych ofert to zdaniem firmy Technicolor elastyczność oferowanego rozwiązania i liczne referencje wystawione przez dotychczasowych klientów. Opracowanie i wdrożenie globalnego rozwiązania, które początkowo zastosowano w dwóch przedsiębiorstwach, zajęło mniej niż 5 miesięcy. Po trzech kolejnych system z powodzeniem wdrożono we wszystkich 34 podmiotach. Cały projekt zajął 10 miesięcy.

Projekt stanowił szczególne wyzwanie ze względu na złożoną strukturę i globalny charakter firm w obrębie grupy. Dzięki elastyczności rozwiązania Comarch ECM możliwa stała się ich integracja w ciągu zaledwie dwóch dni roboczych.

KORZYŚCI

Po udanym wdrożeniu systemu, firma Technicolor osiągnęła kluczowe cele wyznaczone na początku projektu. Użytkownicy rozwiązania Comarch ECM w Grupie Technicolor korzystają obecnie z szeregu funkcjonalności, z których najważniejsze to:
  • Wysoki stopień automatyzacji,
  • Elastyczność workflow,
  • Możliwość integracji,
  • Użyteczność systemu,
  • Jednorazowe logowanie,
  • Model Saas.
Comarch ECM to dla firmy Technicolor i jej pracowników (użytkowników końcowych) nie tylko rozwiązanie wydajne i wygodne w obsłudze; ma ono także wpływ na ich wyniki biznesowe. Według danych dostarczonych przez Technicolor współpraca z Comarchem zaowocowała szeregiem korzyści, w tym: •
  • Poprawą jakości procesów,
  • Skróceniem procesu zatwierdzania faktur (AP),
  • Usprawnieniem procesów i umożliwieniem ich audytu,
  • Zgromadzeniem wszystkich faktur w jednym miejscu,
  • Funkcją samoobsługi: wszyscy użytkownicy mają dostęp do statusu faktur w ramach narzędzia Comarch ECM,
  • Poprawą relacji z dostawcami.
Zanim wdrożyliśmy rozwiązanie Comarch ECM, rejestracja i przetwarzanie dokumentów wymagały dużych nakładów czasu i żmudnej pracy. Przypisanie i akceptacja kosztów odbywały się za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskutek czego trudno było śledzić procesy i zrządzać ich statusem. Brak integracji z systemem ERP oznaczał, że dane z zatwierdzonych faktur trzeba było rejestrować ręcznie, a to negatywnie wpływało na ich dokładność. Po zakończeniu projektu Comarch ECM dysponujemy kompleksowym rozwiązaniem, które pozwala przetwarzać dokumenty w sposób szybki i niezwykle elastyczny. Jako firma skupiona na technologii umiemy docenić prawdziwy profesjonalizm w dziedzinie IT. Comarch jest bez dwóch zdań godny polecenia – mówi Olivier Labelle z Technicolor
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


DEROME, lider przemysłu drzewnego, usprawnia obsługę klienta dzięki IFS Applications

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Derome, jedno z największych szwedzkich przedsiębiorstw przemysłu…

Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top