Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają bieżącego wglądu w przebieg prowadzonego procesu dostawy zakupionych towarów. Sprzedawcy, chcąc sprostać wymaganiom młodych konsumentów, muszą nie tylko ulepszyć metody rejestracji i zarządzania informacjami o towarach, ale również usprawnić bieżącą komunikację między personelem i zaoferować im dostęp do pełnych danych o produktach i zapasach.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Technologia RFID jest wymiernym wsparciem przy procesie inwentaryzacji sklepów czy też magazynów. Warto zauważyć, że szacowana dokładność inwentaryzacji towarów przy użyciu standardowych narzędzi do identyfikacji wynosi około 65%. Rozwiązania RFID mogą zwiększyć precyzję określania zasobów do 95%, podczas gdy prawdopodobieństwo wystąpienia niedoboru zapasów może zostać zmniejszone aż o 80% – dzięki etykietowaniu RFID na poziomie produktu. Z badań prowadzonych przez firmę Zebra Technologies wynika, że wdrożenie tego rozwiązania w branży retail pozwala na obniżenie kosztów związanych z zasobami towarów dostępnymi w sprzedaży. Co ciekawe, sprzedawcy detaliczni deklarują zmniejszenie stanu zapasów o ponad 75% po przejściu z ręcznego na zautomatyzowany system RFID do liczenia produktów. Co więcej, technologia RFID na poziomie artykułów generuje wzrost liczby sprzedawanych produktów na transakcję aż o 19%.

Często dane inwentaryzacyjne nie są dokładne, a zamówienia muszą być realizowane w odległości setek kilometrów od założonego miejsca dostarczenia towaru – podczas gdy mogłyby być przetwarzane lokalnie. Nowe pokolenie konsumentów chce znać najbliższe źródło zamawianych towarów, ponieważ oczekuje szybkiej dostawy produktów a technologia RFID wychodzi naprzeciw ich potrzebom. To rozwiązanie umożliwia również sprzedawcom detalicznym ograniczenie zbędnego bufora zapasów, dzięki któremu detalista ma pewność, że posiada w magazynie produkty, które są dostępne w sprzedaży, co pozwala uniknąć nieporozumień na linii klient-sprzedawca. RFID usprawnia również przetwarzanie zwrotów, w tym klasyfikację zapasów i wysyłkę do właściwego magazynu lub sklepu. To rozwiązanie może pomóc uniknąć dodania do liczników serwisowych niesprzedanych zapasów.

W nadchodzących latach możemy spodziewać się szerszego rozpowszechnienia technologii RFID w handlu detalicznym, jak również w przesyłkach kurierskich czy pocztowych. Identyfikacja drogą radiową, podobnie jak narzędzia analityczne, pomaga sprzedawcom detalicznym w ciągłej optymalizacji asortymentu pod kątem trendów regionalnych i sezonowych oraz w zapewnianiu wysokiego poziomu obsługi klienta.

Przekształcenie platform operacyjnych w handlu detalicznym ma obecnie kluczowe znaczenie dla stworzenia całościowego podejścia do zharmonizowanych możliwości działania w czasie rzeczywistym – a osiągnięcie takiego standardu technologia RFID znacznie ułatwia. Sprzedawcy, którzy nie są skorzy do pracy z narzędziami cyfrowymi, mogą po prostu utracić przewagę konkurencyjną. Dlatego też handel detaliczny powinien przygotować się do znacznych inwestycji w nowe rozwiązania – im szybciej, tym lepiej.

Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top