Firma Brügmann S.A. zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy WMS od Asseco Business Solutions, wspomagającego zarządzanie magazynem wysokiego składowania. Cele, jakie znany producent profili okiennych chciał osiągnąć w zakresie gospodarki magazynowej dzięki nowemu rozwiązaniu, to przede wszystkim optymalizacja procesów logistycznych, poprawa wydajności i jakości pracy magazynierów oraz lepsza kontrola nad wykonywanymi przez nich zadaniami.


 
System klasy WMS uważany jest za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi IT służących do wsparcia pracy i kontroli pracy magazynierów. Tego typu program pozwala na wykorzystanie urządzeń mobilnych i automatyczne odczytywanie kodów kreskowych (znakowane mogą być towary, miejsca magazynowe i jednostki logistyczne), co wpływa na lepszą rejestrację wykonywanych operacji oraz kontrolę pracowników magazynu. Rozwiązania te pozwalają na wyeliminowanie ryzyka popełnienia wielu błędów przez operatorów w wyniku pracy wykonywanej ręcznie, za pomocą notatnika i długopisu.
Niezwykle trudno jest sprawnie zarządzać gospodarką magazynową bez dodatkowego wsparcia, jakie oferują najnowsze systemy informatyczne. Praca z czasem staje się mniej efektywna, zaś analiza i szybkie podejmowanie trafnych decyzji w magazynie jest trudne, a czasami wręcz niemożliwe. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu Asseco Softlab WMS od firmy Asseco Business Solutions, która ma wieloletnie doświadczenie w produkcji i dostarczaniu własnych aplikacji klasy WMS. Dodatkowo mogliśmy skorzystać z wersji branżowej, dedykowanej specjalnie pod wymagania i specyfikę firm zajmujących się ekstruzją różnego rodzaju profili - mówi Radosław Cierpiał, Prezes Zarządu Brügmann S.A.
Wdrożony system Asseco Softlab WMS ułatwia pracę operatorów logistycznych Brügmann, przekazując im na urządzeniach mobilnych precyzyjne informacje, co powinni w danej chwili wykonać (np. odebrać dany towar czy odczytać jego kod kreskowy). Zaimplementowane terminale radiowe pozwalają m.in. na weryfikację miejsca pobrania lub położenia towaru oraz na weryfikację samego asortymentu. Jest to bardzo pomocne, ponieważ składowane towary są często do siebie podobne i bez dodatkowej kontroli łatwo popełnić błąd, zwłaszcza przez niedoświadczonego pracownika.

Zastosowanie urządzeń mobilnych ułatwia również obiektywną ocenę pracy magazynierów – Asseco Softlab WMS rejestruje osoby, które wykonują poszczególne operacje, dzięki czemu w łatwy sposób można sprawdzić, kto przygotowywał daną wysyłkę, z jakich miejsc pobierany był towar oraz ile czasu zajęła kompletacja.

System Asseco Softlab WMS cechuje także duża elastyczność w procesie wydawania towaru z magazynu. Wydanie realizowane jest w oparciu o metodę FIFO (z ang. First In, First Out; pierwszy na wejściu, pierwszy na wyjściu) z uwzględnieniem specyfiki miejsc magazynowych. Aplikacja podpowiada kontenery do wydania ale umożliwia również elastyczne ich pobieranie, weryfikując, czy wybrane towary lub kontenery mogą być w danym momencie wydane. Program obsługuje także blokady i kontrolę jakości oraz umożliwia optymalizację pracy wózków widłowych.
Wdrożony przez nas system Asseco Softlab WMS pomógł naszej firmie zreorganizować pracę w magazynie, zautomatyzować wiele czynności, jakie na co dzień wykonują magazynierzy i zoptymalizować liczne procesy logistyczne. Już w niedługim czasie po uruchomieniu rozwiązania widzimy szereg korzyści. W magazynie panuje większy porządek, nasi magazynierzy są efektywniejsi, klienci krócej czekają na zamówione produkty – ocenia wdrożenie Radosław Cierpiał.
Asseco Softlab WMS firmy Asseco Business Solutions to rozwiązanie, które pozwala na pełne zarządzanie Magazynem Wysokiego Składowania, usprawniając prowadzenie gospodarki magazynowej - od momentu przyjęcia aż do momentu wydania towaru. System zawiera szeroką gamę modułów do obsługi specjalizowanych procesów, które można konfigurować zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klientów. Poprzez wdrożenie w magazynie bezprzewodowych terminali kodów kreskowych program steruje pracą magazynierów, eliminując pomyłki i skracając czas wykonywania operacji magazynowych. Umożliwia śledzenie ruchów towaru w magazynie z dokładnością do partii, wspierając przy tym inne procesy magazynowe, takie jak np. przyjęcia produkcji, przyjęcia dostawy, kompletacji i wydania towarów.

Źródło: Asseco Business Solutions

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top