Dżinsowy RFID

Firma Levi Strauss znana przede wszystkim ze swoich niebieskich portek zdecydowała się dołączać do nowych spodni chipy identyfikacyjne RFID (Radio Frequency Identification). Jak na razie to jedynie test, w którym udział bierze wybrany sklep w Stanach Zjednoczonych. Niestety przedstawiciele firmy nie zdecydowali się podać ani sklepu, do którego trafiła partia spodni, ani też jego lokalizacji.
Nowa akcja ma sprawdzić jak wykorzystanie technologii chipów RFID może poprawić gospodarowanie towarem w sklepie. RFID zastąpić ma tradycyjne kody kreskowe. W mini procesorach z anteną wprowadzono podobne informacje jak te, zapisane w kreskowym kodzie. Są tam więc m.in. nazwa produktu, rozmiar i kolor. Wykorzystanie bezprzewodowo odczytywanych znaczników RFID może pomagać nie tylko w magazynie, ale i w organizowaniu skuteczniejszych dostaw czy też szybszym analizowaniu wyników sprzedaży.

Podobną akcję wykorzystującą znaczniki RFID Levi Strauss prowadzi już w dwóch sklepach w Meksyku.

Źródło: www.pclab.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top