Czy SOA rozwiąże nasze problemy?

 Jak wykorzystać możliwości tej architektury?

Przedsiębiorstwa produkujące artykuły na zamówienie i w trybie mieszanym, tj. na podstawie prognoz sprzedaży i pod konkretne zamówienia muszą spełniać coraz wyższe wymagania klientów. Stałe skracanie terminów realizacji, podnoszenie jakości i obniżanie kosztów, a jednocześnie przestrzeganie coraz surowszych przepisów prawnych to główne wyzwania w obecnej sytuacji rynkowej. Aby w tym środowisku osiągnąć przewagę nad konkurencją, firmy muszą optymalizować operacje wewnętrzne i całą obsługę łańcucha dostaw. Ważną rolę może tu odgrywać odpowiednia technologia. Dotychczasowe rozwiązania i systemy ERP nie mogą sprostać temu zadaniu. Są one na ogół niekompletne, trudno je dostosować do zmieniających się warunków biznesowych i nie mogą zapewnić przejrzystości niezbędnej do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw.

f
W niniejszym artykule zostały omówione nowe aplikacje dla przedsiębiorstw produkujących na zamówienie lub w trybie mieszanym (odpowiednie stany magazynowe połączone z produkcją na zamówienie). Te zintegrowane aplikacje dla przedsiębiorstw produkcyjnych oparte są na architekturze zorientowanej na usługi (Service Oriented Architecture — SOA). Zawierają one w sobie nowoczesne reguły biznesowe i funkcje inteligentnej analizy danych, które zapewniają elastyczność, zgodność operacyjną i przejrzystość.

Dzięki tym rozwiązaniom producenci mogą zwiększyć wydajność, usprawnić działanie łańcucha dostaw, obniżyć koszty i zapewnić zgodność z przepisami, a przez to poprawić obsługę klientów i powiększyć przewagę nad konkurencją.

Konieczność zaspokajania potrzeb coraz bardziej wymagających klientów

Przedsiębiorstwa produkujące na zamówienie i w trybie mieszanym od dawna budują swoją renomę na możliwości wytworzenia każdego produktu zgodnie ze specyficznymi wymaganiami klienta, w krótkich terminach oraz stałej, wysokiej jakości i niezawodności.

Ostatnio sytuacja się zmienia, ponieważ klienci stawiają coraz wyższe wymagania. Producenci muszą stale skracać terminy realizacji zamówień i dostosowywać się do zmieniających się wymagań klientów. Ważne jest również jednoczesne obniżanie kosztów i przestrzeganie coraz większej liczby przepisów prawnych. Aby sprostać tym wyzwaniom, producenci muszą zwiększyć elastyczność wewnętrznych procedur biznesowych. Zmiany te muszą objąć cały łańcuch działań wewnątrz firmy, uzależnionych oczywiście od sygnałów z zewnątrz.

Należy zoptymalizować zachodzące w nim interakcje, tak aby możliwe było szybsze reagowanie. Ponadto producenci w coraz większym stopniu stosują korzystanie z zewnętrznych zasobów, zlecając produkcję innym firmom, co zmniejsza koszty.

Wdrożenie tych zmian wymaga większej przejrzystości całej drogi — od klienta po halę fabryczną, dostawców i logistykę — w celu zsynchronizowania procesów wewnętrznych i zewnętrznych oraz dostaw. Dobra komunikacja i współpraca nabiera jeszcze większego znaczenia w przypadku partnerstwa z zewnętrznymi podwykonawcami.

Dotychczasowe technologie nie są w stanie sprostać temu zadaniu

Technologia ma kluczowe znaczenie dla rozwiązywania produkcyjnych problemów biznesowych. Niestety, znaczna część technologii używanej w przedsiębiorstwach produkujących na zamówienie i w trybie mieszanym nie spełnia dzisiejszych wymagań. Niektórzy producenci nadal używają przestarzałych, niewydolnych aplikacji. Systemy te automatyzują na ogół tylko jedną funkcję biznesową, a nie całe wielofunkcyjne procesy. Ich obsługa wymaga więc wielu pracochłonnych czynności ręcznych, na przykład wielokrotnego wpisywania danych do różnych systemów.

Starsze systemy są również nieelastyczne. Nie pozwalają one producentom dostosowywać procesów biznesowych do zmieniających się wymagań. Nie zapewniają także przejrzystości w skali całego przedsiębiorstwa, nie mówiąc już o łańcuchu dostaw. To firma produkcyjna ustala zasady postępowania w przypadku wystapienia pewnych zdarzeń. Aplikacja ma pomóc w ich obsłudze, a nie wymuszać działanie niezgodne z logiką postępowania w danej firmie.

Inni producenci nadal używają wczesnych systemów zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) zainstalowanych przed rokiem 2000. Rozwiązania te stanowią postęp w stosunku do starszych systemów, ponieważ umożliwiają obsługę w skali całego przedsiębiorstwa wielu operacji dotyczących finansów, kadr, przyjmowania zamówień i zapasów magazynowych – wszystko to korzysta oczywiście z jednej bazy danych. Eliminuje to wielokrotne ręczne wprowadzanie danych i upraszcza tworzenie raportów. Jednakże te systemy ERP mają wbudowany i ścisle zdefiniowany sposób działania i reagowania na dane zdarzenia biznesowe. Utrudnia to dostosowywanie działania systemu zgodnie z aktualnymi oczekiwaniami użytkowników. Ponadto te wczesne systemy nie są wszechstronne. Producenci często kupowali osobne rozwiązania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania kontaktami z klientem (CRM) oraz zarządzania łańcuchem dostaw (SCM). W rezultacie uzyskanie przejrzystości w skali całego przedsiębiorstwa — obejmującej także klientów i rozszerzony łańcuch dostaw — wymaga szerokiej integracji.

Inteligentna analiza danych korzystała z bazy danych, która zbierała je z tych wielu systemów. Powodowało to opóźnienia. Opracowanie automatycznego przepływu pracy, który usprawnia procesy biznesowe, wymagało szerokiej integracji.

Ponadto te wczesne systemy nie mogły się łatwo łączyć z systemami klientów i dostawców. Jeszcze niedawno przepływ informacji pomiędzy systemami producentów, a oprogramowaniem ich klientów i partnerów wymagał złożonych elektronicznych systemów wymiany danych.

Prawidłowy przepływ danych wymuszał na wszystkich rygorystyczne przestrzeganie ustalonych standardów. Obecnie są już dostępne nowsze technologie internetowe, takie jak XML, które znacznie ułatwiają tą współpracę.

Nawet gdyby przedsiębiorstwa produkujące na zamówienie i w trybie mieszanym chciały nadal korzystać ze starszych technologii, byłoby to coraz trudniejsze. Wielka fala konsolidacji zmniejszyła liczbę systemów ERP z przeszło 40 w roku 2001 do około 12 obecnie. Powoduje to wiele niejasności i producenci oprogramowania często starają się skłonić swoich klientów do wprowadzenia zmian. Na przykład firma Oracle wprowadzi jeszcze tylko jedną nową wersję aplikacji produkcyjnych JD Edwards, a potem będzie oczekiwać od klientów przejścia na rozwiązanie Oracle.

Jak nowoczesna technologia może pomóc producentom

Starsze systemy już nie wystarczają - dostępne są nowoczesne rozwiązania, które spełniają wymagania przedsiębiorstw produkujących na zamówienie i w trybie mieszanym. Oferują one:

  • pełny zestaw funkcji specyficznych dla produkcji na zamówienie i w trybie mieszanym, które upraszczają wdrażanie i zmniejszają koszty,
  • platformę SOA, która zwiększa elastyczność biznesową,
  • zautomatyzowany, w pełni dostosowywany do potrzeb przepływ informacji, który usprawnia procesy biznesowe,
  • pełną integrację i wbudowaną inteligentną analizę danych, co poprawia przejrzystość aplikacji.

Kompleksowe rozwiązanie dla przedsiębiorstw upraszcza wdrożenie i obniża koszty

Dziś przedsiębiorstwa produkujące w trybie nieciągłym i mieszanym mają możliwość zastąpienia rozwiązań częściowych przez bardziej kompleksowe systemy. Najnowsze rozwiązania zawierają w sobie kompletny zestaw modułów produkcyjnych na jednej platformie.

Oferują one takie funkcje, jak:

  • zaawansowane planowanie i tworzenie harmonogramów,
  • konfigurowanie produktów,
  • zarządzanie kontaktami z klientem,
  • zarządzanie projektami, finansowaniem i danymi produktów,
  • e-biznes.

Ponadto mają funkcje inteligentnej analizy danych, która umożliwia producentom monitorowanie w czasie rzeczywistym kluczowych wskaźników wydajności, a także reguły biznesowe i przepływy pracy, które usprawniają operacje obejmujące wiele czynności.

Producenci mogą znaleźć rozwiązania w wysokim stopniu dostosowane do ich wymagań biznesowych. Na przykład całkowicie różne procesy produkcji na skład i produkcji na zamówienie muszą być realizowane za pomocą tego samego systemu, ponieważ producenci w coraz większym stopniu działają w trybie mieszanym. Nowoczesne rozwiązania są w stanie spełnić to wymaganie.

Kupując kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, producenci zmniejszają całkowity koszt usprawnienia zarządzania przedsiębiorstwem. Korzystanie z jednego rozwiązania pozwala obniżyć koszty wdrażania, infrastruktury informatycznej oraz szkolenia użytkowników. Roczne opłaty za serwis jednego rozwiązania będą prawdopodobnie niższe niż w przypadku wielu rozwiązań realizujących te same funkcje. Jeżeli pomoc techniczna jest udzielana przez jednego dostawcę, jego odpowiedzialność jest większa. Ponadto wszystkie aplikacje mogą korzystać ze wspólnego źródła danych, co poprawia przejrzystość w skali całego przedsiębiorstwa i eliminuje konieczność integracji systemów.

Obsługa platformy SOA zwiększa prężność działania

Rozwiązanie dla przedsiębiorstw powinno zapewniać pełny zakres funkcji produkcyjnych. Wymagania klientów i środowisko biznesowe stanowią jednak „ruchomy cel”. Szybkość reagowania na zmiany przedsiębiorstw produkujących na zamówienie i w trybie mieszanym zależy od ich zdolności do ciągłego modyfikowania swoich systemów biznesowych.

Wymaganą elastyczność może zapewnić tylko system zbudowany od zera z myślą o obsłudze architektury SOA, wykorzystujący technologie internetowe. Usługi internetowe oferują prosty mechanizm łączenia aplikacji bez względu na ich lokalizację oraz używane technologie i urządzenia. Korzystają one ze standardowych protokołów, takich jak XML i SOAP – zdalnego wywoływania dostępu do obiektów bazy danych. Są one obsługiwane przez coraz większą część dostawców, dzięki czemu mogą zapewnić tanią komunikację przez Internet. Przyjęte w nich swobodne podejście do przesyłania wiadomości pozwala realizować wiele scenariuszy połączeń i współużytkowania informacji.

Pośredniczą w tym samoopisujące się usługi, które mogą być automatycznie rozpoznawane. Możliwości te zmniejszają ryzyko związane z łączeniem odmiennych systemów i umożliwiają firmom wdrożenie przyszłościowej architektury aplikacji. Co usługi internetowe i architektura SOA oznaczają dla producentów

Korzystając z aplikacji zgodnych z architekturą SOA, przedsiębiorstwa produkujące na zamówienie i w trybie mieszanym mogą stopniowo dodawać nowe funkcje, gdy stają się one potrzebne.

Możliwość łatwych zmian konfiguracji przepływu pracy przy niewielkich kosztach integracji i minimalnym wpływie na operacje biznesowe jest głównym atutem tego rozwiązania. Firmy mogą bez większego ryzyka kupować tylko to, czego aktualnie potrzebują. W miarę rozwoju przedsiębiorstwa jego system ERP może się rozrastać razem z nim.

Firmy mogą także wykorzystywać usługi internetowe do łatwiejszego komunikowania się oraz usprawniania przepływu pracy obejmującego klientów i dostawców. Dzięki architekturze SOA producenci mogą udostępniać przez Internet obszary funkcjonalne swoich aplikacji produkcyjnych innym uprawnionym systemom. Na przykład producent może swój system wewnętrzny udostępnić bezpośrednio systemowi zakupów klienta, tak aby obydwa funkcjonowały za pośrednictwem SOA jak jeden system. W rezultacie usługi internetowe mogą przekształcić relacje między partnerami biznesowymi w kontakty w czasie rzeczywistym.

Usługi internetowe mogą także ułatwić producentom zmniejszenie kosztów operacyjnych. Według firmy Gartner Inc. usługi internetowe przyczynią się do zwiększenia o 30% efektywności projektów rozwoju informatyki .

Według firmy Forrester Research usługi internetowe zdecydowanie obniżają koszty interakcji w biznesie dzięki wyeliminowaniu komunikacji ręcznej. Oszczędza to czas i pieniądze, zmniejsza koszty łączenia się z partnerami. Udostępnieniu także usługi wewnętrzne różnym działom i ośrodkom oraz daje możliwość korzystania z nowych rodzajów współpracy .

Zautomatyzowany przepływ pracy usprawnia procesy biznesowe

Poprawa efektywności wewnętrznej może znacznie zwiększyć zdolność producenta do szybkiego reagowania. Narzędzia do zarządzania przepływem pracy dostępne w nowoczesnych systemach dla przedsiębiorstw zwiększają produktywność, co z kolei poprawia efektywność operacyjną i obniża koszty.

Przepływ pracy to opis wszystkich czynności, które muszą zostać wykonane w poszczególnych etapach procesu biznesowego lub produkcyjnego. Może on zawierać wyszczególnienie pracowników uczestniczących w tych etapach, zadań, które trzeba wykonać, procedur, których należy przestrzegać, oraz wymagań dotyczących danych wejściowych lub wyjściowych. Narzędzia do zarządzania przepływem pracy uwzględniające reguły biznesowe automatyzują wiele jego etapów oraz przydzielają i śledzą zadania wymagające udziału człowieka. Automatyzują one zarówno procesy standardowe, jak i odstępstwa od nich.

Narzędzia te usprawniają pod wieloma względami procesy realizowane ręcznie. W odróżnieniu od pracowników, którzy nie mogą wykonywać swoich zadań przez całą dobę, zautomatyzowane przepływy pracy nieprzerwanie monitorują i wykrywają zdarzenia biznesowe w systemie przedsiębiorstwa. Obsługują więcej zdarzeń niż ludzie, a zdarzenia te mogą być bardziej złożone. Reagują na zdarzenia w sposób bardziej spójny i zdyscyplinowany, co ułatwia producentowi stosowanie najlepszych procedur postępowania. Procedury te zwiększają efektywność i zapewniają zgodność z obowiązującymi przepisami. Zautomatyzowane procesy są realizowane znacznie szybciej. Ponadto zapewniają płynne przekazywanie informacji pomiędzy osobami i działami przedsiębiorstwa. Przepływ pracy zbudowany w oparciu o platformę SOA gwarantuje zgodność operacyjną w skali Internetu, co umożliwia producentom objęcie nim również dostawców i partnerów zewnętrznych.

Nowoczesne rozwiązanie dla przedsiębiorstw może zawierać narzędzia graficzne, co pozwala opracowywać i wdrażać przepływy pracy analitykom znającym zagadnienia biznesowe znacznie lepiej niż programiści. Analitycy zaczynają od sporządzenia dokumentacji dotychczasowych procesów oraz wyeliminowania czynności, które nie przynoszą korzyści. Następnie opisują zdarzenie lub serię zdarzeń, które inicjują daną czynność, definiują warunki biznesowe, które decydują o odpowiednich działaniach, oraz określają odbiorców i sposoby ich powiadamiania. Narzędzia graficzne umożliwiają także analitykom łatwe modyfikowanie procesów w celu skorygowania bieżących operacji oraz uwzględnienia zmian warunków biznesowych i wymagań klientów.

Rys.1 Przykład opisania narzędziem graficznym prostego procesu zatwierdzania dokumentu i powiadamiania o tym odpowiednich osób

Dzięki skróceniu czasu wykonywania poszczególnych zadań i przekazywania ich pomiędzy uczestnikami procesów przepływy pracy w przedsiębiorstwach zwiększają elastyczność i przyspieszają terminy realizacji zamówień. Jako przykład można rozważyć proces realizacji zamówienia. Natychmiast po złożeniu zamówienia przez klienta są o tym powiadamiane działy planowania, produkcji i sprzedaży, które przystępują do jego realizacji. Mając połączenie z partnerami handlowymi przez Internet i platformę SOA, można szybko zamówić wszystkie potrzebne części u dostawców zewnętrznych lub zarezerwować moce produkcyjne u podwykonawców. System taki może również synchronizować działania wszystkich uczestników tego procesu i sprawnie doprowadzić do spełnienia życzeń klienta.

Pełna integracja i wbudowana inteligentna analiza danych poprawiają przejrzystość

Mechanizmy przepływu pracy z pewnością pozwalają zwiększyć elastyczność, ale przedsiębiorstwom produkującym na zamówienie i w trybie mieszanym, które chcą skrócić terminy realizacji, potrzebna jest także przejrzystość wewnątrz firmy i wzdłuż całego łańcucha dostaw.

Niezbędne są dokładne prognozy, opracowane na podstawie wcześniejszych prognoz z uwzględnieniem aktualnego zapotrzebowania, informacje o aktualnych zamówieniach otrzymywane w czasie rzeczywistym oraz bieżąca znajomość dostępnej mocy produkcyjnej (własnej i podwykonawców). Do prawidłowej analizy konieczne są także informacje o dostępności wszystkich potrzebnych części, a także wgląd w czasie rzeczywistym w możliwości dystrybutorów. Jeżeli w grę wchodzą dostawcy zagraniczni, sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje, co dodatkowo zwiększa znaczenie szybkiego dostępu do informacji.

W odróżnieniu od aplikacji zintegrowanych, które przetwarzają żądania informacji w sposób asynchroniczny, rozwiązanie korporacyjne z pełnym zestawem solidnych, wbudowanych aplikacji tworzących jeden system może dostarczać dane ze wszystkich modułów w czasie rzeczywistym.

Możliwość współpracy w czasie rzeczywistym w toku operacji pozwala producentom zoptymalizować harmonogramy produkcji z uwzględnieniem dostępu do dostaw części i zdolności produkcyjnej zakładu. Zmniejsza to marnotrawstwo i pozwala lepiej zaspokajać potrzeby klientów. Oto kilka przykładów ilustrujących korzyści dla producentów. • Funkcje prognozowania w czasie rzeczywistym wbudowane w moduły zaawansowanego planowania i tworzenia harmonogramów. Mogą one tworzyć dokładniejsze prognozy dzięki analizie najbardziej istotnych, aktualnych danych (np. ofert, zamówień, rezerwacji, dostaw, płatności, zapasów i pracochłonności). Tworzone są z wykorzystaniem zaawansowanych algorytmów, które porównują wcześniejsze prognozy z tym, co się rzeczywiście dzieje.

  • Za pomocą funkcji analizującej możliwość realizacji zamówienia klienci mogą otrzymać dokładne daty dostaw i sprawdzić, jak oferta wpisuje się w bieżący harmonogram producenta.
  • Tworzenie harmonogramów z widokiem wielu zasobów w czasie rzeczywistym pozwala głównemu planiście i kierownictwu wizualnie zlokalizować przeciążenia i warunki powodujące opóźnienia. Umożliwia to dokonanie analizy kosztów i zdolności produkcyjnych przy zmienionym harmonogramie, przed ostatecznym zatwierdzeniem tych zmian.
  • Działający w czasie rzeczywistym moduł planowania zasobów materiałowych (material requirements planning — MRP) może zbilansować zapotrzebowanie wynikające z zamówień klientów i prognoz z zapasami i zadaniami. Gdy zamówienia i prognozy zmieniają się, MRP może automatycznie modyfikować odpowiednie zadania, tak aby producent mógł przywrócić równowagę. Może on nawet zmienić harmonogram w całym zakładzie.
  • Wbudowana funkcja konfiguracji produktów umożliwia konfigurowanie na bieżąco produktów, które można w dużym stopniu dostosowywać do indywidualnych potrzeb, za pomocą prostych pytań i odpowiedzi.

Rozwiązanie korporacyjne zbudowane w oparciu o architekturę SOA może rozszerzyć te funkcje, tak aby zapewniały one widoczność łańcucha dostaw w obu kierunkach. Na przykład jeśli nowe zamówienie dotyczy niestandardowego produktu wymagającego rzadko stosowanych części lub materiałów, których nie ma w magazynie, system produkcyjny oparty na architekturze SOA może wysłać do systemu dostawcy zapytanie o dostępność części i otrzymać odpowiedź na temat możliwego terminu dostawy. Producent może wówczas natychmiast potwierdzić zamówienie klienta i podać mu datę dostawy produktu.

Ponadto system korporacyjny z funkcjami inteligentnej analizy danych umożliwia przedsiębiorstwom produkującym na zamówienie i w trybie mieszanym: • przegląd i analizę wszystkich istotnych informacji otrzymywanych w czasie rzeczywistym, • podejmowanie odpowiednich działań z wykorzystaniem takich narzędzi, jak monitorowanie działalności biznesowej, konsole i zrównoważone karty wyników.

Monitorowanie działalności biznesowej zapewnia w czasie rzeczywistym zdefiniowane przez użytkownika widoki wszystkich obszarów. Na przykład konsole zawierają wskaźniki wyjątków, które na bieżąco ostrzegają użytkowników o możliwych problemach biznesowych i umożliwiają im przejście na wyższy poziom szczegółowości w celu uzyskania dokładniejszych informacji.

Zbiorcze zestawienia wyników pozwala kadrze kierowniczej przedsiębiorstwa i szefom poszczególnych działów na monitorowanie aktywności całej firmy lub określonego działu. Ma to na celu sprawdzanie zgodności ze strategią, co ułatwia zsynchronizowanie narzędzi taktycznych z celami długoterminowymi.

Zwiększenie przewagi nad konkurencją

Zakup systemu produkcyjnego zawierającego pełny, zintegrowany zestaw funkcji działających na platformie SOA, obejmującej reguły biznesowe, pełną przejrzystość łańcucha dostaw jak i specyficzne możliwości konfiguracji, daje producentom następujące korzyści:

  • promowanie innowacji w biznesie i procesach w warunkach rosnącej konkurencji na rynku globalnym przez wprowadzenie elastycznej platformy biznesowej,
  • zwiększenie zadowolenia klientów (a przez to związanie ich z firmą) dzięki sprawniejszemu przepływowi pracy, który umożliwia dokładną i terminową realizację zamówień,
  • zgodność z wymaganiami przepisów dzięki automatyzacji procesów biznesowych i finansowych,
  • lepszą przejrzystość, która pozwala usprawnić operacje wewnętrzne i łańcuch dostaw, • możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją dzięki lepszemu spełnianiu wymagań klientów.

Pełne rozwiązanie

Epicor Software Corporation oferuje kompleksowe rozwiązanie dla przedsiębiorstw produkujących na zamówienie lub w trybie mieszanym, które zapewnia te korzyści. W jaki sposób Epicor 9 umożliwia zarządzanie całym cyklem realizacji zamówienia za pomocą jednej, zintegrowanej, funkcjonalnej, prostej w obsłudze aplikacji, którą można łatwo wdrożyć?

System Epicor 9 został opracowany w całości z wykorzystaniem technologii .NET, zgodnie z architekturą zorientowaną na usługi. Dzięki temu jest to aktualnie jedna z najbardziej dynamicznych i elastycznych aplikacji produkcyjnych na rynku. Dostępna w tym rozwiązaniu funkcja Service Connect oferuje analitykom biznesowym środowisko graficzne, które umożliwia tworzenie i uruchamianie w czasie rzeczywistym zautomatyzowanych przepływów pracy uwzględniających reguły.

W ten sposób producenci mogą łatwo zwiększać efektywność oraz szybko zmieniać reguły w celu uwzględnienia zmian warunków biznesowych. Rozwiązanie to zapewnia przejrzystość całego cyklu realizacji zamówienia dzięki zaawansowanym aplikacjom i związanej z nimi inteligentnej analizie danych, zaawansowanym funkcjom planowania i tworzenia harmonogramów oraz szerokiej gamie innych funkcji.

Na czym polega nasze rozwiązanie?

Kompleksowy system produkcyjny, którego przykładem jest Epicor 9, umożliwia przedsiębiorstwom produkującym na zamówienie i w trybie mieszanym automatyzację całych procesów realizacji zamówień. Osadzenie w architekturze SOA pozwala im precyzyjnie modyfikować aplikacje w zależności od potrzeb oraz łatwo kontaktować się z klientami, dostawcami i partnerami za pośrednictwem Internetu.

Rys.2 Powiązanie wywołań „Web Serwis” pomiędzy warstwą prezentacji, na której pracuje uzytkownik, a warstwą bazy danych.

Przepływy pracy umożliwiają producentom usprawnienie działania wielofunkcyjnych aplikacji biznesowych w celu zwiększenia produktywnośc i zmniejszenia kosztów.

Rys.3 Pełen zakres sposobu komunikowania się na drodze Użytkownik – Baza Danych.

Pełen zestaw biznesowych modułów produkcyjnych oraz inteligentna analiza danych zapewniają przejrzystość w czasie rzeczywistym, dzięki czemu producenci mogą szybko udzielać odpowiedzi na pytania klientów i prewencyjnie rozwiązywać problemy, zanim wywołają one negatywne skutki.

 

Rys.4 Wiele wywołań „Web Serwis” (pojedynczych reakcji systemu na określone wydarzenie) działa niezależnie.


System umożliwia użytkownikowi tworzenie własnych reguł biznesowych. Zarządzanie regułami odbywa się na poziomie opisywania biznesu, a nie programistycznym. Dzięki temu mamy łatwość zmiany i dostosowywania interfejsu użytkownika.

 
Rys.5 Proces z wybranymi wywołaniami.

Użytkownik może sam dostosowywać reakcje systemu zgodnie z własnymi potrzebami i logiką działania. Wybiera odpowiednie wywołania i z nich układa swoją logikę biznesową.Taki system produkcyjny pozwala przedsiębiorstwom produkującym na zamówienie i w trybie mieszanym poprawić obsługę klientów, obniżyć koszty, zapewnić ścisłe przestrzeganie przepisów oraz zwiększyć przewagę nad konkurencją.

Źródło: www.epicor.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top