Dzięki inwestycjom w najnowsze technologie IT, Alior Bank może szybciej rozwijać swój biznes, zwiększyć efektywność operacyjną oraz wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, oferując najbardziej innowacyjne usługi.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Alior Bank, jeden z najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce, wdrożył rozwiązania F5 Networks, zapewniające bezpieczeństwo i dostępność krytycznych aplikacji biznesowych. Inwestycje w najnowsze technologie umożliwiają realizację planów rozwoju biznesu, optymalizacji kosztów i zapewniania lepszego zwrotu z inwestycji.

Wojciech Sobieraj, prezes Zarządu Alior Banku mówi:
Sektor bankowy bardzo szybko się zmienia, dlatego tak ważne jest dla nas zapewnienie najlepszej oferty klientom, zarówno w oddziałach, jak i w Internecie. Od samego początku inwestycje w najnowsze technologie stanowią podstawę naszej strategii biznesowej. Musimy być innowacyjni, przewidywać potrzeby rynku i elastycznie na nie reagować. Dzięki temu możemy dostarczać usługi, stawiające w centrum klienta – czyli to, co odróżnia nas od konkurencji. F5 jest gwarantem, że nasze usługi będą zawsze najwyższej jakości i będą dostępne wszędzie, zawsze i na każdym urządzeniu.
Alior Bank wdrożył rozwiązanie do zarządzania lokalnym ruchem F5® BIG-IP® Local Traffic Manager™ (LTM) by uprościć, zautomatyzować i dostosować aplikację do zmieniających się warunków. Zastosowano również technologię F5® BIG-IP® Application Security Manager™ (ASM) zapewniającą kompleksową ochronę aplikacji w oparciu o wdrożone reguły bezpieczeństwa sieciowego. Oba rozwiązania działają na platformie F5® VIPRION® Application Delivery Controller (ADC), dzięki czemu uzyskano elastyczność wynikającą z modułowej budowy oraz dużą skalowalność.

Technologia F5 będzie kluczowa w kontekście efektywnego zarządzania bardzo szybko rosnącą bazą klientów. Tylko w I kwartale 2015 roku bank zwiększył swoje przychody o 25% (do 520 mln zł ), swój zysk o 34%. , Na koniec marca 2015 r. z usług Grupy Alior Banku korzystało już 2,94 mln klientów - 2,64 mln stanowili klienci Alior Banku i T Mobile Usługi Bankowe (w tym 123 tys. firm), zaś 295 tys. klienci Meritum Banku.

Do sukcesu banku w dużej mierze przyczyniło się innowacyjne podejście do usług bankowości internetowej. Nawiązanie strategicznej współpracy z T-Mobile Polska, polskim oddziałem Deutsche Telekom, zaowocowało stworzeniem unikalnej na rynku oferty wspólnych usług i produktów bankowych.

Jest to pierwsza tego typu współpraca w Europie. T-Mobile posiada dostęp do usług finansowych oraz bankowości online Alior Banku i może je oferować swoim klientom. Natomiast Alior może oferować swoje usługi do bazy klientów T-Mobile. Do tej pory z usług T-Mobile Usługi Bankowe skorzystało już ponad 500 tys. klientów.

Współpraca pomiędzy Alior Bankiem i F5 Networks stanowi bezpośrednią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi bankowości internetowej.

Niedawne wyniki badań zaprezentowane przez agencję social media We Are Social wskazały, że udział urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) w całości polskiego ruchu internetowego wzrósł o 277%, w porównaniu do 39% na świecie.

Ten wzrost potwierdza dobrą reputację polskich usług bankowości online. Według Ministerstwa Skarbu, Polska znajduje się na szóstym miejscu w Europie pod względem popularności tego typu usług – wyprzedzając m.in. Niemcy, Danię czy Irlandię.

Ireneusz Wiśniewski, Poland Country Manager w F5 Networks mówi:
Alior Bank w pełni rozumie rolę innowacyjnych aplikacji internetowych, ich bezpieczeństwa i dostępności w procesie obsługi klienta, jak również jest świadomy wzrastającego znaczenia urządzeń mobilnych. Alior Bank jest organizacją śmiało patrzącą w przyszłość, a F5 jest dumne, że może wspierać bank w procesie dynamicznego wzrostu i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Źródło: www.f5.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top