Tak buduje się markę w BOLIX

IFSBolix S.A. jest jednym z największych na polskim rynku producentów chemii budowlanej. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości materiałów elewacyjnych przy użyciu najnowszych, proekologicznych technologii.


Marka Bolix jest znana na polskim rynku od 22 lat. Firma powstała w 1991 roku jako Erbak PMB. Nazwę Bolix nosiły wtedy markowe produkty firmy i to one cieszyły się rozpoznawalnością w branży. W czerwcu 2001 roku całe przedsiębiorstwo przemianowano więc na Bolix Sp. z o.o. We wrześniu 2003 roku firmę wykupił Advent International, jeden z największych na świecie funduszy inwestycyjnych, a dwa lata później przekształcono ją w spółkę akcyjną Bolix S.A. Od 2008 roku spółka należy do Berger Paints India.

Aby przyspieszyć rozwój i zintensyfikować obecność na rynku, firma dokonała zmiany biznesowego modelu działania. Zlikwidowano większość składów fabrycznych, zastępując je siecią ponad 500 rozproszonych na terenie kraju partnerów handlowych, ściśle współpracujących z producentem. Ponad 240 z nich dysponuje dodatkowo aparaturą do mieszania składników tynków i farb, dzięki czemu są w stanie w bardzo krótkim czasie zrealizować zamówienia klientów.

Obecnie Bolix należy do największych krajowych producentów chemii budowlanej i jest jednym z czołowych wytwórców systemów ocieplania zewnętrznych ścian budynków, z 10-proc. udziałem w rynku. Produkty Bolix są eksportowane do kilkunastu krajów w Europie.

JAKOŚĆ POTWIERDZONA

W zlokalizowanych w Żywcu zakładach produkcyjnych Bolix wytwarzane są przede wszystkim nowoczesne materiały elewacyjne, kleje i materiały do ceramiki oraz farby i preparaty do wykończenia wnętrz.

Nasz dotychczasowy dorobek to ponad 80 milionów metrów kwadratowych ocieplonych elewacji. Liczbę tę można przeliczyć na 530 tys. średniej wielkości domów jednorodzinnych. Rocznie, przy użyciu klejów, tynków czy farb marki Bolix wykańczanych jest ok. 4,5 mln metrów kwadratowych elewacji — informuje Marek Zając, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Bolix S.A.
Kluczowe znaczenie ma dla nas zapewnienie wysokiej jakości produktów. Wdrożyliśmy więc m.in. zintegrowany system zarządzania jakością i środowiskiem, który uzyskał certyfikat ISO na zgodność z normami ISO 9001 i ISO 14001 — dodaje Marek Zając.
Potwierdzeniem renomy firmy i oferowanych przez nią rozwiązań jest przyznanie Europejskiej Aprobaty Technicznej (ETA) bezspoinowym systemom ociepleń Bolix opartym na styropianie. Bolix od wielu lat współpracuje też z największymi koncernami chemicznymi, m.in. z BASF i Bayer. Wszystkie produkty powstają na jednej z najbardziej nowoczesnych linii produkcyjnych w Europie, pod stałym nadzorem technologów z zakładowego laboratorium.
To, co wyróżnia Bolix na tle konkurencji to przede wszystkim rozpoznawalna, silna marka, kojarzona z innowacyjnymi, wysokiej jakości rozwiązaniami produktowymi, a także z nowoczesnym, sprawnym systemem logistycznym, gwarantującym krótkie terminy dostaw oraz z największą w Polsce siecią mieszalników do farb i tynków, która liczy aż 240 urządzeń — podkreśla Marek Zając.
INNOWACJE W OFERCIE

Utrzymanie mocnej pozycji oraz rozpoznawalności w branży budowlanej wymaga jednak nieustannego rozwoju, zarówno w sferze asortymentu, jak i oferowanych usług. Stałemu udoskonalaniu parametrów markowych produktów Bolix od lat towarzyszy więc wprowadzanie kolejnych, atrakcyjnych form współpracy skierowanych do partnerów i klientów. Programy dedykowane poszczególnym grupom (np. Bolix Express lub Program ColorBox) usprawniają komunikację, ułatwiając cały proces dystrybucyjny. Na każdym poziomie innowacji kluczową rolę przypisuje się zagadnieniu jakości. To ona decyduje o długofalowym zadowoleniu finalnych odbiorców.

A w przypadku rynku budowlanego ma bezpośredni związek ze sprawnością i trwałością zrealizowanych prac.
Rok 2013 to czas wdrożenia nowatorskiego projektu „10 lat gwarancji", obejmującego nowe systemy ociepleń. Wykorzystując wnikliwe badania starzeniowe i zaawansowane obliczenia statystyczne, firma Bolix opracowała nową linię ulepszonych produktów ociepleniowych, które w ramach trzech kompleksowych zestawów podlegają aż 10-letniemu okresowi gwarancji. Naukowo potwierdzona jakość (m.in. według metodologii amerykańskich norm ASTM) stanowi tu podstawę innowacyjnego programu, dającego dystrybutorom i wykonawcom skuteczne rozwiązanie termoizolacyjne, a klientom indywidualnym zapewnienie jakości i ponadprzeciętnej trwałości użytych systemów (silikonowy, krzemianowy lub mineralny) — wyjaśnia Leszek Sławiński, dyrektor sprzedaży w Bolix S.A.
EKOLOGIA W PRAKTYCE

Od początku działalności kierownictwo firmy Bolix przywiązuje ogromną wagę do działań proekologicznych. Wszystkie produkty (tynki, farby elewacyjne, kleje i in.) są wytwarzane przy użyciu najnowszych technologii, ograniczających szkodliwe oddziaływanie na otoczenie.
Możliwość określenia swojej firmy mianem przyjaznej dla środowiska to w przemyśle dopiero finalny etap szeregu długotrwałych przedsięwzięć, takich jak modernizacja i usprawnianie linii produkcyjnych, instalowanie oczyszczalni, segregacja i zmniejszenie wytwarzania odpadów, odprowadzanie wód deszczowych, eliminacja jednorazowych opakowań dla półfabrykatów, redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza" — wyjaśnia Marek Zając. „W naszej branży liczą się też pozytywne skutki użycia poszczególnych rozwiązań produktowych. Skuteczna termoizolacja ścian to przecież prosta droga do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery — dodaje.
IT MOTOREM ROZWOJU

Kierownictwo Bolix docenia rolę informatyzacji przedsiębiorstwa oraz możliwość wykorzystania najnowszych technologii IT dla zapewnienia rozwoju firmy i zdobycia silnej pozycji na rynku. W roku 2000 wdrożono w przedsiębiorstwie zintegrowany system wspomagający zarządzanie klasy ERP — IFS Applications, który objął wszystkie kluczowe obszary działalności.
Wdrożenie systemu ERP przyniosło wymierne korzyści w postaci redukcji kosztów operacyjnych i zwiększenia efektywności działania naszego przedsiębiorstwa — podkreśla Maciej Korbasiewicz, prezes zarządu Bolix S.A.
W 2010 roku przeprowadzono aktualizację systemu IFS Applications do nowej wersji. Głównym celem tego projektu było usprawnienie operacji magazynowych, przyspieszenie przepływu informacji w obszarze produkcji oraz zwiększenie efektywności procesu sprzedaży.

W ramach aktualizacji przeprowadzono ponownie modelowanie procesów biznesowych, wprowadzono nowe zasady pracy w magazynach oraz niezbędne zmiany w zakresie raportowania produkcji.

SPRAWNA LOGISTYKA

Nowa wersja IFS Applications pozwoliła na wprowadzenie systemu zadaniowej realizacji prac w magazynach przy wykorzystaniu rozwiązania IFS VAP Palety. Raportowanie operacji magazynowych zostało usprawnione dzięki wprowadzeniu bezprzewodowych terminali z wbudowanymi czytnikami kodów matrycowych. Raportowanie na bieżąco operacji przyjęcia z produkcji umożliwia natychmiastowe uwzględnienie zmian przy organizacji wysyłek. Wyeliminowane zostały przy tym dodatkowe operacje raportowania „na papierze". Zmniejszyło się też ryzyko pobrania produktów z niewłaściwych partii czy lokalizacji. Kolejne korzyści z aktualizacji systemu to: zmniejszenie liczby operacji pomocniczych, lepsze wykorzystanie lokalizacji magazynu oraz poprawa rotacji zapasów.

Istotne zmiany wprowadzono również w obszarze produkcji. Przyjęcie do magazynu wyrobów z produkcji odbywa się na bieżąco, a produkty są kierowane bezpośrednio do odpowiedniej lokalizacji w magazynie. Rejestrowany jest rzeczywisty czas pracy poszczególnych operacji, co umożliwia analizę bieżących wyników do czasów normatywnych.

Szybszy jest również przepływ informacji o potrzebach produkcyjnych.

LEPSZA OBSŁUGA KLIENTA

W obszarze sprzedaży wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów oraz zatwierdzanie wniosków o warunki handlowe. Wycena zamówień klienta odbywa się na bieżąco. Przewidziano przy tym zaangażowanie handlowca pracującego w terenie, zarówno na etapie przyjmowania, jak i obsługi zamówienia klienta. Jednak najbardziej istotną zmianą w tym obszarze jest wdrożenie rozwiązania B2B. Dzięki temu klient posiada dostęp online do portalu, który umożliwia przegląd dostępnego asortymentu oraz natychmiastowe składanie zamówień bieżących, jak i tych pod konkretne inwestycje.

Profilowanie prezentowanych informacji pozwala klientowi w wygodny sposób śledzić statusy zamówień i stany realizacji bieżących wysyłek. Umożliwia również dostęp do danych o wystawionych fakturach oraz zarejestrowanych wpłatach. Zaletą rozwiązania B2B jest także jego elastyczność, pozwalająca na łatwe rozszerzenie zakresu informacyjnego portalu o nowe elementy.

KORZYŚCI Z WDROŻENIA IFS APPLICATIONS™:
  • Szybki dostęp do informacji zarządczej
  • Zmniejszenie zapasów magazynowych
  • Usprawnienie obsługi klienta
  • Uwolnienie środków finansowych
  • Zwiększenie skuteczności pracy przedstawicieli handlowych

WDROŻONE MODUŁY:
  • IFS Finanse™
  • IFS Dystrybucja™
  • IFS Produkcja™
  • IFS CRM™
  • IFS Zarządzanie Dokumentacją™
  • IFS Analiza Zarządcza™
  • IFS Zasoby Ludzkie™
  • IFS Płace™ Liczba użytkowników: 222 + użytkownicy B2B

O FIRMIE BOLIX

Bolix S.A. należy do czołówki polskich producentów chemii budowlanej. Firma działa od roku 1991, specjalizując się w produkcji systemów elewacyjnych. Oferta Bolix obejmuje nowoczesne materiały elewacyjne, kleje i materiały do ceramiki oraz farby i materiały do wykończenia wnętrz. Bolix dysponuje jedną z największych w Polsce sieci mieszalników do farb i tynków, obejmującą ponad 240 urządzeń. Firma współpracuje z blisko 500 partnerami handlowymi na terenie całego kraju. Zatrudnia ok. 250 pracowników. Obecnie Bolix należy do największych krajowych producentów chemii budowlanej i jest jednym z czołowych wytwórców systemów ocieplania zewnętrznych ścian budynków, z 10-proc. udziałem w rynku. Produkty Bolix są eksportowane do kilkunastu krajów w Europie.

Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top