CZAS NA ELASTYCZNOŚĆ - CZAS NA MOBILNOŚĆ

Wiele firm stara się realizować nowoczesny trend polegający na uwolnieniu zasobów, jeszcze lepszym gospodarowaniu czasem, usprawnieniom w organizacji procesów biznesowych. Wszystko to poprzez wprowadzenie swobody w działaniu, przy utrzymaniu wysokiego poziomu uporządkowania działania. Systemy Enterprise Mobility skutecznie realizują ten trend, stając się standardem w większości przedsiębiorstw. Ich zastosowanie pomaga eliminować największe wyzwania, jakim współczesne firmy stawiają codziennie czoła. Szymon Włochowicz, architekt rozwiązań Enerprise Mobility w firmie Hicron, wyjaśnia w jaki sposób to następuje.
 

Na straży jakości

Wprowadzenie danych na urządzeniach mobilnych powoduje, że pomijane jest dwukrotne wpisywanie tych samych informacji. Dane wprowadzane są raz, od razu do urządzenia, na którym działa końcówka systemu firmy. Dzięki temu ograniczone jest ryzyko pomyłek, pominięcia istotnych danych i przeniesienia danych błędnych.

Urządzenia mobilne dają także możliwość bieżącej weryfikacji danych. Jeżeli urządzenie pracuje w trybie online, wprowadzone dane mogą być od razu weryfikowane przez serwer pod kątem rozbieżności z danymi oczekiwanymi (np. dzięki metodom statystycznym). Pozwala to na powiadomienie pracownika natychmiast po otrzymaniu danych i wykonanie np. dodatkowych czynności, takich jak sprawdzenie parametrów bądź zebranie dodatkowych informacji, które mogą wyjaśnić rozbieżności.

Wielofunkcyjność przede wszystkim

Urządzenia mobilne mogą ułatwić zbieranie danych poprzez wzbogacenie danych odczytami z czujników będących na wyposażeniu urządzenia. Dzięki odbiornikom GPS można wzbogacić dane o informację o miejscu ich zebrania. Pozwala to na jednoznaczne przypisanie danych do obiektu i oddala problemy wynikające z błędnego przypisania danych bądź prób ich sfałszowania. Wysoka jakość aparatów powoduje, że pracownicy mogą korzystać w całym procesie zbierania danych z jednego tylko urządzenia, zamiast z dwóch, tzn. komputera i aparatu cyfrowego. Pobieranie danych z kamery pozwala także na uniknięcie żmudnego i generującego potencjalnie błędy procesu dopasowywania zdjęć do danych.

Kamery mogą być używane także jako czytniki kodów kreskowych, w tym kodów dwuwymiarowych (QR kody). Najnowszymi rozwiązaniami tego typu jest zastosowanie tzw. tagów NFC (Near Field Communication). Pozwalają identyfikować obiekty dzięki falom radiowym, a więc także w złych warunkach oświetleniowych, kiedy nie widać kodu kreskowego, albo został on zniszczony np. w skutek działania warunków atmosferycznych. Zbieranie danych przy użyciu urządzeń mobilnych jest obecnie bardzo popularne w szeroko rozumianych zastosowaniach Field Service, a więc tam, gdzie przeprowadzana jest obsługa serwisowa obiektów bądź urządzeń znajdujących się w terenie.

Brak zasięgu? Brak problemu

Współczesne aplikacje mobilne mogą pracować zarówno online jak i offline. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych platform mobile middleware, typu SAP Unwired Platform, dane przedsiębiorstwa mogą być dostępne także na urządzeniach mobilnych pracujących poza zasięgiem sieci. Dane te są później synchronizowane z systemami ERP automatycznie. Z jednej strony zapewnia to wspomniany dostęp do najbardziej aktualnych danych przedsiębiorstwa, z drugiej strony pozwala na natychmiastowe odwzorowanie w systemach centralnych wszelkich danych zebranych przez pracowników w terenie. Dane te mogą być przenoszone do systemów ERP w sposób automatyczny natychmiast po uzyskaniu przez urządzenie połączenia z siecią. Takie rozwiązanie pozwala lepiej zarządzać czasem. Pracownik ma pewność, że utrata zasięgu nie spowoduje utraty danych.

Decyzyjność z dala od biura

Pracownicy korzystający z urządzeń mobilnych otrzymują większą decyzyjność – mogą wykonywać swoją pracę niezależnie od tego gdzie są i czym się zajmują.

Dla przykładu przeniesienie na urządzenia mobilne procesów zarządzania sprzedażą może oznaczać umożliwienie dyrektorom sprzedaży możliwości akceptowania warunków umów z poszczególnymi klientami na ich urządzeniach mobilnych. Dzięki temu siły sprzedaży uzyskują szybciej informacje dotyczące zgody bądź jej braku na wykonanie konkretnych działań. Podobne przykłady zastosowań obsługi procesów biznesowych mogą dotyczyć zatwierdzania elementów procesów HR lub zakupów.

Dzięki aplikacjom mobilnym pracownicy mogą składać wnioski lub uzyskiwać dostęp do informacji na temat ich statusu (np. wnioski urlopowe, zakupowe, szkolenia, itp.). Dzięki temu znacząco przyspieszony jest obrót informacją, co w niektórych przypadkach przekłada się na znaczące oszczędności. Dla przykładu szybsze zatwierdzanie wniosków o delegacje, może skutkować możliwościami zakupu biletów lotniczych w bardziej atrakcyjnej cenie.

Przełamując barierę nudy

Tablet to obecnie niezastąpione narzędzie pracy przedstawiciela handlowego. Nie tylko ze względu na dostęp do wszystkich możliwych danych, bez konieczności noszenia kilogramów broszur. Aktualność danych dotyczących klienta i oferty, pobieranych bezpośrednio z systemu centralnego firmy, to także niezaprzeczalna zaleta zastosowania urządzeń przenośnych. Jest jednak także inna cecha, dająca przewagę urządzeniom mobilnym nad tradycyjne prezentacje i broszury handlowe: forma. Systemu mobilne stosowane a tabletach umożliwiają skorzystanie z niecodziennych, interaktywnych form prezentacji danych, angażowanie klienta w prezentację, wykonywanie wspólnie z nim symulacji dotyczących np. ceny. W ten sposób dużo łatwiej niż do tej pory można przyciągnąć uwagę klienta i zostać przez niego zapamiętanym.

Źródło: HICRON

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top