W obliczu stale rosnących wyzwań rynkowych, firma Action podjęła decyzję o ambitnym podejściu do najbliższych lat, koncentrując się na wdrożeniu nowoczesnych technologii oraz strategicznych przejęciach. Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki, planowane działania obejmują implementację systemu ERP Microsoft Dynamics oraz szereg automatyzacji z użyciem sztucznej inteligencji.

Rossmann zlecił PSI dostawę systemu zarządzania magazynem PSIwms i modułu Warehouse Automation Control PSImfc do swojego nowego centrum dystrybucyjnego na Węgrzech.

BPSCWedług Adecco w ciągu najbliższych 5 lat rynek pracy zmieni się diametralnie. Znikną bowiem 83 miliony pozycji, a powstanie tylko 69 milionów nowych. Największe spadki dotkną głównie posady w administracji oraz sektory związane z bezpieczeństwem, przemysłem i handlem.

SAPSAP poinformował o przedłużeniu kontraktu CEO i członka zarządu, Christiana Kleina (44 l.), na trzy kolejne lata, tj. do końca 2028 roku. Firma wzmocniła również rolę Kleina, mianując go prezesem zarządu, podczas gdy wcześniej pełnił funkcję jego członka. Klein dołączył do zarządu SAP w 2018 roku, objął stanowisko Co-CEO w październiku 2019 roku, a w kwietniu 2020 roku został jedynym CEO SAP SE.

Drastyczne załamania w globalnych łańcuchach dostaw w ostatnich latach zmusiły firmy do gruntowej zmiany swojej polityki. Organizacje chcą, aby produkcja odbywała się blisko rynków krajowych lub wręcz w ich obrębie. Obecnie 47% dużych europejskich i amerykańskich firm już zainwestowało w reshoring swojej produkcji, a 72% opracowuje strategię reindustrializacji lub już ją wdrożyło.

proAlpha PolskaCelem Manufacturing-X jest stworzenie cyfrowego przemysłu sieciowego umożliwiającego wymianę danych pomiędzy przedsiębiorstwami. Przemysł sieciowy jest podstawą zrównoważonego rozwoju, cyfrowych modeli biznesowych i nowej europejskiej gospodarki danych. Jaką wartość dodaną można konkretnie osiągnąć poprzez tę inicjatywę?

proalpha PolskaproALPHA  rozszerza swoje portfolio przejmując Quiply Technologies GmbH (Quiply). Po przejęciu firmy Persis , dostawcy innowacyjnych rozwiązań do zarządzania zasobami ludzkimi i połączeniu jej z ekspertem w zakresie rejestrowania czasu pracy i bezpieczeństwa dostępu tisoware, przedsiębiorstwo podejmuje kolejny strategiczny krok, aby rozszerzyć portfolio produktów w zakresie HR.

COMARCHRusza wsparcie dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które ucierpiały w trakcie pandemii. Podmioty, które odnotowały w tym czasie spadek obrotów, mogą wnioskować do jednej z pięciu instytucji wskazanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości o dotację w wysokości od 50 do 540 tys. zł na inwestycje prowadzące do rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności. Dofinansowanie może objąć koszty związane z transformacją cyfrową firmy, np. systemy do zarządzania produkcją, do zarządzania relacjami z klientami, systemy analityczne oraz e-commerce. Pierwsze środki popłyną do firm z sektora hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka i kultura.

ITBoom Sp. z o.o. dołączyła do grona partnerów MS-CRM ADD-ONS, i jako pierwsza w Polsce firma została dostawcą DocumentsCorePack, rozwiązania dedykowanego dla Microsoft Dynamics 365. CorePack to specjalistyczny moduł do tworzenia szablonów dokumentów dla CRM. Dzięki dołączeniu do grona oficjalnych partnerów możliwe będzie jeszcze efektywniejsze wdrażanie rozwiązań oferowanych przez MS-CRM ADD-ONS, światowej klasy partnera Microsoft w Europie.

Salesforce opublikował nowy raport State of Service, dzieląc się spostrzeżeniami ponad 5 500 specjalistów ds. obsługi klienta w 30 krajach – w tym 200 z Polski. Raport opisuje priorytety, wyzwania i strategie kształtujące obsługę klienta, w tym sposoby, w jaki zespoły wykorzystują sztuczną inteligencję oraz dane w celu zwiększenia przychodów, wydajności i zadowolenia klientów w obliczu rosnących oczekiwań.

Firma IFS wykazała w swoim najnowszym badaniu, że szefowie firm „dali się porwać” fali entuzjazmu towarzyszącej dynamicznemu rozwojowi sztucznej inteligencji. Oczekiwania co do zastosowania tej technologii w praktyce są ogromne, ale przedsiębiorstwa nie są jeszcze przygotowane na to, by im sprostać. „Przemysłowa sztuczna inteligencja: nowa przestrzeń dla produktywności, innowacji i konkurencyjności” (ang. Industrial AI: the new frontier for productivity, innovation and competition), to tytuł raportu podsumowującego badanie IFS przeprowadzone wśród 1700 osób zajmujących wysokie stanowiska zarządcze i kierownicze na całym świecie.

itm industry logoNa to czekają wszyscy zainteresowani nowymi technologiami w przemyśle. Lista wystawców to jedno, ale ciekawość tego, co wiodące firmy pokażą na swoich stoiskach, towarzyszy zwiedzającym aż do momentu otwarcia targowych hal. W najbliższej edycji ITM INDUSTRY EUROPE nie zabraknie światowych marek, za którymi podąża oferta wyznaczająca najwyższe standardy w tej branży. Niektóre firmy już mają jasno sprecyzowane plany swojej aktywności na czerwcowych targach w Poznaniu.

Balton, największy polski producent wyrobów medycznych obecny w 80 krajach na 6 kontynentach, posiada złożone linie produkcyjne w kilku lokalizacjach w Polsce, gdzie zatrudnia ponad 600 pracowników. W ramach realizacji przyjętej strategii – uwzględniającej rozwój organizacji także od strony HR – Balton we współpracy z SD Worx SAP Solutions wdrożył SD Worx HR Cloud. Jest to chmurowe rozwiązanie oparte na SAP SuccessFactors oraz autorskich narzędziach SD Worx SAP Solutions (SD Worx), które usprawniają procesy kadrowo-płacowe.

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać nowych pracowników wspierających rozwój cyfryzacji organizacji. W trzeciej edycji badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoft, wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali.

itintegro logo2015Dynamics Business Forum to realizowany od 2016 roku cykl spotkań dla przedstawicieli biznesu. Tym razem odbył się on w kwietniu, w 5 polskich miastach - Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie - pod znakiem nowej generacji systemów ERP i CRM oraz tematu sztucznej inteligencji. Zdobył zainteresowanie ze strony ponad 500 przedstawicieli biznesu!

comarchP&V zdecydowało się zwiększyć zakres funkcjonowania Comarch Digital Insurance. System pozwalający na obsługę ubezpieczeń na życie został już wcześniej wdrożony w Grupie a kontynuacja współpracy będzie dotyczyć transformacji obsługi świadczeń pracowniczych. P&V dostarcza rozwiązania ubezpieczeniowe dla osób fizycznych, samozatrudnionych oraz firm za pośrednictwem wielu marek biznesowych (P&V i Vivium) czy kanałów dystrybucji.

SAPW obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.

Sztuczna inteligencja sprawiła, że prowadzanie cyberataków stało się łatwiejsze. Pozwala między innymi na szybką identyfikację podatności ofiar na konkretne zagrożenia, a także jest w stanie napisać przestępcom gotowy złośliwy kod lub duże jego fragmenty. Jednak równocześnie może funkcjonować nie tylko jako narzędzie ofensywne – w rękach zespołów ds. cyberbezpieczeństwa staje się skutecznym rozwiązaniem ochronnym, wyrównującym szanse w walce pomiędzy firmami a cyberprzestępcami.

SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.

BPSCWyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich przyznaje, że żałuje co najmniej jednej decyzji dotyczącej technologii podjętej w ciągu ostatniego roku lub półtora. Główne przyczyny niepowodzeń to wysokie koszty, trudności z wdrożeniem oraz problemy z dostawcami.

Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.

GECOSWdrożenie klasycznego systemu ERP w firmach handlowo- produkcyjnych bardzo często wiąże się ze żmudną, czasochłonną analizą przedwdrożeniową, serią długich cykli spotkań, a następnie procesem akceptacji planu wdrożenia, konfiguracją systemu i migracją danych. Na końcu jest oczywiście faza uruchomienia, stabilizacji i szkolenia pracowników. Tak zdefiniowany proces może trwać kilka miesięcy, a w niektórych przypadkach nawet rok.

W ramach realizacji globalnej strategii "Carrefour 2026", Carrefour przeprowadza dalszą cyfryzację swoich operacji na rynku polskim. Firma wdrożyła nowoczesny system CRM opracowany przez Salesforce, który ma na celu ulepszenie interakcji z klientami oraz poprawę wydajności procesów obsługi klienta.

Grupa Amica od lat stawia na innowacje i cyfryzację. Najnowszym projektem było zakończenie migracji do SAP S/4HANA w skandynawskiej spółce Gram A/S, będącej częścią Grupy Amica. To ważny krok w procesie transformacji cyfrowej i sposób na adaptację w dynamicznym środowisku biznesowym.

Globalny rynek Call i Contact Center osiągnie wartość 495 miliarda dolarów do 2030 roku, rosnąc co roku o 5,8%. Za 6 lat blisko 75% tego rynku będą stanowiły wewnętrzne centra obsługi klienta, zaś pozostała część przypadnie firmom zewnętrznym świadczącym usługi w obszarze outsourcingu obsługi klienta i sprzedaży. Kluczową strategią rozwoju dla całej branży będzie cyfryzacja – to główne wnioski z niedawno opublikowanego raportu „Call Centers – Global Strategic Business Report” autorstwa firmy ResearchandMarkets.

Jedna na trzy firmy na świecie nie jest zadowolona ze swoich postępów w cyfryzacji – wynika z badania Red Hat. Wśród najczęściej wymienianych barier digitalizacji są: dług technologiczny (29%), luka kompetencyjna wśród specjalistów IT (25%) oraz procesy wykonywane ręcznie (21%). W Polsce firmy radzą sobie z tymi przeszkodami modernizując systemy i wdrażając automatyzację, która pozwala bardziej efektywnie wykorzystać wiedzę ekspercką swoich pracowników.

proALPHA 2024Nawet w świecie IT cechującym się szybkim rozwojem taka oferta bardzo się wyróżnia: platformy Low-Code lub No-Code w kombinacji ze sztuczną inteligencją (SI) wynoszą systemy ERP (Enterprise Ressource Planning) na nowy poziom. W proALPHA z uwagą obserwujemy te rozwiązania i przyłączamy odpowiednie narzędzia poprzez interfejs programistyczny.

suncode logoPlus Workflow to wielofunkcyjne rozwiązanie Low-Code, wspierające przedsiębiorstwa w sprawnym zarządzaniu dokumentami i optymalizacji procesów biznesowych. Pozwala on przedsiębiorstwom samodzielne modelowanie procesów biznesowych, zarządzanie dokumentacją w formie elektronicznej, skanowanie dokumentacji i OCR. Treści trafiające do systemu są archiwizowane i dostępne w każdym momencie. Aby lepiej zrozumieć, czym jest i jak funkcjonuje system Plus Workflow, należy przyjrzeć się kilku aspektom.

Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

COMARCH Dela Cosmetics produkuje kolorowe kosmetyki proszkowe od blisko 30 lat. W celu usprawnienia procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie wdrożono system do zarządzania procesami w firmie - Comarch ERP XL. Oprogramowanie było obecne w firmie już w 2008 r., a w 2019 r. rozszerzono jego funkcjonalności i zwiększono wykorzystanie, aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom organizacji. Za wdrożenie odpowiada Partner Comarch, firma Kotrak.

Back to top