Torino Sp. z o.o. to firma zajmująca się importem i sprzedażą hurtową oraz detaliczną mebli, elementów wyposażenia wnętrz i oświetlenia. Oferta Torino skierowana jest do klientów wymagających, którzy cenią oryginalną stylistykę i jakość wykonania. Dbając o najwyższą jakość obsługi klientów oraz chcąc usprawnić proces identyfikacji produktów, Torino zdecydowała się wdrożyć, zaproponowane przez SKK – Systemy Kodów Kreskowych SA, rozwiązanie wspomagające obsługę procesów magazynowych.
Odpowiednie oznakowanie produktów w magazynie gwarantuje rzetelną kontrolę wydań i dostaw towaru, a pracownikom umożliwia uzyskanie na bieżąco aktualnych informacji na temat przepływu towarów.

Dla firmy Torino, która jest importerem mebli, elementów wyposażenia wnętrz i oświetlenia, a jednocześnie prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną poprzez sieć salonów i sklep internetowy, kontrola aktualnego stanu zaopatrzenia jest szczególnie istotna.

Dotychczas w Torino nie wszystkie produkty znajdujące się w magazynie były oznakowane kodem kreskowym. Utrudniało to kontrolę nad kompletacją. Ponadto działający w firmie program handlowy nie pozwalał na kompletację poszczególnych elementów towaru pod jednym indeksem, a długie kody towarowe uniemożliwiały zastosowanie kodu kreskowego na małej etykiecie. Co więcej, pracownicy nie mieli możliwości sprawdzenia poprawności załadunku, nie dysponowali również raportem z załadunku, który może być w każdej chwili wywołany w razie wątpliwości odbiorcy, co do ilościowego stanu ładunku po dotarciu do celu. Szukano rozwiązania, które umożliwiłoby wprowadzenie oznaczeń produktów i poszczególnych elementów składowych, pozwoliłoby na bezbłędną kompletację elementów składowych towarów i raportowanie wydań, a jednocześnie gwarantowałoby szybką inwentaryzację bez ryzyka powtórnej rejestracji tego samego produktu.

SKK zaproponowała Torino wdrożenie systemu usprawniającego operacje magazynowe, który składa się z następujących elementów: komputerów mobilnych Intermec CK3 z oprogramowaniem SKK Smart oraz drukarką etykiet Intermec EasyCoder PM4i.

SKK Smart to proste do wdrożenia oprogramowanie dedykowane dla komputerów mobilnych wspomagające obsługę procesów magazynowych. Przy użyciu tej aplikacji można dokumentować realizację operacji magazynowych, takich jak przyjęcie, wydanie i inwentaryzacja, poprzez rejestrację kodów kreskowych, którymi są oznakowane produkty, będące przedmiotem danej operacji. Praca z aplikacją eliminuje konieczność pracochłonnego dokumentowania operacji z użyciem papierowych list. SKK Smart pozwala na obsługę wszystkich procesów związanych z rozprowadzaniem towarów w centrach dystrybucyjnych oraz wymianę danych z systemem centralnym (import oraz eksport danych).

Intermec CK3 to uniwersalny i bardzo lekki komputer przenośny wyposażony w funkcję zaawansowanego skanowania, łączności bezprzewodowej, obsługę komunikacji głosowej i czytnik RFID. Szeroki zakres funkcji zbierania danych i komunikacji bezprzewodowej stanowi podstawę działania modelu CK3 i umożliwia mu adaptację do szeregu zastosowań na terenie firm handlowych i zakładów produkcyjnych. Intermec CK3 łączy w sobie funkcjonalność zaawansowanego skanowania, przechwytywania obrazu, możliwość odczytu RFID, obsługę rozpoznawania mowy i komunikacji głosowej. Ponadto umożliwia szybkie skanowanie kodów kreskowych 1D i kodów 2D, bezproblemową obsługę słabej jakości lub uszkodzonych kodów kreskowych oraz niezrównaną elastyczność zakresu skanowania (autofocus 15 cm – 15m). Aktualnie zaawansowane funkcjonalności typu RFID, przechwytywanie obrazu czy komunikacja głosowa, nie są wykorzystywane w systemie Torino, ale te możliwości mogą zostać wykorzystane podczas przyszłej rozbudowy systemu.

SKK przygotowała dla Torino rozwiązanie oparte na mobilnych komputerach Intermec CK3 z oprogramowaniem SKK Smart, które zostało dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Ponadto SKK zaprojektowała i wdrożyła etykiety z kodem kreskowym oraz kodem 2D, który pozwolił na stosunkowo niewielkich rozmiarów etykiecie umieścić dużą ilość danych, takich jak kod towaru (do 60 znaków), liczba elementów składowych, numer elementu składowego, indywidualny numer dla każdego opakowania oraz nazwa towaru. Wydruk etykiet odbywa się za pomocą sieciowej wersji programu NiceLabel na drukarce Intermec EasyCoder PM4i z interfejsem sieciowym.

Firma SKK rozwiązała wszystkie nasze problemy związane z kompletacją i bezbłędną wysyłką towaru. Wdrożenie zostało przeprowadzone w sposób błyskawiczny, w niecałe 1,5 miesiąca, od połowy listopada 2009, co pozwoliło nam po tym czasie przeprowadzić rzetelną inwentaryzację magazynów na początku stycznia 2010, mimo iż rozwiązania programistyczne wymagały wielu modyfikacji stricte pod nasze potrzeby – mówi Arkadiusz Petruczynik, Dyrektor IT w Torino.
W ramach współpracy SKK zapewniła również opiekę gwarancyjną, 3-letnią polisę serwisową na sprzęt i przeprowadziła szkolenie dla pracowników Torino.

Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu pracownicy Torino kontrolują kompletację elementów składowych towaru, a dodatkowo mogą korzystać z wygodnego w użyciu raportowania wydań i dostaw towaru. Co więcej, ze względu na zastosowanie drukarki z interfejsem sieciowym, system zapewnia możliwość wydruku etykiet w wielu miejscach magazynu, gwarantując jednocześnie trwałość i dobrą jakość druku, w przeciwieństwie do drukarek mobilnych.

Teraz w Torino inwentaryzacja jest przeprowadzana szybko i rzetelnie, a zastosowane rozwiązanie umożliwia generowanie raportu uwzględniającego brakujące elementy składowe poszczególnych indeksów. Warto dodać, że system współpracuje z dotychczasowym środowiskiem programistycznym, co oznacza zmniejszenie kosztów.

Źródło: www.skk.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top