JFP sp. z o.o jest firmą działającą na rynku tekstylnym od 2003 roku. Zajmuje się sprzedażą odzieży zarówno do dużych sieci handlowych, jak i dystrybucją do mniejszych podmiotów działających na polskim rynku. Wraz z dynamicznym rozwojem firmy, JFP rozszerzyła swój asortyment o markę ReyJay. Chcąc usprawnić operacje magazynowe oraz zagwarantować najwyższą jakość obsługi klientów, JFP zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK Systemy Kodów Kreskowych SA, rozwiązania wspomagającego obsługę procesów magazynowych.
Właściwe oznakowanie produktów w sklepie i magazynie gwarantuje rzetelną kontrolę przepływu towarów, a jednocześnie zapewnia szybką i jednoznaczną informację dla pracowników oraz klientów.

Dla firmy JFP, właściciela i dystrybutora marki ReyJay, której produkty są dystrybuowane na terenie całego kraju poprzez własne salony sprzedaży oraz sklepy franczyzowe, kontrola aktualnego stanu zaopatrzenia jest szczególnie istotna.

Do tej pory w JFP wszystkie operacje magazynowe, takie jak wysyłka, przyjęcia i inwentaryzacja wykonywane były na podstawie wydruków papierowych z systemu SAP Business One. Następnie rezultat kompletacji, przyjęć lub inwentaryzacji był wpisywany lub weryfikowany w systemie ręcznie przez pracownika.

JFP potrzebowała rozwiązania usprawniającego operacje magazynowe. Poszukiwano sprawdzonego produktu, dlatego zdecydowano, że dostawcą takiego rozwiązania powinna być firma z bogatym doświadczeniem, która nie tylko realizuje projekty wdrożeniowe, ale także zajmuje się konsultingiem w zakresie oprogramowania do obsługi procesów magazynowych. Wybór padł na SKK Systemy Kodów Kreskowych SA z Krakowa, solidnego partnera, który posiada doświadczenie oraz odpowiednie aplikacje dla firmy takiej, jak JFP.

SKK zaproponowała JFP wdrożenie systemu usprawniającego operacje magazynowe oraz inwentaryzację w salonach sprzedaży, który składa się z następujących elementów: aplikacji SKK Smart zainstalowanej na terminalach Dolphin 6500, serwera wymiany danych z SAP Business One – SKK WebTransfer.

SKK Smart to proste do wdrożenia oprogramowanie dedykowane dla komputerów mobilnych wspomagające obsługę procesów magazynowych. Przy użyciu tej aplikacji można dokumentować realizację operacji, takich jak przyjęcie, wydanie i inwentaryzacja, poprzez rejestrację kodów kreskowych, którymi są oznakowane produkty, będące przedmiotem danej operacji. Praca z aplikacją eliminuje konieczność pracochłonnego dokumentowania operacji z użyciem papierowych list. SKK Smart pozwala na obsługę wszystkich procesów związanych z rozprowadzaniem towarów w centrach dystrybucyjnych oraz wymianę danych z systemem centralnym (import oraz eksport danych).

Terminal Honeywell's Dolphin 6500 to lekki i wszechstronny komputer przenośny, który zapewnia zaawansowane funkcje zbierania danych i bezprzewodową komunikację w czasie rzeczywistym, przeznaczony do zastosowań w sprzedaży detalicznej, łańcuchu dostaw i w środowisku przemysłu lekkiego. Wbudowane funkcje łączności w standardzie 802.1 Ib/g zapewniają użytkownikom dostęp do najważniejszych danych na terenie całego zakładu, zaś urządzenia z funkcjami łączności Bluetooth ułatwiają bezprzewodowe podłączanie urządzeń peryferyjnych.

Co więcej, zaawansowane protokoły bezpieczeństwa gwarantują dokładność przesyłu i bezpieczeństwo danych. Natomiast obudowa o ergonomicznych wymiarach wyposażona została w zaokrągloną klawiaturę, co sprawia, że urządzenie łatwo mieści się w dłoni użytkownika.

SKK przygotowała dla JFP aplikację, współpracującą z systemem SAP Business One, przeznaczoną do wsparcia operacji magazynowych, takich jak przyjęcia, wydania i inwentaryzacja w magazynie centralnym w Piasecznie oraz inwentaryzacji w salonach sprzedaży Franco Feruzzi.

SKK udostępniła JFP system i sprzęt do przetestowania proponowanego rozwiązania oraz zaproponowała krótki czas potrzebny na realizację wdrożenia.
Jestem zadowolona ze współpracy z firmą SKK. SKK zaproponowała nam konkretne i stabilne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Być może będziemy rozwijać tę współpracę w przyszłości – mówi Edyta Karpiesiuk, Kierownik d/s sieci detalicznej w JFP.
Najważniejszą zaletą rozwiązania zaproponowanego przez firmę SKK jest możliwość wykonywania inwentaryzacji (zarówno w magazynie głównym, jak i w salonach) bez użycia arkusza spisu z natury. Wynika to ze specyfiki prowadzonego handlu – bardzo duża rotacja towaru oraz znaczna ilość indeksów towarowych. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu istnieje mniejsze ryzyko pomyłki pracownika obsługującego terminal podczas przeprowadzania inwentaryzacji.

Ponadto system umożliwia weryfikację dostaw i wydań oraz większą kontrolę nad ruchem towarów, co pozwala na ograniczenie pomyłek, a pracownicy wiedzą, jakie dokumenty czekają „w kolejce” na wydanie lub przyjęcie.

Teraz operacje magazynowe oraz inwentaryzacja w salonach sprzedaży Franco Feruzzi są przeprowadzane szybko i sprawnie, co pozwala na ograniczenie kosztów.

W ramach współpracy firma JFP skorzystała z doświadczenia SKK w zakresie rozwiązań magazynowych. SKK zapewniła również JFP niezbędne wsparcie techniczne oraz przeprowadziła szkolenie dla pracowników.

Źródło: www.skk.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top