Przejdź do treści
logo-3

10.04.2024

Innowacje w Logistyce i Produkcji
Współpraca Nauka – Biznes

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Program konferencji 2024

Rozwój kompetencji logistycznych w XXI w

Dr Marcin Pawęska, prof. MWSLiT. Rektor Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki I Transportu. 

Algorytmy optymalizacyjne oraz sztuczna inteligencja (AI) w logistyce

Algorytmy optymalizacyjne oraz sztuczna inteligencja (AI) odgrywają kluczową rolę w optymalizacji procesów logistycznych. Wykorzystując zaawansowane techniki matematyczne i uczenie maszynowe, te narzędzia pozwalają na zoptymalizowanie tras, optymalizację procesów magazynowych (np. Order Picking) czy optymalizację procesów dystrybucji. Algorytmy przyczyniają się do zwiększenia efektywności i wydajności operacyjnej i obniżenia kosztów logistycznych. Natomiast, sztuczna inteligencja, wykorzystując analizę dużych zbiorów danych oraz algorytmy uczenia maszynowego, umożliwia bardziej zaawansowane przewidywanie popytu, optymalizację zapasów oraz dynamiczne dostosowywanie planów transportowych do zmieniających się warunków.

BOGUMIŁ ZIĘBA CEO, INOVATICA AGV  i KRZYSZTOF CHAŁADYN Wiceprezes Zarządu, Otimo sp. z o.o.

BOXSS – automatyczny system składowania dla małych i średnich magazynów w logistyce i przemyśle.

BOXSS to innowacyjne rozwiązanie automatyki magazynowej, pojemnikowej BOXSS, dedykowane dla firm, które chcą przejść z systemów manualnych na automatyczne, ale nie są gotowe do dużych inwestycji i szukają rozwiązań pudełkowych i modułowych, które będą rosnąć wraz z firmą. Firmy takie często szukają rozwiązań, aby zacząć od małej instalacji i sukcesywnie zwiększać jej pojemność oraz wydajność. Wariant automatyki pojemnikowej z niskimi układnicami ROBIN, oferuje dostosowanie do niskiej zabudowy. Procesy transportu pionowego i poziomego możemy automatyzować za pomocą LiftBOX i ShuttleBOX. Wymienione rozwiązania możemy ze sobą integrować i tworzyć bardziej zaawansowane projekty, obsługujące wiele procesów jednocześnie.

Marek Wojnecki – Przedstawiciel Techniczno-Handlowy, rozwój sprzedaży automatyki pojemnikowej LoopStore ze strukturami regałowymi NEDCON Silesia.

Rewolucja w branży automotive: napęd elektryczny, ogniwa wodorowe, czy może jednak silniki spalinowe?

Podczas prezentacji poruszone zostaną kwestie zmian systemowych w branży automotive, a w szczególności trendy w rozwoju nowoczesnych układów napędowych w tym elektrycznych, ogniw wodorowych, a także spalinowych.
Przedstawione zostaną różnice w technologii ich wykonania i postrzegania przez użytkowników czy ich wpływ na potencjalne zmiany na przemysł motoryzacyjny. Zostaną omówione zalety i wady każdej z tych technologii, ich zróżnicowane zastosowania oraz perspektywy rozwoju z uwagi na znaczenie ekologiczne i ekonomiczne poszczególnych rozwiązań.

Prof. Dr hab. Inż. Jarosław Mamala Prezes Zarządu, Park Naukowo – Technologiczny

Mobilna diagnoza urządzeń. Popraw wydajność i obniż koszty operacyjne: Studium przypadku z wykorzystaniem platformy SOTI.

Michał Oliwa, Account Manager, SOTI

LiFi - Szybki i bezpieczny Internet za pomocą światła

Każdego dnia coraz więcej urządzeń łączy się z Internetem, w większości bezprzewodowo. Częstotliwości radiowe są coraz bardziej zatłoczone. Czy mamy jakąś alternatywę? A co z bezpieczeństwem? Posłuchaj naszego wykładu, aby dowiedzieć się więcej.

Robert Karwacki – Solutions System Designer, Signify Polska

Zalety stosowania systemów RFID w automatyzacji procesów logistycznych

Bazując głównie na technologii RFID możemy zwiększać wydajność, sprawniej zarządzać magazynami, eliminować błędy w dostawach czy kontrolować majątek produkcyjny. Zachęcamy do wzięcia udziału w prelekcji „Zalety stosowania systemów RFID w automatyzacji procesów logistycznych”, podczas której będzie mowa o optymalizacji procesów przepływu materiału i wyrobów w logistyce korzystając z technologii RFID.  

inż. Łukasz Szłapa specjalista ds. aplikacji TURCK 

Optymalizacja transportu wewnętrznego

Wykorzystanie systemów modułowych do budowy linii montażowych oraz infrastruktury intralogistycznej
Roboty AMR/AGV, które w autonomiczny sposób transportują komponenty i produkty w fabrykach i magazynach. System lokalizacji RTLS służący m.in. do analizy ruchu obiektów, wspierania kompletacji, poprawy bezpieczeństwa. Systemy E-KANBAN ułatwiające zarządzanie przepływem materiału
Rozszerzona rzeczywistość AR, ułatwiająca serwis urządzeń, usprawniająca montaż oraz komunikację

Piotr Bogucki – Lean Technology Poland

Modelowanie elastycznych systemów produkcyjnych z wykorzystaniem FlexSim®

dr inż. Sławomir Luściński, adiunkt w Katedrze Inżynierii Produkcji, Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego Politechniki Świętokrzyskiej.

Zastosowania AI w Logistyce i Produkcji

Dr inż. Katarzyna Rudnik i dr Izabela Czabak Górska, Politechnika Opolska

30% niższe koszty transportu dzięki optymalizacji tras

Gdzie, co  i ile można zaoszczędzić w transporcie, spedycji czy dystrybucji?  Jak to wdrożyć? Czy to jest dla mnie? Co to jest ta optymalizacja? Gdzie mogę ją zastosować i jakie przyniesie mi korzyści? Jak to wdrożyć?
Na wszystkie te pytania odpowie Mariusz Stasiak – prezes zarządu Emapa S.A., dostawcy rozwiązań mapowych dla branży transportowej.

Mariusz Stasiak Prezes Zarządu Emapa S.A.

Dobre i najlepsze praktyki w logistyce

Zmiany zachodzące w logistyce to nie tylko zastosowanie sztucznej inteligencji i cyfryzacja łańcuchów dostaw, ale także zmiany w sposobie działania i wykorzystywaniu posiadanych zasobów przynoszące konkretne i pozytywne rezultaty oraz zawierające w sobie pewien potencjał innowacji. Zapraszamy do zapoznania się z rozwiązaniami które mogą być dobrymi praktykami w tym zakresie.

dr Grzegorz Mazurkiewicz prof.SAN Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

Działania w ramach Centrum Naukowo-Wdrożeniowego Centrum Naukowo-Wdrożeniowego Inteligentnych Specjalizacji Regionu Świętokrzyskiego CENWIS

dr inż. Sławomir Luściński, Kierownik Laboratorium Modelowania Inteligentnych Systemów Produkcyjnych w Centrum Naukowo-Wdrożeniowym Inteligentnych Specjalizacji Regionu Świętokrzyskiego CENWIS Politechniki Świętokrzyskiej.

Inteligentna intralogistyka, czyli jaka?

Gdzie Inteligencja w systemach przemysłowych nie powinna kojarzyć się wyłącznie z rozwiązaniami AI . Próba szerokiego spojrzenia na transport wewnątrzzakładowy bazując na rzeczywistych use-case’ach z perspektyw autonomicznych robotów mobilnych, skalowalnych rozwiązań klasycznego przepływu materiałów i hybrydowych systemów intralogistyki łączących różne technologie.

Adam Pajda Dyrektor Linii Biznesowej Intralogistyka, Astor

Klaster "LODZistics" - łączymy potencjały.

Klaster „LODZistics” to unikalna, silna oddolna inicjatywa, zrzeszająca podmioty powiązane z sektorem TSL: uczelnie wyższe kształcące na kierunkach związanych z logistyką i transportem, szkoły średnie, instytucje otoczenia biznesu, a przede wszystkim wiodące firmy tego sektora, w tym międzynarodowych operatorów logistycznych. Siłą klastra są ludzie, ich wiedza i entuzjazm, dzięki czemu wymiana opinii i doświadczeń pozwala osiągnąć efekt synergii na niespotykaną skalę.

doc. dr inż. Marek Sekieta, Prezes Zarządu Związku Pracodawców „LODZistics” 

godzina 9:00

10.04.2024

Politechnika Opolska, ul. Mikołajczyka 16