S&T wspiera technologicznie otwarcie nowej sieci restauracji

S&T, jeden z największych i niezależnych integratorów IT w Europie Środkowo-Wschodniej, zapewni opiekę informatyczną i serwisową nowej…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Dotacje na IT - będą w 2019 roku, ale nie dla wszystkich

Instytucje zajmujące się funduszami unijnymi opublikowały harmonogramy konkursów na rok 2019. W większości województw będą środki…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

eq system z wyróżnieniem w konkursie o Nagrodę Gospodarczą im. Karola Adamieckiego


Konkurs o nagrodę Gospodarczą im. Karola Adamieckiego to projekt organizowany już po raz trzeci z inicjatywy Zbigniewa Podrazy, prezydenta…

Rozwój technologii chmurowych wg Larrego Ellisona


W swoim wystąpieniu inaugurującym konferencję Oracle OpenWorld Larry Ellison, prezes i dyrektor Oracle ds. technicznych, przedstawił wizję

Previous Next Play Pause
enova365 490x120 2


Nettpartner wybiera rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Nettpartner, czołowa norweska firma specjalizująca się w świadczeniu usług infrastrukturalnych związanych z sieciami dystrybucji, sieciami regionalnymi i systemami sieci trakcyjnej dla kolei, zdecydowała się wdrożyć rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS Field Service Management; IFS FSM).

Gigant z branży logistycznej inwestuje w system Teta Air

teta unit4 businessPolski oddział światowej organizacji Pantos Logistics zakupił system Teta Air – predefiniowane oprogramowanie HR udostępnione w modelu SaaS.

50 dni z RODO – jak polskie przedsiębiorstwa przechowują dane osobowe

enova365 2016Od stycznia do maja firma Soneta udostępniła na stronie gotowinarodo.pl ankietę dotycząca sposoby zarządzania danymi w firmach. Na podstawie odpowiedzi respondenci uzyskiwali podpowiedzi jak powinni przygotować się na RODO. Przenalizowaliśmy anonimowe wyniki z ankiety, którą wypełniło blisko 250 osób. Jakie przedstawia się zarządzanie danymi w polskich firmach?

Cyfryzację wstrzymuje opór pracowników i mała konkurencja

Dzięki technologiom przemysłu 4.0 efektywność fabryk rośnie kilkukrotnie szybciej niż w latach 90. Zdaniem ekspertów większość polskich firm utknęła jednak w poprzedniej epoce. Przykładem może być obszar pozyskiwania i przetwarzania danych produkcyjnych. Firmy wciąż bazują na kartce papieru, Excelu i przetwarzaniu danych w sposób nieformalny – wynika z raportu ASD Consulting. Tylko 12 proc. polskich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją wykorzystuje zautomatyzowane procesy gromadzenia i przetwarzania cyfrowych danych. Do cyfryzacji zmusi firmy dopiero znacznie większa konkurencja.

Kontroluj cash flow z mobilnym obiegiem faktur i dokumentów projektowych

simpleWiele firm projektowych, mimo wykorzystania systemów klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, ma problemy ze sprawnym prowadzeniem i nadzorem nad realizacją zadań. Często jest to spowodowane brakiem właściwego obiegu faktur kosztowych i dokumentów powiązanych z prowadzoną inwestycją. Niepodpisane protokoły, niekompletne karty pracy, czy wreszcie brak informacji o „właścicielu” faktury, która „znikąd” pojawiła się w kancelarii firmy to tylko kilka wybranych przykładów. Oczywiście rynek oferuje całą masę systemów do elektronicznego obiegu dokumentów, który można zintegrować z posiadanym rozwiązaniem ERP. Jednak w wielu przypadkach ich funkcjonalność i koszty, związane z wdrożeniem i utrzymaniem dodatkowego systemu, są zbyt duże jak na możliwości i potrzeby firm projektowych.

JPK „na żądanie” KAS

sageWydajność systemu kontrolnego fiskusa rośnie. Od 1 lipca br. do przedsiębiorstw dużych i średnich dołączyli w obowiązku raportowania Jednolitych Plików Kontrolnych na żądanie Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) wszyscy, nawet najmniejsi przedsiębiorcy. Warunek żądania: przedsiębiorstwo musi używać komputerów do prowadzenia ksiąg podatkowych, czyli ewidencji dla potrzeb rozliczeń podatkowych.

Podzielona płatność – czy efekt śnieżnej kuli wciągnie małych przedsiębiorców?

insert1 lipca 2018 znowelizowana ustawa o podatku VAT wprowadziła mechanizm podzielonej płatności (split payment). Ma on charakter dobrowolny, a o jego stosowaniu decyduje nabywca, czyli płatnik. Mechanizm polega na tym, że z płaconej wartości brutto faktury VAT, która wpływa na konto sprzedawcy, bank automatycznie pobiera kwotę podatku od towarów i usług na osobny rachunek VAT, powiązany z rachunkiem rozliczeniowym. Split payment dotyczy wyłącznie płatności pomiędzy firmami (B2B) w walucie PLN. Jeden przelew może rozliczyć dokładnie jedną fakturę VAT.

Nowoczesne aplikacje zwiększają atrakcyjność uczelni dla studentów

simpleSmartfony są obecnie najczęściej kupowanym urządzeniem na świecie. Firma Counterpoint opublikowała statystyki, z których wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2018 roku ich globalna sprzedaż przekroczyła 360 mln sztuk. Nowe technologie umożliwiają stały dostęp do portalów społecznościowych, czy potrzebnych nam aplikacji, bez których często nie wyobrażamy sobie już sprawnego funkcjonowania w biznesie i życiu codziennym. Jesteśmy przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji i danych oraz wykonywania transakcji w dowolnym miejscu i czasie.

Firma Macro Integration Services wdrożyła rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma Macro Integration Services z siedzibą w Greensboro (Karolina Północna, USA) wdrożyła rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS Field Service Management™; IFS FSM) po trwających pięć miesięcy pracach.

Simple prezentuje nową aplikację dla uczelni mStudent SIMPLE.EDU

simpleAplikacja przyśpiesza proces spływania należności od studentów, ogranicza koszty i czas osobistej obsługi w dziekanacie i na wydziałach. Dzięki temu rozwiązaniu uczelnie wyższe zyskują skuteczną i bezpieczną komunikację ze studentami oraz element wyróżniający, dostosowany do ich identyfikacji wizualnej.

Zapanuj nad dualnością - split payment

enova365 2016Mechanizm podzielonej płatności (MPP) czyli split payment, z jednej strony budzi wiele kontrowersji - nie wiadomo jak będzie działał w praktyce, gdyż polska wersja jest unikalna. Z drugiej strony, od 1 lipca nie będzie obowiązkowy, więc wiele firm na razie się tylko przygląda. Ostrzegamy: split payment zadziała jak efekt kuli śnieżnej – lepiej przygotuj się na zmianę.

ZSMOPL - czyli jakie obowiązki i zmiany czekają branżę farmaceutyczną

simpleZ dniem 1 lipca 2018 roku zaczyna obowiązywać nowelizacja ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadza obowiązek informacyjny dotyczący obrotu produktami leczniczymi przez podmioty odpowiedzialne. Pod pojęciem obowiązku informacyjnego rozumiane jest elektroniczne przekazywanie wymaganych ustawą komunikatów w określonej formie, standardzie i zakresie informacyjnym. Co ważne raportowanie musi odbywać się w trybie codziennym, a obowiązkiem tym objęci zostaną wszyscy producenci oraz przedsiębiorcy, prowadzący hurtowy i detaliczny obrót produktami leczniczymi. W celu gromadzenia i przetwarzania komunikatów do życia powołany został Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi, powszechnie znany jako ZSMOPL.

Wskaźnik Net Promoter Score dla dostawców technologii spada, są jednak wyjątki

bpscDane Temkin Group pokazują, że w ostatnich dwóch latach globalna średnia wskaźnika Net Promotor Score (NPS) dla dostawców technologii spadła z 31,8% do 21,4%. Jednak nie wszystkie firmy obniżają loty. Jak wynika z badania NPS, przeprowadzonego na grupie kilkuset przedsiębiorstw produkcyjnych, rośnie liczba zadowolonych klientów systemu ERP Impuls EVO. W ciągu zaledwie jednego roku wskaźnik wzrósł aż o 18 punktów procentowych.

Platforma KanBo działa w Chmurze Oracle

oracle 120KanBo, to idea powstała w roku 2012 jako niewielki projekt w firmie ObjectConnect, z celem stworzenia platformy przeznaczonej do wspomagania pracy grupowej. Dziś nad KanBo pracuje kilkadziesiąt osób w oddziałach w trzech krajach z centralą w Berlinie. KanBo stało się sztandarowym produktem firmy ObjectConnect.

InsERT Dobrą Marką 2018

insertInsERT – lider polskiego rynku systemów do zarządzania dla małych i średnich firm – po raz trzeci znalazł się w gronie laureatów IX edycji ogólnopolskiego, ponadbranżowego Programu Dobra Marka 2018 – Jakość, Zaufanie, Renoma, którego celem jest promowanie najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek, dostępnych na polskim rynku. Przyznany tytuł jest potwierdzeniem najwyższej jakości, prezentowanej przez produkty Insertu, a także wyrazem zaufania odbiorców.

Badanie firmy IFS: serwicyzacja i umowy posprzedażowe z korzyścią dla producentów

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikował wyniki badania z udziałem 200 członków kadry zarządzającej różnych firm, mającego na celu określenie, w jaki sposób przedsiębiorstwa przemysłowe dążą do serwicyzacji, czyli poszerzania działalności o usługi posprzedażowe oferujące wartość dodaną.

Czy Twój szpital jest gotowy na codzienne raportowanie w ramach ZSMOPL?

simpleJuż od 1 lipca tego roku zacznie obowiązywać raportowanie do centralnego systemu obrotu lekami, które obejmie w podobnym stopniu zarówno hurtownie farmaceutyczne, jak i apteki i działy farmacji działające w szpitalach. Jego powołanie ma zapobiec, a w najgorszym wypadku ograniczyć nielegalny obrót lekami i środkami farmaceutycznymi w kraju. Co ważne - szczegółowe raportowanie musi odbywać się w cyklu codziennym.

Systemy InsERT gotowe na split payment

insert1 lipca 2018 znowelizowana ustawa o podatku VAT wprowadzi mechanizm podzielonej płatności (split payment). Użytkownicy programów linii InsERT nexo, InsERT GT oraz Navireo ERP otrzymują wygodne i zrozumiałe narzędzie do obsługi nowej fiskalnej czynności.

Rosną globalne wydatki na cyfrową transformację
W 2018 r. przekroczą 1.1 biliona dolarów

DSRFirma badawcza IDC przedstawiła globalną prognozę wydatków na cyfrową transformację. W 2018 r. mają one przekroczyć kwotę 1.1 biliona dolarów. Dla porównania, na technologie i usługi w obszarze cyfryzacji w roku minionym firmy wydały 958 mld dolarów, co daje wzrost na poziomie 16.9 proc. rdr.

Popraw płynność finansową – skróć czas spływania należności

simpleW działaniu każdej organizacji niezbędna jest bieżąca i skuteczna kontrola terminów płatności swoich należności. Każde opóźnienie może znacząco wpłynąć na płynność finansową oraz stałe zobowiązania spółki, a co za tym idzie jej wiarygodność. Oczywiście w przypadku występowania problemów z terminowością płatności naszych kontrahentów można wystosować notę odsetkową, ale należy przy tym pamiętać, że istnieje szereg wcześniejszych działań, które może wykonać spółka dla przyspieszenia i zautomatyzowania ściągania należności. Zwłaszcza, że opóźnienie w płatności może być tylko zaniedbaniem, a nie celowym działaniem.

Oracle przyspiesza i ułatwia migrację do chmury oraz obniża jej koszty

oracle 120Oracle przedstawił niedawno nowe rozwiązanie, które redukuje aż o 30% czas i koszty migracji z lokalnych aplikacji Oracle do chmury. „Migracja z pakietu Oracle E-Business Suite do chmury jest teraz łatwiejsza niż aktualizacja tego pakietu do nowej wersji” ― komentuje Larry Ellison, prezes zarządu i dyrektor ds. technicznych firmy Oracle. „Migracja ta będzie również dla klienta ostatnią przeprowadzaną przez niego aktualizacją”.

Back to top