Mobilne rozwiązania IT przyszłością nowoczesnej firmy

Efektywne zarządzanie czasem pracy nadal stanowi spory problem dla wielu przedsiębiorców. Według badań, przeprowadzonych dla Workfrond w 2015 roku, statystyczny pracownik poświęca jedynie 46% czasu w tygodniu na realizację swoich obowiązków służbowych. Nasuwa się pytanie- co powinien zrobić pracodawca, aby zwiększyć efektywność i zaangażowanie swoich pracowników? Na ratunek przychodzą nowoczesne rozwiązania IT.
 

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Sporym ograniczeniem, które nadal funkcjonuje w wielu firmach, jest model tradycyjnego obiegu dokumentów. W takiej sytuacji zatrudniony zobowiązany jest do bezpośredniego kontaktu z sekretariatem oraz działami HR i finansowymi, czasochłonnego opisywania papierowych faktur i wykonywania czynności administracyjnych, które zabierają jego cenny czas i uniemożliwiają skupienie się w pełni na swoich obowiązkach oraz samorozwoju. System ten może doprowadzić nawet do utraty wartościowych pracowników. Ci zaczną szukać innego pracodawcy, który zapewni im komfortowe warunki pracy i dostarczy nowoczesne narzędzia, wyręczające ich w biurokracji.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?

Przedsiębiorca chcący usprawnić działanie swojej firmy, ma do wyboru wiele modeli oprogramowania, które oferują tzw. „wirtualny sekretariat”. Najistotniejsze kryteria wyboru to: przyjazny, ergonomiczny i intuicyjny interfejs oraz kompatybilność narzędzia z urządzeniami mobilnymi. Ostatnie statystyki mówią wyraźnie o ciągle wzrastającej roli smartfonów i tabletów w codziennym życiu. Według portalu StatCounter, w październiku 2016 roku po raz pierwszy w historii, więcej użytkowników korzystało z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych niż stacjonarnych. Technologia ta znalazła swoje zastosowanie również w życiu zawodowym. Pracownicy korzystają z urządzeń mobilnych najczęściej podczas spotkań i podróży służbowych.

Produkt na miarę nowoczesnej firmy

Dobrym przykładem nowoczesnego oprogramowania, spełniającego powyższe kryteria, jest moduł Travel & Expenses, który jest rodzajem dodatku do oprogramowania ERP lub HRM. To rozwiązanie, które znacznie ułatwia i przyspiesza procesy administracyjne i księgowe, a w szczególności te związane z obsługą delegacji i obiegiem dokumentów. Proces rejestracji wydatków nigdy nie był tak prosty. Wystarczy, że pracownik zrobi zdjęcie faktury lub paragonu i doda je do systemu. Wszystkie koszty są akceptowane elektronicznie. Travel & Expenses to narzędzie w pełni responsywne, co oznacza, że idealnie dopasowuje się do każdego urządzenia, na którym jest otwierane.

Dodatkowym atutem jest dostępność oprogramowania w chmurze, dzięki czemu użytkownik nie musi pobierać żadnej aplikacji – wystarczy, że otworzy adres strony, na której zaloguje się do systemu. Oszczędza w ten sposób miejsce w pamięci urządzenia i nie musi martwić się o aktualizacje oprogramowania. Rozwiązania, takie jak Unit4 Travel & Expenses wymagają od firmy posiadania dobrego systemu do wspomagania zarządzenia przedsiębiorstwem (ERP), z którym będą zintegrowane. Tylko takie połączenie gwarantuje sprawną digitalizację i archiwizację dokumentów oraz znacznie ułatwia i przyspiesza proces rozliczania wydatków delegacyjnych oraz diet i ryczałtów, dzięki czemu oszczędza cenny czas pracowników. Dobrymi przykładami oprogramowania w pełni zintegrowanego z T&E są produkty TETA ERP czy TETA HR.

Tego typu rozwiązania to nowość na rynku IT, w którą na pewno warto zainwestować, aby znacznie usprawnić proces obiegu dokumentów w swojej firmie i zbudować wizerunek innowacyjnego pracodawcy.

Autor: Tomasz Dobrzański - Product Manager TETA ERP/BI, UNIT4 Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top