Newsletter

loading...
Banner IFS 160x200 2017

Firma Memmert optymalizuje procesy z systemem ERP proALPHA

logo proalpha 2018Kiedy w 1947 roku Willi Memmert otrzymał zlecenie z Czerwonego Krzyża aby zbudować sterylizator na gorące powietrze, nikt nie mógł przewidzieć tak gwałtownego rozwoju jego firmy w ciągu następnych 70 lat. Dwa pokolenia później, firma Memmert GmbH + Co. KG ze Schwabach w środkowej Frankonii, obecna jest dziś w 190 krajach na całym świecie. Produkty cieszą się doskonałą reputacją. Dzięki urządzeniom produkowanym przez Memmert służącym do kontroli temperatury przemysł farmaceutyczny i spożywczy, a także wielu innych klientów z branży przemysłowej i medycznej może analizować, testować i prowadzić różnego rodzaju badania.

  REKLAMA  
  IFS Banner 290x250 2015  
 
Wraz z wdrożeniem kompletnego rozwiązania ERP proALPHA w 2010 roku, w firmie Memmert zoptymalizowno procesy i znacznie skrócono czasy dostawy.
W latach 90-tych czas dostawy w naszej firmie wynosił kilka miesięcy i klienci przyjmowali go bez zastrzeżeń” – wspomina Christiane Riefler-Karpa, wnuczka założyciela firmy, a od 2007 r. Dyrektor zarządzający firmą rodzinną.
W tamtym czasie Memmert produkował również ‘na magazyn’. Jeśli ktoś miał szczęście i zamówił produkt znajdujący się na stanie, mógł liczyć na stosunkowo szybką dostawę. Pozostali musieli czekać miesiącami.

Dziś byłoby to nie do pomyślenia, ponieważ nawet urządzenia produkowane na specjalne zamówienie, bazujące na standardowym produkcie muszą zostać dostarczone w przeciągu dwóch do trzech tygodni. Urządzenia regulujące temperaturę, produkowane przez Memmert, są zazwyczaj wykonane ze stali nierdzewnej. Wiele typów wykorzystuje przyjazne dla środowiska ogniwa Peltiera, używanych zarówno do chłodzenia, jak i ogrzewania, które pozwalają zaoszczędzić do 90 procent kosztów operacyjnych – to ważne unikalne cechy, dzięki którym Memmert wyróżnia się na tle światowej konkurencji.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma zwiększyła obrót ponad dwukrotnie.
Bez stabilnego systemu ERP ten silny wzrost nie byłby możliwy – mówi Christiane Riefler-Karpa.
W 2010 r. Kompletne rozwiązanie ERP zastąpiło oddzielne rozwiązania wyspowe – zwłaszcza w planowaniu, zarządzaniu logistyką i sprzedaży. W tym samym czasie standardowe produkty zostały przekształcone w produkcję o charakterze zleceniowym. Specjalne życzenia klientów były i będą nadal spełniane w kontekście indywidualnie wytwarzanych produktów.

Wspólnie zarządzana produkcją seryjną i jednostkową

Dzięki swojej elastyczności proALPHA kontroluje produkcję seryjną oraz indywidualną dla niestandardowych zamówień specjalnych. Inne rozwiązania programowe stały się praktycznie niepotrzebne. Kilka wyjątków, takich jak rejestracja czasu pracy, połączono z systemem ERP za pośrednictwem Integration Workbench (INWB). Moduł proALPHA Advanced Planning and Scheduling (APS) optymalizuje cały proces produkcji i logistyki w produkcji jednostkowej i seryjnej w taki sposób, aby zminimalizować koszty i czas realizacji zamówień.
Na bieżąco mamy wgląd w materiał, narzędzia, zasoby i czas, a dzięki szczegółowemu planowaniu możemy w ostatniej chwili wprowadzić ręczne zmiany w kolejności zamówień – informuje Elena Rapoports, administrator systemu ERP.
Memmert zarządza dziś w systemie ERP ponad 4000 strukturami produktów zawierających 11 000 aktywnie używanych artykułów i około 900 zarchiwizowanych.

Realizacja nietypowych zamówień klientów

Oprócz produkcji seryjnej, Memmert często wykonuje też niestandardowe zamówienia klientów: na przykład urządzenie do produkcji lodów, które analizuje sposób topienia się lodów w różnych temperaturach. Eksperci z Memmert zmodyfikowali inkubator chłodzący, dzięki czemu można było zintegrować dodatkowe komponenty, takie jak czujniki tensometryczne, kamery i oświetlenie, a także kompleksowe oprogramowanie do wykonywania pomiarów.
Jesteśmy w stanie zrealizować prawie każde nietypowe życzenie klienta. W przemyśle ograniczeni jesteśmy jednak przez sprzęt i parametry techniczne standardowych urządzeń, dlatego nie wszystko jest możliwe – podkreśla szefowa firmy Riefler-Karpa.
Sprzedaż rozpoczyna się od konfiguratora produktu

Aby móc wdrożyć konkretne rozwiązania tak szybko, jak to możliwe, kluczowe znaczenie ma nie tylko inżynieria, ale także inteligentna oraz skuteczna integracja procesu produkcji z produktami wykonywanymi na zamówienie. Ważne jest, żeby czas dostawy urządzenia wykonanego na specjalne zamówienie nie był dłuższy niż w przypadku standardowego produktu. Także różnorodność wariantów nie stanowi już wyzwania dla globalnej sprzedaży, ponieważ dzięki konfiguratorowi produktów proALPHA, Memmert jest w stanie bezbłędnie opracować produkt spełniający indywidualne życzenia klienta.

Właśnie dlatego każdy proces sprzedaży zaczyna się dziś od tego narzędzia, ponieważ, nawet w przypadku standardowych urządzeń, zazwyczaj dostępne są różne opcje. Po skonfigurowaniu pożądanej szafy wspólnie z klientem, proALPHA generuje ofertę bezpośrednio z nowoutworzonego wariantu. Jeśli oferta zostanie zaakceptowana przez klienta, dane produkcyjne przesyłane są bezpośrednio do zlecenia i określony zostaje termin dostawy. Gotowe zamówienie zostaje następnie zatwierdzone do dyspozycji i system automatycznie wysyła potwierdzenie zamówienia do klienta. Następnie rozpoczyna się produkcja, która jest kontrolowana przez moduł APS.

Identyfikowalność ważnych komponentów jako przewaga konkurencyjna

Inną szczególną cechą Memmert jest wysoki stopień głębokości przetworzenia. Firma sama produkuje wiele komponentów, z wewnętrzną wartością dodaną wynoszącą ponad 90 procent. Dzięki temu przedsiębiorstwo jest bardzo elastyczne i zawsze może zaoferować najwyższą jakość. W celu dalszych usprawniań, proALPHA wdrożyła rozwiązanie umożliwiające identyfikowalność i możliwość śledzenia ważnych komponentów znajdujących się w produktach.

Kluczowe komponenty, wymagające dużych nakładów technicznych i serwisowych, otrzymują trójwymiarowy kod macierzy danych. W nim – podobnie jak w kodzie QR – zawarty jest numer seryjny urządzenia, numer artykułu Memmert lub, w przypadku zakupionych części, numer dostawcy wraz z odpowiednimi informacjami o artykule. W trakcie montażu dane te są odczytywane i rejestrowane za pomocą mobilnego skanera, a następnie przechowywane w strukturze produktu w systemie proALPHA.

Wraz z dowodem dostawy system ERP automatycznie tworzy „teczkę produktu” dla każdego urządzenia, w której wymienione są także artykuły, które można później szybko zidentyfikować. Przykładowo: drogie ogniwa Peltiera dostarczane są przez różnych dostawców. Ponieważ numer artykułu w systemie ERP dla tego komponentu jest taki sam, w przypadku reklamacji nie można było zidentyfikować dostawcy. Jednak teraz, nawet po latach, dział serwisowy może dowiedzieć się, który element został dostarczony przez danego dostawcę i gdzie został zainstalowany – możliwe jest to dzięki modułowi serwisu w proALPHA.

Powodem tego projektu było europejskie rozporządzenie, które wprowadziło surowe reguły śledzenia i prowadzenia dokumentacji dla urządzeń medycznych. Memmert oferuje tę identyfikowalność dla wszystkich swoich produktów, niezależnie od tego, czy są one stosowane w sektorze medycznym, czy nie.
To kolejna cecha, która odróżnia nas od konkurencji - mówi Christiane Riefler-Karpa.
Źródło: www.proalpha.pl
loading...
loading...
loading...

Chmura dużym ułatwieniem dla młodych,...

Przenoszenie zasobów firmy do chmury jest dzisiaj jednym z kluczowych elementów cyfrowej...

Małe i średnie firmy coraz częstszym celem...

Cyberprzestępczość jest równie dużym zagrożeniem dla korporacji, jak i małych oraz średnich firm....

Internet rzeczy rośnie w tempie 30 proc....

W kolejnych latach rynek internetu rzeczy będzie się rozwijał w 30-proc. tempie, a w 2021 r. do...

Procesowy ERP w firmie Danstoker

Procesowy ERP w firmie Danstoker

ODL

Show Panel
Liderzy Produkcji 2018
Show Panel
ENOVA365 KWADRAT
Show Panel
erpframe
Show Panel
  • eqsystembaner
  • snt button 250