Producent płytek, glazury i terakoty wdrożył tzw. Klaster Wysokiej Dostępności do elektronicznego systemu dokumentów. Projekt zrealizowała firma Komtech.

Elektroniczny System Obiegu Dokumentów, to drugi, co do ważności w Ceramice Paradyż system po ERP. Korzysta z niego 500 osób, jednocześnie trwa w nim 150 sesji realizujących 10 podstawowych procesów biznesowych, m.in.: obieg faktur, zamówienia, reklamacje, logistyka i administracja wewnętrzna firmy. Łącznie w systemie obiegu dokumentów jest realizowanych ponad 170 tysięcy spraw.

Ilość działań załatwianych za pomocą EOD spowodowała, że stał się on strategicznym dla firmy rozwiązaniem biznesowym. W takiej sytuacji nawet dwugodzinna niedostępność dokumentów elektronicznych spowodowałaby poważne straty Ceramiki Paradyż.


Zespół IT podjął decyzję o wdrożeniu klastra aplikacyjno-bazodanowego w istniejącym środowisku IT. Wcześniej obieg dokumentów zabezpieczał tylko system backup-u. Nie eliminował jednak przestojów aplikacji w przypadku poważniejszej awarii sprzętu, bazy danych lub systemu operacyjnego.

Rozwiązanie klastra aplikacji i bazy danych zostało oparte na infrastrukturze dostarczonej przez firmę Sun Microsystems. Do zapewnienia wysokiej dostępności systemu wykorzystano dwie serwerownie Ceramiki Paradyż oddalone od siebie o 1,5 km. Wykonano klaster bezpieczeństwa aplikacji pracujący w układzie Active/Passive gwarantujący przełączenie się aplikacji w momencie wykrycia anomalii działania sprzętu, aplikacji, systemu operacyjnego czy bazy danych. Przełączenie klastra następuje w sposób niezauważalny dla użytkowników.

Wdrożenie rozwiązania przebiegało w kilku etapach, uwzględniających między innymi budowę części infrastrukturalnej począwszy od elementów sieci SAN, przez instalację serwerów, macierzy i systemów operacyjnych. Konieczne było także podniesienie licencji aplikacji obiegu dokumentów do wersji umożliwiających dynamiczne przełączanie oraz wdrożenie mechanizmów klastrujących
i zaawansowane testy. Łącznie prace przeprowadzono w 2 miesiące.

Wdrożenie klastra wysokiej dostępności dla Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów przyniosło konkretne korzyści związane między innymi: ze zmniejszeniem czynników wpływających na ryzyko operacyjne firmy, oszczędnościami wynikającymi ze zmiany sposobu utrzymania systemu, możliwościami przesunięcia pracowników zespołu IT do innych ważnych dla firmy działań informatycznych.

Wdrożenie rozwiązania przyspieszyło działanie systemu WorkflowGen oraz skróciło czas dostępu do zarchiwizowanych dokumentów w systemie Altair. Dodatkowo, ważne stało się uzyskanie pełnego wsparcia ze strony firm Komtech i Sun Microsystems na serwisowanie wdrożonego rozwiązania.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top