loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Systemy CRM sprawdzają się także w małych firmach

INSERT - CRM, systemy ERP, CRMJeszcze do niedawna systemy CRM były używane tylko przez duże przedsiębiorstwa. Obecnie programy tego typu są skierowane również do małych i średnich firm, a te coraz chętniej z nich korzystają.
Według danych zebranych przez Główny Urząd Statystyczny, w 2010 r. z systemów CRM (z ang. Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientem) korzystało ogółem 17% polskich przedsiębiorstw i liczba ta rośnie. Programy te są używane głównie do zbierania i przechowywania informacji o klientach oraz do analizowana tych informacji w celach marketingowych. Systemy CRM dają w tym zakresie duże możliwości. Pomagają stworzyć trwałą więź z klientami, otoczyć ich opieką i sprawić, żeby zechcieli wracać. Można je kupić już za kilkaset złotych, a zdarza się, że jedna licencja umożliwia pracę na kilku stanowiskach.

Do podstawowych funkcji systemu CRM należy usprawnienie obsługi klienta na każdym etapie – przed, w trakcie i po transakcji – oraz zapewnienie szybkiego dostępu do informacji każdemu użytkownikowi programu. System gromadzi pełną historię kontaktów z klientem, posiada też mechanizmy ułatwiające szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji, dzięki czemu można starannie wyselekcjonować dowolną grupę z bazy kontaktów, a następnie dostosować ofertę nawet do pojedynczych osób.
Wszyscy nasi klienci otrzymują przypomnienia o kończących się polisach, koniecznych przeglądach czy np. o atrakcyjnej ofercie indywidualnej dla klienta – mówi Ewa Glabus z firmy Uni-Car Dwa z Torunia. Firma jest dealerem Renault i Dacia, prowadzi też nowoczesny serwis. Od 2010 r. korzysta z systemu Gestor GT. – Każda wysłana wiadomość jest podpięta do historii klienta w systemie, toteż ułatwiony jest nie tylko przepływ informacji między działami, ale także między firmą a klientem. Wszystkie działy mają łatwy dostęp do historii klienta od momentu zakupu samochodu i polisy ubezpieczeniowej do obsługi posprzedażnej.
CRM wspomaga również podejmowanie decyzji i ocenę skuteczności działań. Na podstawie zgromadzonych w systemie informacji można tworzyć różnorodne zestawienia i raporty.
Każdy pracownik ma swój kalendarz z zadaniami, przypomnieniami itp., a ja, jako administrator, pełny ogląd całodziennej pracy poszczególnych pracowników, działów, realizacji określonych zadań, w zależności od tego, jaki raport wybiorę – mówi Ewa Glabus.
Źródło: www.insert.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top