loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

ENERGA-OBRÓT SA stawia na Microsft Dyncamics CRM

microsoftcomENERGA-OBRÓT SA zdecydowała się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0 w celu usprawnienia funkcjonalności kluczowych obszarów jej działalności. Będąca jedną z czterech dużych grup energetycznych należących do Grupa ENERGA SA, specjalizuje się w sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom indywidualnym i biznesowym, a także obrotem energią na rynku hurtowym. Firma działa na terenie całej Polski oraz na europejskich platformach obrotu energią.
Ze względu na profil przedsiębiorstwa oraz konieczność usprawnienia jego trzech kluczowych obszarów działalności, tj. obsługi klienta strategicznego, obsługi procesu ofertowania do nowych klientów oraz obsługi przetargów publicznych, firma potrzebowała takiego systemu, który spełniałby wszystkie powyższe zadania. Dodatkowo, narzędzie miało być wyposażone w funkcje umożliwiające sprawne organizowanie i nadzorowanie wewnętrznej pracy działów sprzedaży oraz utrzymywanie spójności procesu ofertowania. ENERGA-OBRÓT SA wymagała także, aby aplikacja łatwo i sprawnie integrowała się z użytkowanymi już w organizacji systemami Windows Serwer i AD.

W rezultacie ENERGA-OBRÓT SA zdecydowała się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM 4.0. Implementację narzędzia powierzono firmie Microplan, będącej Partnerem Microsoft, o wieloletnim doświadczeniu i niezbędnych kompetencjach.
Chcieliśmy zaoferować spółce takie rozwiązanie, które pozwoli na szybszą reakcję na powstałe problemy klientów. Pozwoli to utrzymać firmie owocną współpracę z klientami strategicznymi, a przy tym generować zyski – mówi Tomasz Kozłowski, CRM team leader z Microplan Polska.
Założyliśmy, że dzięki implementacji systemu CRM zwiększymy wydajność obsługi klientów strategicznych, a tym samym wpłyniemy na generację większych zysków zarówno dla nich, jak i dla nas – mówi Marcin Ludwicki, wiceprezes zarządu ENERGA-OBRÓT SA.
Implementacja systemu umożliwia firmie gromadzenie aktualnych i szczegółowych danych o klientach oraz bieżącą ich analizę, co w konsekwencji przekłada się na maksymalizację sprzedaży. Ponadto, Dynamics CRM wspomaga i ułatwia zarządzanie kontaktami z klientami i informacjami o nich zgromadzonymi, zarządzanie poprawnymi relacjami z obecnymi jak i potencjalnymi klientami, zarządzanie produktami, usługami, procesami handlowymi i kontraktami czy też wszystkimi obszarami sprzedaży, a także usprawnia proces ofertowania dzięki przepływowi pracy (workflow) do obsługi przetargów i zamówień publicznych.

Dodatkową zaletą wdrożenia jest fakt, że system Microsoft Dynamics CRM 4.0 pomógł firmie stworzyć spójną i przejrzystą bazę danych dla poszczególnych działów sprzedaży, usprawniając tym samym obieg informacji w spółce.
Sprawna sprzedaż to gwarancja pozyskania większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym przeprowadzenia większej ilości udanych transakcji – mówi Marcin Ludwicki.
Specjalnie na potrzeby ENERGA-OBRÓT SA do Dynamics CRM 4.0 wprowadzono dodatkowe funkcjonalności oraz zakresy danych, charakterystyczne dla obsługi klienta sektora energetycznego. Wdrożenie funkcji przepływu pracy do obsługi przetargów i zamówień publicznych znacznie usprawniło działania oraz koordynacje kilku działów firmy biorących udział w procesie ofertowania. Natomiast zastosowanie znanej klientowi poczty Microsoft Outlook do rejestracji działań w aplikacji CRM zapewniło wysoką akceptację użytkowników oraz znaczenie przyspieszyło proces implementacji, skracając tym samym czas szkoleń. Dodatkowo, aplikacja przyczyniła się między innymi do podniesienia wydajności i poziomu świadczonych usług, wzrostu bezpieczeństwa przechowywania i przekazywania danych, łatwości raportowania przy rozproszonej strukturze organizacji oraz wzrostu dochodów firmy.
Implementacja systemu miała ułatwić pracownikom raportowanie przy rozproszonej strukturze, a także wesprzeć obsługę i raportowanie pozyskiwania nowych klientów. Ogółem, chcieliśmy pomóc spółce w ujednoliceniu procesów obsługi i mamy nadzieję, że nam się to udało – podsumowuje Tomasz Kozłowski.
Rozwiązanie CRM firmy Microsoft przekonało nas do siebie swoją intuicyjnością obsługi, dużymi możliwościami rozbudowy oraz prostotą zarządzania. Osiągnięcie wysokiej akceptacji użytkowników sprawiło, że proces wdrożenia przebiegł niezwykle szybko i bezproblemowo. Wysokim priorytetem była dla nas możliwość bieżącego raportowania. Sposób, w jaki system pozwala nam dotrzeć do danych w dowolnych konfiguracjach, znacznie ten proces usprawnia – podsumowuje Marcin Ludwicki.
Źródło: http://www.microsoft.com/poland

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top