Newsletter

loading...
2013_IFS_160x200
loading...

Do 2020r. 8 na 10 producentów będzie wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości do obsługi klienta

oracle 120Nowe badanie Oracle pokazuje, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii w przyszłości będą wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości nie tylko w procesach planowania i produkcji, lecz także obsługi klienta.

  REKLAMA  
  IFS Banner 290x250 2015  
 
Raport z badania pt. „Czy doświadczenia wirtualne mogą zastąpić rzeczywistość?” pokazał wpływ samoobsługowych aplikacji na oczekiwania klientów B2B. 36% firm z branży produkcji i wysokich technologii stwierdziło, że ich klienci wolą dokonywać zakupów lub rozwiązywać problemy bez konieczności rozmowy ze sprzedawcą czy pracownikiem działu obsługi klienta.

Technologie takie jak wirtualna rzeczywistość są stosowane w procesach projektowania i produkcji już od wielu lat, ale badanie Oracle pokazało, że w niedalekiej przyszłości firmy z branży produkcji i wysokich technologii będą je również intensywnie wykorzystywać w obsłudze klienta.
  • 84% będzie wykorzystywać wirtualną rzeczywistość do obsługi klienta do 2020 r., a 38% robi to już teraz.
  • 90% firm do 2020 r. umożliwi klientom kontaktowanie się z firmą za pomocą specjalnych aplikacji mobilnych, a 48% już to robi.
  • Do 2020 r. 89% firm będzie wykorzystywać technologie automatyzacji w celu usprawnienia obsługi klienta, a 49% już z nich korzysta.

 

Wirtualna rzeczywistość i automatyzacja już od jakiegoś czasu odgrywają istotną rolę w sektorze produkcji i wysokich technologii, ale ich wykorzystanie w obsłudze klienta to stosunkowo nowe zjawisko. Firmy stosują technologie wirtualnej rzeczywistości, aby udostępnić kupującym realistyczny widok produktów, jakie mają otrzymać. Natomiast jeśli chodzi o obsługę posprzedażną, technologie automatyzacji dają klientom swobodę zarządzania zgłoszeniami serwisowymi według własnego uznania bez konieczności czekania na dział serwisu — powiedział Mark de Groot, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA odpowiedzialny za cyfrową obsługę klienta w Oracle

Firmy z branży produkcji i wysokich technologii mają lepszą wiedzę o potrzebach swoich klientów niż firmy z innych sektorów — 50% z nich regularnie analizuje dane dotyczące klientów, aby lepiej zrozumieć swoją grupę docelową, w porównaniu z 37% firm telekomunikacyjnych i 44% sklepów internetowych. Jednak mimo że 49% firm z branży produkcji i wysokich technologii uważa, że ma głęboką wiedzę o zachowaniach klientów, to prawie 40% ma problem z zebraniem danych dotyczących zadowolenia klienta w jedną całość i wykorzystaniem ich do kształtowania strategii sprzedażowych i marketingowych.

Dobra wiadomość jest taka, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii są liderami w dziedzinie wykorzystania danych w celu lepszego zrozumienia klienta. Jednak bez wiedzy o tym, jak klienci reagują na otrzymywaną obsługę, firmy nie będą wiedziały, jak ją udoskonalić. A jeśli chodzi o obsługę klienta, umiejętność wyciągania wniosków ze swoich sukcesów i porażek jest bardziej pomocna w doskonaleniu strategii niż wykorzystanie innowacji takich jak wirtualna rzeczywistość i specjalistyczne aplikacje — dodaje Mark de Groot.

Źródło: www.oracle.com 

loading...
loading...
loading...

Comarch ERP XL w Torf Corporation...

Torf Corporation to wiodący polski producent kosmetyków (marka Tołpa, a także marki własne sieci)....

enova365 w firmie Colorex

Dzięki wdrożeniu enova365 udaje się skutecznie zarządzać firmą oraz procesami sprzedaży, zamówień,...

Cyberataki terrorystyczne to tylko kwestia...

Rośnie ryzyko cyberataków terrorystycznych. Eksperci przestrzegają, że ich wystąpienie to tylko...

Wdrożenie systemu enova365 i XWMS w firmie...

Wdrożenie Oprogramowanie enova365 oraz XWMS w firmie Celkar Sp z oo. Dzięki wykorzystaniu...

20170424 ERP dla produkcji
Show Panel
ENOVA365 KWADRAT
Show Panel

navireo 315x270

 

Show Panel
  • eq system banner2