BPM od TIBCO wybiega myślą w przyszłość

Nowe oprogramowanie BPM od TIBCO ma zwiększać efektywność organizacji m.in. dzięki możliwości zarządzania zdarzeniami w czasie rzeczywistym. Amerykański innowator IT uważa, że jego nowa wersja BPM pomoże korporacjom w szybkiej adaptacji nowych technologii oraz ciągłemu doskonaleniu działalności pod kątem zmieniających się uwarunkowań rynku.




W połowie maja br. na rynek trafiła nowa wersja oprogramowania wspomagającego firmy w modelowaniu i zarządzaniu procesami biznesowymi, TIBCO ActiveMatrix BPM 3.0.
Aby procesy biznesowe były efektywne, potrzeba nieustanie, błyskawicznie przetwarzać informacje o zdarzeniach z firmy i jej otoczenia. W każdej chwili pracownicy, klienci, kontrahenci, systemy oraz procesy biznesowe generują niezliczone ilości danych. Obecnie skuteczny biznes potrzebuje rozwiązań, które pozwalają automatycznie przetwarzać te informacje na użytek procesów biznesowych. A zarządzanie nimi powinno uwzględniać nie tylko te zdarzenia, które już miały miejsce, ale także te, które dopiero mogą wystąpić – powiedział Matt Quinn, szef technologii w TIBCO Software.
W obliczu dużych wolumenów danych opisujących tysiące zdarzeń, dla każdej firmy wyzwaniem jest wychwytywanie tych właściwych zdarzeń oraz jak najszybsze reagowanie na nie w odpowiedni sposób. Takie możliwości stwarza nowy BPM od TIBCO, dzięki któremu organizacja uzyskuje pełen wgląd w to, co się w niej dzieje, w kontekście odpowiednim dla poszczególnych procesów.

Potrzeba nie tylko automatyzacji. Liczy się digitalizacja procesów!

W erze dynamicznie ewoluujących technologii (Fast Data / Big Data, Internet of Things, mobilność) organizacje muszą wkładać więcej wysiłku, by automatyzować już istniejące procesy biznesowe. Jednak zdaniem TIBCO sama automatyzacja obiegu danych i procesów nie wystarczy. Procesy trzeba digitalizować, by działania firmy były w pełni otwarte na zmieniające się technologie oraz uwarunkowania rynku.
Ideą ActiveMatrix BPM 3.0, jest umożliwienie szybkiej optymalizacji procesów dokładnie pod takim kątem, jaki w danej chwili określa dana sytuacja, niezależnie od technologii, przyjętego stylu zarządzania procesami czy modelu biznesowego Klienta” – dodaje Matt Quinn.
Tradycja z widokiem na przyszłość

W nowej wersji BPM obok tradycyjnej listy funkcjonalności, TIBCO wybiega mocno w przyszłość. Firma dopracowała m.in. optymalizowanie zarządzania pracą, kontekstową analizę zdarzeń wpływających na proces, dynamiczne przypisywanie zadań oraz wsparcie dla tworzenia interfejsów mobilnych i przeglądarkowych. Dzięki tym osiągnięciom TIBCO uznane zostało za jedynego lidera rynku i wyróżniona w kategorii „Disruptive Innovator” (IDC MarketScape: Worldwide Business Process Platforms 2014 Vendor Assessment, kwiecień 2014).

Korzystając z ActiveMatrix BPM, organizacje mogą w ramach jednego rozwiązania projektować i realizować pełne spektrum procesów biznesowych, niezależnie od przyjętej metodyki zarządzania procesami, jak np. Case Management, Dynamic czy Event-Driven Process Management. Wykorzystanie tylko jednego produktu BPM eliminuje potrzebę integracji z dodatkowymi rozwiązaniami z tej rodziny, a także kodowanie usług do obsługi specyficznych procesów. Obniża to koszty oraz przyspiesza wdrażanie BPM w praktyce biznesowej. Architektura ActiveMatrix BPM bazuje na analizie i zarządzaniu zdarzeniami, co otwiera nowe możliwości na płaszczyźnie CRM, działań marketingowych, wykrywaniu nadużyć i defraudacji czy np. obsługi różnego rodzaju „spraw”, takich jak np. reklamacje.

Źródło: TIBCO

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top