Polskie firmy od dawna na to czekają. Szykują się duże oszczędności

Przewagę konkurencyjną na rynku, przedsiębiorstwa nierzadko budują latami, w oparciu o kapitał, wiedzę, zasoby czy innowacje. Wzrost konkurencyjności coraz częściej determinowany jest również poprzez wdrożenie dedykowanych systemów informatycznych. Stanowią one z reguły cały zestaw rozwiązań do efektywnego zarządzania nie tylko zasobami, kapitałem czy czasem ale również dokumentami, sprawami i informacją. Umożliwiają one automatyzację, sprawne zarządzanie i obsługę niemalże wszystkich procesów biznesowych w firmie.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Dzięki proponowanym przez Ministerstwo Rozwoju zmianom, właśnie rozwiązania do efektywnej obsługi i elektronicznej archiwizacji dokumentów, mogą wkrótce stać się niemalże obowiązkowym narzędziem średniej i dużej wielkości przedsiębiorstw. Chodzi o propozycję zmiany zasad zmuszających firmy do archiwizacji dokumentacji osobowej oraz płacowej (przez okres nawet do 50 lat) z formy papierowej na elektroniczną.

Zastąpienie kosztochłonnej archiwizacji papierowej elektronicznym repozytorium byłoby dużą oszczędnością nie tylko środków finansowych, ale i czasu pracy (czasochłonne wyszukiwanie dokumentów w archiwum fizycznym). Jeśli zmiany proponowane przez Ministerstwo Rozwoju zostaną wprowadzone, staną się dodatkowym motorem napędzającym i tak już niemałe zainteresowanie systemami elektronicznej archiwizacji. Co więcej, narzędzia jak np. Archiwizacja i zarządzanie dokumentami od firmy elliteq, mogą stać się klasycznym rozwiązaniem „must have” przedsiębiorstwa.

Zajmujący się od ponad 20 lat wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań dla biznesu Adam Wolny, dyrektor sprzedaży w firmie elliteq, jest przekonany, że obserwowany trend wzrostu globalnej liczby wdrożeń przez wszystkich dostawców rozwiązań klasy DMS i Workflow na rynku polskim, nie tylko utrzyma się, ale nieznacznie przyspieszy.
Szybkość przepływu wiedzy o dobrych rozwiązaniach dla biznesu jest wprost proporcjonalna do ich jakości, dlatego takie systemy są znane coraz to szerszej grupie odbiorców.
Rozwiązania elliteq zapewniają kompletne zarządzanie procesami biznesowymi i umożliwiają skuteczną automatyzację dowolnych procesów. Dzięki temu są z sukcesem wykorzystywane przez znane marki nie tylko na rynku polskim.

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego systemy elektronicznej archiwizacji i obiegu dokumentów cieszą się coraz większym zainteresowaniem, wystarczy uzmysłowić sobie jak wiele dokumentów powstaje w firmie i jak wiele osób jest zaangażowanych w ich tworzenie. Ile osób je recenzuje i akceptuje. I wreszcie kto i jakie istotne zmiany w dokumencie wprowadził.

Każdy dokument wraz z metadanymi to nośnik ważnej informacji, nierzadko niezbędny do podjęcia kluczowej decyzji. Dzięki digitalizacji dokumentów, otrzymywaniu informacji na czas, zarządzanie jest efektywniejsze a zasoby firmy lepiej wykorzystywane. A jeśli wejdzie w życie zapis o możliwości elektronicznej archiwizacji dokumentacji pracowniczej, to tego typu rozwiązania staną się dla firm bezcenne.

Odwiedź konferencję: Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top