Zarządzanie łańcuchem dostaw w nowej odsłonie IFS
Firma IFS poinformowała o wprowadzeniu na rynek Trade Management 2.0, nowej wersji oprogramowania do zarządzania łańcuchem dostaw. Rozwiązanie zaprojektowano z myślą o klientach IFS, którzy w swojej działalności uczestniczą w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Ulepszona funkcjonalność ma się przyczynić do ograniczenia kosztów, ułatwić wprowadzenie elastycznych modeli biznesowych oraz pomóc w przestrzeganiu branżowych standardów i konkurowaniu na globalnych rynkach.
IFS ściśle współpracuje z wieloma firmami, które zarządzają dużymi łańcuchami dostaw. Obserwujemy, jak rynek przesuwa się w stronę bardziej złożonych i międzynarodowych transakcji, realizowanych wieloma kanałami. Globalizacja sprawia, że konkurencja dotyczy coraz częściej łańcuchów dostaw niż pojedynczych firm. Rozwiązanie Trade Management 2.0 zostało stworzone właśnie po to, aby wspierać naszych klientów w reagowaniu na te wyzwania i możliwości. Procesy biznesowe związane z łańcuchami dostaw stają się bardziej przejrzyste, elastyczne i efektywne kosztowo – mówi Thomas Petersson, Wiceprezes korporacji IFS.Podczas prac nad Trade Management 2.0 firma IFS konsultowała się z wieloma spośród swoich obecnych klientów, zyskując dzięki temu gwarancję, że rozwiązanie będzie spełniać rzeczywiste wymogi rynkowe, niezbędne do poprawy jakości obsługi i przyczyni się do zwiększenia efektywności działania łańcucha dostaw.
Firma Moelven, klient IFS i jeden z czołowych w Skandynawii dostawców produktów budowlanych, korzystała już z pierwszej wersji Trade Management do zarządzania procesami biznesowymi w zakresie łańcucha dostaw.
Nasz łańcuch dostaw nabiera coraz bardziej międzynarodowego charakteru, a liczba kanałów staje się większa niż kiedykolwiek. Wykorzystywane dotychczas przez nas rozwiązanie Trade Management było kluczowym narzędziem do wspomagania zarządzania tym procesem, wspierając nas w precyzyjnym monitorowaniu wszystkich obszarów łańcucha dostaw. Naszym zdaniem, w obliczu rosnącej globalizacji rynku należało podjąć współpracę z firmą IFS w dalszym rozwijaniu tego rozwiązania. Trade Management pomoże ograniczyć administrację, zmniejszy koszty i zwiększy precyzję całego procesu sprzedażowego. Poza tym przyczyni się do optymalizacji działalności operacyjnej, zapewni lepszą obsługę klientów i dostosowanie do lokalnych standardów branżowych w krajach, w których działają poszczególne firmy – mówi Steinar Hovland, Dyrektor ds. Informatyki i Telekomunikacji w Moelven.
- Zaawansowane opcje wyznaczania cen dla zamówień od klientów, takie jak zarządzanie kampaniami, promocje handlowe, rozliczenia rabatowe i prowizyjne oraz cenniki grupowe. Użytkownicy mogą utrzymywać długoterminowe relacje z klientami, stosując w tym celu rabaty nagradzające ich lojalność, a także wykorzystywać mechanizmy do sterowania i monitorowania sprzedaży za pomocą kampanii i promocji.
- Rozszerzoną obsługę kosztów sprzedaży i zaopatrzenia, umożliwiającą bardziej elastyczną i przejrzystą obsługę dodatkowych opłat związanych z zamówieniami zakupu i zamówieniami klientów, w szczególności kosztów transportu, cła czy obsługi logistycznej. Ponadto usprawnione funkcje w zakresie magazynowania i dostaw zewnętrznych mają podnieść efektywność i precyzję operacyjną. Priorytety przypisane klientom i zamówieniom ułatwiają sprawną obsługę w momencie sytuacji, gdy zmienia się oferta lub występują niedobory magazynowe.
- Obsługę globalnych standardów danych, takich jak: GS1 (Global Standard 1 – zbiór międzynarodowych standardów ułatwiających efektywne zarządzanie łańcuchami dostaw), GTIN (Global Trade Item Number – Globalny Numer Jednostki Handlowej) i SSCC (Serial Shipment Container Code – Seryjny Numer Jednostki Wysyłkowej). Standardy mogą być monitorowane i wdrażane w całym łańcuchu dostaw, poczynając od sprzedaży i zaopatrzenia, aż po logistykę, a także w zakresie przychodzących i wychodzących komunikatów EDI (Electronic Data Interchange – Elektroniczna Wymiana Danych).