Szkolenia IT dla każdego

COMARCH - systemy ERP, MRP, ERPRealizacja zamkniętych szkoleń informatycznych – szytych na miarę pod kątem określonych firm, branż czy stanowisk pracy – nie jest obecnie niczym nowym. Praktycznie każda firma ma w swojej ofercie dostosowanie programu szkoleń do wymagań klienta. Bez tego jakże ważnego aspektu można stracić wiele kontraktów, nie mówiąc już o negatywnym wpływie na zadowolenie klienta. Trudno powiedzieć, co gorsze. Dlatego każda firma szkoleniowa stara się dostosować program oferowanego szkolenia do zmieniających się oczekiwań klientów.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Pojawia się jednak poważny problem, gdy szkolenie jest otwarte (z terminem dostępnym dla każdego zainteresowanego), a klientów jest kilku i każdy z nich ma inny zasób doświadczeń, pracuje w innej branży i ma inne wymagania co do przebiegu spotkania. Sprawa jest prostsza, jeżeli żaden z uczestników nie ma wiedzy w danym temacie, czyli gdy wszyscy zaczynają od podstaw. Z reguły poważny zasób informacji podstawowych można przekazać uczestnikom szkoleń niezależnie od tego, jakie firmy i branże reprezentują. Co jednak, gdy posiadają już pewną wiedzę i oczekują jej rozwinięcia, ale tylko w obrębie dziedziny, w której obecnie pracują? W takim przypadku znalezienie wspólnego mianownika – wśród oczekiwań księgowej, handlowca i pracownika marketingu – staje się niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe. I to nawet wtedy, gdy temat szkolenia teoretycznie nie jest trudny i dotyczy chociażby arkusza kalkulacyjnego czy edytora tekstu. Wydaje się, że jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest założenie z góry, że szkolenie będzie profilowane. Tak więc do tradycyjnego przygotowywania kursów pod kątem wiedzy należy dołożyć profilowanie w zakresie branż, do których są one kierowane. Oczywiście wiąże się to z rozbudowaniem zaplecza materiałowego – przygotowaniem odpowiednich skryptów, wykonaniem ćwiczeń i przykładów. Taki wysiłek gwarantuje jednak, że analityk będzie uczył się, jak przetwarzać dane, księgowa – jak wykonać odpowiednie obliczenia, a logistyk – jak przygotować bazę danych – mimo że każdy z nich będzie na szkoleniu o tej samej nazwie: Microsoft Excel.

To samo dotyczy bardziej zaawansowanych szkoleń informatycznych, np. najbardziej typowego szkolenia z zakresu języka SQL. Co zrobić, jeżeli na szkolenie przyjdzie programista, administrator i analityk? Każdego z nich będą interesować inne elementy szkolenia, każdy z nich będzie zadawał pytania ze swojej dziedziny. W rezultacie żaden z nich nie wyjdzie ze szkolenia całkowicie usatysfakcjonowany.

W obecnym świecie, w którym następuje głęboka specyfikacja zadań i zawodów, profilowane szkolenia informatyczne wydają się jedynym wyjściem z tej sytuacji. Pozwalają one na lepsze przygotowanie pracowników do realizowania zadań, a co za tym idzie – zwiększają ich wydajność. Naturalnie wiąże się to z rosnącym zadowoleniem klientów, którzy wynoszą ze szkoleń dokładnie to, czego od nich oczekiwali.

Centrum Szkoleniowe w Comarch dysponuje ofertą szkoleń profilowanych pod kątem branż, zarówno w szkoleniach zamkniętych, jak i otwartych. Nieustannie rozwijane jest profilowanie szkoleń, co powoduje większe dopasowanie oferty do potrzeb biznesu. Bogata oferta to też większe wyzwania, szczególnie z utrzymaniem aktualności programów oraz materiałów szkoleniowych. Jednak profity tej działalności wydają się dużo większe niż włożona w nie praca. A największym z nich jest przecież zadowolenie klientów.

Pracownicy Comarch nieustannie monitorują stan oczekiwań klientów oraz poziom ich zadowolenia po realizacji usług. Zgodnie z wynikami naszych badań ankietowych ponad 60 proc. firm myśli o szkoleniach profilowanych dla swoich pracowników. Z tego powodu klienci, niezależnie od tego, czy jest to szkolenie otwarte, czy zamknięte, dokładnie sprawdzają to, do kogo szkolenie jest skierowane i na jakich przykładach bazują ćwiczenia.

Także wyniki z ankiet poszkoleniowych wskazują, że profilowanie ma sens. W skali 1-6 lepsze oceny (średnia 5,69) mają szkolenia profilowane niż szkolenia zwykłe (średnia około 5,48). Ta różnica, mimo że wydaje się niewielka, ma tak naprawdę spore znaczenie. W rzeczywistości są to bowiem setki bardziej zadowolonych klientów. A na tym nam najbardziej zależy.

Jeżeli miarą sukcesu w biznesie jest wzrost sprzedaży, to możemy się pochwalić, że aktywnie pomagamy taki sukces osiągnąć. Projekt szkoleń dofinansowanych prowadzimy od początku 2009 i kończymy w tym roku. Firmy, które zainwestowały najwięcej w szkolenia swoich pracowników – według naszego TOP25 – jednocześnie osiągnęły średnio wzrost sprzedaży w wybranych obszarach nawet o 250 proc. w porównywalnych okresach pierwszego półrocza 2009 i 2010. To najbardziej mierzalny zysk. W takich wynikach mają swój udział nasze szkolenia, bo przekazujemy kompleksowe kompetencje służące działom handlowym, wdrożeniowymi technicznym naszych partnerów – mówi Wojciech Czerepak, dyrektor Centrum Szkoleniowego Comarch.
Autor: Sylwester Woźniak, kierownik Centrum Szkoleń Zewnętrznych Comarch
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top