Rośnie popyt na rozwiązania do budżetowania i prognozowania

Wzrost jest stabilny, a jego dynamika od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Mijający kryzys w światowej gospodarce ten trend tylko wzmocnił, i to skuteczniej niż nie jedna kampania promocyjna. Bo choć w tym czasie wiele firm odkładało decyzje o inwestycji w IT, zainteresowanie i świadomość korzyści, jakie mogą im dać rozwiązania Corporate Performance Management (CPM) dalej rosły. To zainteresowanie coraz częściej przekłada się na realny popyt – dodaje Piotr Cierlik, dyrektor zarządzający Hogart.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Odzwierciedleniem są nie tylko zrealizowane przez Hogart projekty wdrożeniowe z zakresu Corporate Performance Management w takich firmach jak DomDevelopment czy Polskie Książki Telefoniczne, ale też aktywne uczestnictwo firmy Hogart w programach partnerskich, systematyzujące współpracę między producentami a dostawcami tego typu rozwiązań. Przykładem jest program partnerski IBM - Software Value Net (SWVN), którym w ostatnich miesiącach zostały objęte kluczowe rozwiązania dostarczane przez tego dostawcę, m.in. popularne i sprawdzone rozwiązanie typu CPM - Cognos Planning dedykowany do planowania, budżetowania, prognozowania i modelowania finansowego, które firma Hogart od wielu lat wykorzystuje w swoich projektach wdrożeniowych.
Będąc dostawcą rozwiązania Cognos już ponad 10 lat, podjęliśmy w naturalny sposób decyzję o przystąpieniu do programu SWVN wprowadzonego przez IBM tym bardziej, że od 2 lat w naszej strategii skupiamy się na dostarczaniu projektów wykorzystujących oprogramowania do Budżetowania i Planowania Finasowego. Aby uczestniczyć w tym programie musieliśmy spełnić surowe kryteria, wykazując się m.in. wiedzą i kompetencjami, nasz personel musiał zdawać skomplikowane egzaminy aby uzyskać certyfikaty honorowane przez IBM. Cała procedura, choć trwała wiele miesięcy, była jednak zrozumiała i uzasadniona – mówi Piotr Cierlik, dyrektor zarządzający w firmie Hogart.
Zarówno w Europie, jak i w Polsce segment rozwiązań CPM jest relatywnie młody i rozwija się powoli, ale systematycznie (głównie w sektorze dużych firm i korporacji).
Ale priorytetem dostawców IT nie powinno być sprzedawanie użytkownikom jak największej liczby licencji, lecz wysoka jakość w realizacji projektu wdrożeniowego, gdyż tylko w ten sposób można budować długofalowe zaufanie i przekonanie do rozwiązań CPM. Tego typu podejście i standardy konstytuuje program SWVN, kładąc nie bez powodu szczególny nacisk na bogate doświadczenie zespołów wdrożeniowych – wyjaśnia Piotr Cierlik.
Implementacja Corporate Performance Management różni się bowiem od projektów wdrożeniowych ERP czy standardowych rozwiązań Business Intelligence, gdzie często powiela się wcześniejsze (najlepsze) praktyki. W przypadku CPM jest inaczej, dlatego tak dużą rolę w projekcie odgrywają zarówno wysokie kompetencje project managerów i konsultantów, jak i rzeczywiste zaangażowanie kluczowych użytkowników.
Efektem tej współpracy jest udane wdrożenie CPM, które szybko procentuje realnymi korzyściami biznesowymi dla klientów – dodaje Piotr Cierlik.
Jedną z tych korzyści jest możliwość zbudowania takiego budżetu, którego wielkość i struktura są dostosowane do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego firmy. W tym celu, za pomocą narzędzi CPM można na bieżąco analizować i kontrolować procesy zachodzące zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w otoczeniu biznesowym, np. wolumeny i wartości sprzedaży, potrzeby kapitałowe, źródła pozyskiwania funduszy niezbędnych dla zrealizowania planu, aktywa trwałe i obrotowe, a także takie czynniki, jak np. inflacja czy stopy procentowe.

Tego typu czynniki, zdarzenia i procesy są monitorowane w CPM pod kątem planowanych wyników finansowych firmy. Ocena wydajności dotyczy jednak nie tylko całego przedsiębiorstwa, ale też np. rentowności poszczególnych grup produktów, zleceń, poszczególnych komórek w przedsiębiorstwie, czy wybranych pracowników z perspektywy tworzonych i realizowanych przez nich budżetów Wiedza ta umożliwia z kolei nie tylko sukcesywne podnoszenie wydajności przedsiębiorstwa, ale też wdrożenie efektywnego systemu motywacyjnego, zwiększającego zaangażowanie pracowników w działania operacyjne firmy.
I w jednym, jak i drugim obszarze arkusze kalkulacyjne są bezradne – dodaje Piotr Cierlik.
Źródło: www.hogart.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top