Oracle bada systemy firm medialnych

ORACLEFirmy medialne skoncentrowały się na zapewnieniu lepszej poufności danych klientów i dostarczaniu im bogatszych treści, nie dostrzegają jednak potencjału optymalnego rozliczania się i nie dysponują precyzyjnymi informacjami o preferencjach klientów.
{MosModule module=WiadomościRynekITKraj_Reklama}
Firma Oracle opublikowała właśnie raport z badań, z którego wynika, że zdecydowana większość firm medialnych koncentruje się na pogłębianiu relacji z klientami, jednak stosowane przez nie systemy niedostatecznie wspierają osiąganie tych celów.

Badanie zatytułowane "Poziom gotowości" wykazało ponadto, że firmy medialne planują tworzenie bogatszych i bardziej fachowych treści, przeoczając jednak kwestię optymalnego zarządzania powstałymi w ten sposób kompleksowymi strumieniami przychodów.

Badanie miało na celu ujawnienie priorytetów firm medialnych w erze cyfrowej oraz określenie zdolności ich dostarczania. Podstawą badania była ankieta przeprowadzona wśród 50 menedżerów IT wyższego szczebla z firm medialnych z Europy Wschodniej, Zachodniej i Bliskiego Wschodu.

Pięć najważniejszych priorytetów firm medialnych dotyczyło solidnej i atrakcyjnej obsługi klientów – są to:
  • bezpieczeństwo informacji - główny priorytet (76% respondentów);
  • zwiększenie zaufania klientów do firmy (72%);
  • atrakcyjna obsługa użytkowników (68%);
  • przystosowanie oferty do potrzeb klientów (66%);
  • tworzenie usług zaawansowanych, korzystających z treści (62%).
Mniej niż połowa ankietowanych firm (48%) była w stanie monitorować interakcje z klientami we wszystkich kanałach działalności. Tylko jedna z sześciu firm medialnych (16%) dysponuje informacjami o preferencjach poszczególnych klientów; mniej niż jedna piąta firm (20%) może dostarczyć klientom zalecenia na podstawie ich interakcji we wszystkich kanałach cyfrowych.

Raport wykazał, że firmy pragną dostarczać klientom bogatsze treści we współpracy z innymi podmiotami oraz poprzez wprowadzanie nowych ofert – 72% firm medialnych przygotowuje obecnie nowe obszary treści związane z głównym obszarem ich działalności.

Firmy medialne dostrzegają znaczenie zdolności dostarczania powyższych treści w wielu kanałach – 78% z nich obecnie się do tego przygotowuje. Firmy nie przywiązują jednak zbyt dużej wagi do systemów umożliwiających zarządzanie wielokanałowymi przychodami – jedynie ponad połowa z nich (56%) opracowała systemy rozliczeniowe do pobierania i alokacji płatności w zakresie dostarczania dodatkowych treści.

Badanie wykazało ponadto, że duża liczba firm medialnych nie dysponuje narzędziami do wystawiania klientom rachunków za treści i usługi zaawansowane mimo okazji do wprowadzenia tego rodzaju treści i usług – 46% firm medialnych nie jest w stanie przetwarzać mikropłatności, 26% nie obsługuje subskrypcji, a 18% nie radzi sobie z płatnościami jednorazowymi.

Jedna czwarta firm medialnych (26%) jest niezdolna do elastycznego reagowania na nagłe zmiany modelów biznesowych i wdrażania nowych strumieni przychodów.

Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top