Epicor Software ogłasza wyniki

Epicro|Scala - dostawca systemów ERP, CRMFirma Epicor Software Corporation, w Polsce funkcjonująca pod nazwą Epicor|Scala, czołowy dostawca zintegrowanego oprogramowania klasy ERP dla średnich przedsiębiorstw, podsumowała rok 2006. Dla firmy oznaczał on najwyższy jak do tej pory wzrost przychodów - po raz pierwszy w historii firma uzyskała kwartalne przychody na poziomie przekraczającym 100 mln USD. Pozyskano także licznych nowych klientów – 750 na świecie i 22 w Polsce.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Wyniki Epicor Software Corporation

Łączne przychody Epicor Software Corporation w roku 2006 wzrosły o 32.7% osiągając niespotykany dotąd poziom 384.1 mln USD, w porównaniu z 289.4 mln USD w roku 2005. Spółka pozyskała 750 nowych klientów i uzyskała 99.5 mln USD przychodów ze sprzedaży licencji za ten rok (wobec 77 mln dolarów rok wcześniej). Również pozostałe wskaźniki wyglądaja imponująco – przychody z consultingu wzrosły o 46% w porównaniu do 2005 r. osiągając poziom 107 mln USD, wpływy z opieki serwisowej (maintenance) wyniosły 150 mln USD (+12%). Ekspert AMR Research, Simon Jacobson, określił ten wynik jako znakomity.

W samym czwartym kwartale przychody wzrosły o 27.8% i osiągnęły po raz pierwszy poziom 104.4 mln dolarów (w porównaniu z 81.7 mln dolarów w IV kwartale 2005 r.). Największy przychód, 38,3 mln USD, uzyskano z usług serwisowych. Przychody ze sprzedaży licencji netto (NLR) w czwartym kwartale 2006 r. wzrosły o 26% w stosunku do IV kwartału 2005 r., w kwartale Epicor pozyskał 228 nowych klientów na całym świecie. Przychody z usług konsultingowych osiągnęły rekordową wartość 29.3 mln USD i w stosunku do IV kwartału 2005 r. wzrosły o 44.6%. Wartość każdej z dziesięciu najważniejszych transakcji zawartych w IV kwartale przekroczyła 300 tys. USD.

Wyniki Epicor Software w Polsce

„Rok 2006 był również bardzo udany dla polskiego oddziału Epicor” – podsumował Paweł Jędrusik, Dyrektor Regionalny Epicor Software. Całkowite przychody polskiego oddziału wzrosły o 11% w porównaniu do poprzedniego roku; największy, ponad 30-procentowy wzrost odnotowano w obszarze usług konsultingowych. W 2006 roku firma podpisała 22 kontrakty z nowymi klientami, w tym:  Warimpex (debiutujący na Giełdzie Papierów Wartościowych), Chłodnie Iglokrak, Zakład Elektroniki Samochodowej w Ełku czy Młyny Produkcyjno Handlowe. Zawarto również 44 znaczące umowy z klientami obecnymi.

W mijającym roku Epicor znacząco rozbudował zespół pracowników, zwiększając swoje zasoby konsultingowe o 35% i zespół sprzedaży o 22%. Ma to związek z planowanym poszerzeniem oferty na polskim rynku. Juz w I kwartale 2007 roku Epicor planuje dwie premiery. Pierwsza to najnowsza wersja sztandarowego systemu -  iScala w wersji 2.3, wyposażona w zmieniony interfejs użytkownika i sposób nawigacji, nowe moduły tworzące ponad 600 zupełnie nowych funkcjonalności oraz możliwość integracji z MS Vista. Druga premiera to pojawiający się po raz pierwszy na polskim rynku – system Vantage, przeznaczony dla firm produkcyjnych i zbudowany w od podstaw w koncepcji SOA (Service Oriented Architecture). Więcej szczegółów odnośnie obu rozwiązań firma Epicor zaprezentuje w przyszłym tygodniu podczas oficjalnego pokazu dla klientów.

„W tym momencie mamy przejrzystą, kompletną i mocną ofertę dla średnich firm z wszystkich segmentów rynku. System iScala dla firm handlowych, dystrybucyjnych i mniejszych firm produkcyjnych, system Vantage dla średnich i dużych firm o złożonym procesie produkcyjnym, system Enterprise dla handlu detalicznego i sieci handlowych. Tym samym udało nam się zrealizować strategię, polegającą na tym, by w możliwie najmniejszym stopniu konkurować z lokalnymi dostawcami ERP przy mniejszych projektach, a stanowić alternatywę dla największych dostawców ERP, którym ciągle nie udaje się zawojować rynku średnich firm” – powiedział Marcin Sokołowski, Regional Marketing Manager, CEE w Epicor Software.

Polscy klienci Epicor mogą już korzystać z właśnie otwartego w Bratysławie centrum usług Managed Services (usług zintegrowanych) oraz hostingu. Centrum w Bratysławie będzie oferowało klientom różne poziomy zarządzania systemami Epicor od zwykłego utrzymania i zarządzania aplikacjami aż po outsourcing całych procesów biznesowych klienta i hosting infrastruktury IT. W Bratysławie powstanie również ośrodek telemarketingu obsługujący Europę i Skandynawię. Do końca roku w Bratysławie zostanie zatrudnionych ponad 200 osób.

Źródło: www.epicor.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top