Co zawojowało rynek IT w ubiegłym roku?

WNPRok 2011 na rynku IT zdominowała technologia cloud computing - mówi Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. - W drugiej połowie ub.r. wzrosło również zainteresowanie rozwiązaniami mobilnymi oraz aplikacjami wspierającymi wykorzystanie sieci społecznościowych.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Adam Komorowski najszybciej kapitalizację rosnącego zainteresowania chmurą obserwował w sektorze MŚP oraz wśród firm dopiero wchodzących na rynek, potrzebujących nowoczesnych, wydajnych i kompleksowych narzędzi, których zakup w modelu tradycyjnym był wysoką barierą dla inwestycji.
Oferta chmurowa zwiększyła dostępność najnowszych rozwiązań i sprawiła, że nawet najbardziej wymagające przedsiębiorstwa dbające o niski poziom kosztów zdecydowały się na podniesienie efektywności działania właśnie dzięki aplikacjom tego typu - mówi. - W 2011 roku ponad 4000 firm zainteresowało się Dynamics CRM Online i założyło konto testowe. Niskie koszty utrzymania aplikacji oraz niskie koszty zakupu tych rozwiązań sprawiły, że również rozwiązania ERP oferowane na razie w hostingu cieszyły się rosnącą popularnością.
W drugiej połowie ub.r. coraz większe zainteresowanie wzbudzały rozwiązania mobilne oraz aplikacje wspierające wykorzystanie sieci społecznościowych.
Aplikacje na urządzenia przenośne umożliwiają pracownikom wykonywanie codziennych obowiązków i bieżący kontakt z klientami poza obrębem biura, podczas podróży służbowej, spotkania, realizacji transakcji, a także w przypadku zdalnej pracy z domu - wyjaśnia Adam Komorowski. - Taka opcja pozwala na bieżący dostęp do istotnych informacji oraz stały kontakt z firmą umożliwiający uzyskanie porady czy akceptacji realizowanych obowiązków.
Z kolei popularyzacja mediów społecznościowych przyczyniła się do ich wykorzystania w efektywnym prowadzeniu biznesu.
Dzięki sieciom społecznościowym użytkownicy mogą publicznie komentować działalność firmy oraz oferowane przez nią usługi i produkty, natomiast firma na tej podstawie może śledzić i na bieżąco analizować informacje dotyczące użytkownika końcowego, w tym realizowanych przez niego aktywności czy preferencji - podkreśla Adam Komorowski. - Taka droga badania potrzeb użytkowników zacieśnia relacje na linii firma-klient, i co więcej umożliwia dostarczenie klientom tylko tych produktów i usług, których najbardziej potrzebują.
Nasz rozmówca wskazuje również, że rynek IT w 2011 roku rozwijał się bardzo dobrze szczególnie w obszarze aplikacji biznesowych klasy ERP i CRM. Microsoft obserwował duże zainteresowanie przedsiębiorstw produkcyjnych kompleksowymi systemami wspierającymi zarządzanie ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych i logistycznych.
Ten sam sektor charakteryzował się rosnącym popytem na aplikacje CRM - wskazuje Adam Komorowski. - Przedsiębiorstwa dostrzegły potencjał rozwiązań CRM w zakresie maksymalizacji korzyści z efektywnego zarządzania dystrybucją.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top