Co przyniesie rewolucja mobilna biznesowi?

W czasie prawdziwej eksplozji aplikacji mobilnych bardzo trudno jest przewidzieć, w których sektorach będą one najszerzej zaadoptowane i gdzie będą najwyższe profity dla ich dostawców - mówi Paweł Stefański, value creation executive IBM Global Insurance Industry.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Nasz rozmówca uważa, że we wszystkich dziedzinach, gdzie mamy do czynienia z intensywnymi interakcjami pomiędzy konsumentami a firmą, będą istniały możliwości rozwoju innowacyjnych rozwiązań mobilnych.

Te "systemy interakcji" będą stanowiły inteligentny front-end, pozwalający na prowadzenie dialogu z klientem w wybranych przez niego kanałach, w czasie, miejscu oraz na zasadach odpowiadających klientowi - wyjaśnia Paweł Stefański. - W połączeniu ze wspomagającymi je systemami transakcyjnymi, coraz częściej dostępnymi "w chmurze" i wyposażonymi w niespotykany dotąd potencjał sztucznej inteligencji i analizy danych, zmienią one wszystkie dziedziny życia, od zakupów jedzenia i ubrania począwszy, poprzez telekomunikację, transport, turystykę, sport i medycynę, aż do nauki, rozrywki oraz interakcji pomiędzy obywatelem a państwem.

Przedstawiciel IBM dostrzega również wyraźny trend w kierunku wykorzystania i łączenia wszystkich dostępnych kanałów komunikacji i interakcji z konsumentem (tzw. "omni-channel"), czyli współdziałania aplikacji mobilnych z obsługą bezpośrednią, przez telefon, przy użyciu kiosku, czy strony Internetowej.

W nieco dalszej perspektywie, aplikacje mobilne wraz z innymi trendami wspomaganymi przez nowoczesne technologie (takimi jak analiza wielkich zbiorów danych, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, czy drukowanie trójwymiarowe) spowodują zanikanie barier pomiędzy tradycyjnymi sektorami, np. sektorem sprzedaży i dystrybucji towarów oraz usług finansowych – prognozuje Paweł Stefański. - Już dzisiaj, kiedy używamy takiej aplikacji jak Pandora, słuchamy muzyki z radia, czy z własnej kolekcji?

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top