Kto będzie inwestował w rozwiązania mobilne?

WNPW najbliższym czasie spodziewamy się, że firmy prowadzące działalność serwisową i remontową w terenie będą głównymi odbiorcami naszych zaawansowanych rozwiązań mobilnych – prognozuje Bartłomiej Denkowski, presales manager IFS Poland.
 

{MosModule module=WiadomościSFA_Dzial}

Zdaniem naszego rozmówcy, wynika to z faktu, że bieżące, mobilne raportowanie stanu prac i dostępności serwisantów pozwala na skuteczne optymalizowanie ich planu prac, a tym samym daje bardzo wymierne korzyści finansowe.
Naturalną kontynuacją wdrożenia mobilnego raportowania prac serwisowych jest wdrożenie narzędzia do efektywnej, ciągłej optymalizacji harmonogramu prac serwisantów, które uwzględnia, poza bieżącym zaawansowaniem prac w toku, również bardzo wiele dynamicznie zmieniających się warunków i ograniczeń, m.in. ruchu drogowego, siatki dostępnych dróg, warunków umów serwisowych, czasów reakcji i naprawy, dostępności części zamiennych, umiejętności serwisanta itp. – opisuje przedstawiciel IFS.
Bartłomiej Denkowski wskazuje, że jedną z wciąż istniejących przeszkód w popularyzacji rozwiązań mobilnych, jest koszt samych urządzeń.
Podczas gdy do serwisowania np. urządzeń telekomunikacyjnych czy informatycznych wystarczy niedrogi, powszechnie dostępny tablet z systemem Android, do serwisu instalacji przemysłowych wskazane jest wykorzystanie urządzeń dedykowanych do pracy w trudnych warunkach terenowych, a te wciąż pozostają na stabilnym, dosyć wysokim, poziomie cenowym - wyjaśnia.
Innym ograniczeniem, na który wskazuje Bartłomiej Denkowski, mogą być naturalne obawy o bezpieczny, zdalny dostęp do systemu korporacyjnego.
W przypadku linii aplikacji IFS Touch Apps rozwiązujemy inny potencjalny problem związany z technologiami mobilnymi, ukryty pod akronimem BYOD (bring your own device) – mówi Bartłomiej Denkowski. - Oznacza on przyzwolenie na wykorzystanie do celów biznesowych należących do pracowników, bardzo zróżnicowanych smartfonów. Potencjalnie strategia ta może być koszmarem dla administratora systemu IT, który musi zapanować nad stabilnym i bezpiecznym dostępem do systemu korporacyjnego z wielu różniących się od siebie urządzeń. Dzięki zastosowaniu technologii chmury dostępowej, rozwiązuje się ten problem, ponieważ użytkownik samodzielnie instaluje i uruchamia rozwiązanie mobilne na swoim telefonie, łącząc się w spójny, bezpieczny sposób z naszą chmurą. Z drugiej strony specjaliści zapewniają jednolity, bezpieczny i spełniający standardy korporacyjne kanał komunikacji między naszą chmurą a serwerem systemu IFS Applications zlokalizowanym w siedzibie klienta.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top