JAK CZERPAĆ KORZYŚCI Z MOBILNOŚCI

IFS - ERP, systemy ERPU podstaw każdego przełomu w biznesie zawsze stoi idea. Idea tak głęboka i śmiała, że zdolna na zawsze zmienić rzeczywistość. Taką ideą jest obecnie mobilność.

{MosModule module=WiadomościSFA_Dzial}

Gdy pojawiły się telefony komórkowe, ludzie zaczęli kontaktować się w nowy sposób, bez ograniczeń narzucanych przez tradycyjną telekomunikację. Zaraz potem wprowadzenie sieci Wi-Fi umożliwiło nowe sposoby rozpowszechniania informacji, powstały nowe urządzenia, które zaczęły w pełni wykorzystywać te możliwości, a ich użytkownicy zaczęli wypracowywać swoje własne metody komunikacji. Rewolucja trwa.

Analitycy przewidują, że za kilka lat użytkownicy będą korzystać z ponad 50% aplikacji biznesowych poprzez telefony komórkowe. Wiele firm postanowiło wykorzystać ten moment do opracowania strategii biznesowych opartych w dużym stopniu na mobilności. Rozumieją, że technologia ta daje im szansę na zmianę sposobu prowadzenia działalności i w efekcie na umocnienie swojej pozycji na rynku.

Aby jak najlepiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości, wiele firm poszukuje dostawców rozwiązań mobilnych dostosowanych do ich specyfiki oraz nowych strategii biznesowych.

MOBILNOŚĆ W BIZNESIE

Mobilność odgrywa coraz większą rolę we współczesnym świecie. Pracownikom zapewnia ona nowy poziom swobody komunikacyjnej, a firmom wymierne korzyści biznesowe. Zastosowanie technologii mobilnych jest uznawane obecnie za główny bodziec dla firm planujących przeprowadzić transformację i wdrożyć nowe metody działania. Te z kolei pozwolą im skupić na kapitalizowaniu swojej podstawowej działalności.

Większość z nas ma dobre doświadczenia z używania smartfonów i aplikacji w życiu prywatnym i przekłada je na oczekiwania wobec aplikacji biznesowych. Rewolucja mobilna, która teraz trwa, dotyczy praktycznie większości przedsiębiorstw. Dla niektórych, jak np. dla pracowników w terenie, otwiera ona całkowicie nowe możliwości, dla innych, takich jak np. inżynierowie serwisowi, jest raczej krokiem w ewolucji narzędzi ich pracy. W obu przypadkach wspólnym mianownikiem jest to, że to pracownicy zaczynają wymuszać na firmie stosowanie nowych narzędzi, poprzez wykorzystanie posiadanych już przez nich prywatnych urządzeń mobilnych. To doprowadziło do powstania nowej tendencji w zarządzaniu narzędziami informatycznymi w firmach zwanej BYOD („bring your own device”).

Trend we wdrażaniu mobilności wkracza obecnie w drugą fazę, w której przedsiębiorstwa opracowują strategie uzyskania korzyści z zastosowania nowych technologii mobilnych. Wymieniają one obecnie dotychczas stosowane urządzenia na smartfony i tablety, a swoich pracowników wyposażają w aplikacje oferujące nowoczesny, wydajny interfejs do aplikacji biznesowych.

WZROST INWESTYCJI W ROZWIĄZANIA MOBILNE

Przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, że możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją i zwiększenia produktywności personelu, mającego dostęp do odpowiednich danych nawet poza siedzibą firmy, będzie w przyszłości najważniejszym czynnikiem pozwalającym osiągnąć rynkowy sukces.

Wyniki badań, przeprowadzonych niedawno przez firmę analityczną IDC na zlecenie IFS, wskazują, że w ciągu najbliższych trzech lat prawie 60% ankietowanych firm zamierza zwiększyć swoje inwestycje w rozwiązania mobilne, przede wszystkim w smartfony i tablety.

W przeprowadzonym w dziewięciu krajach badaniu wzięło udział 455 przedstawicieli kadry zarządzającej przedsiębiorstw z różnych segmentów rynku. Respondentami byli dyrektorzy ds. zarządzania informacją oraz dyrektorzy działów IT, podejmujący decyzje w zakresie rozwiązań mobilnych, budżetu oraz strategii. Wskazywali oni rozwiązania mobilne, z jakich korzystają obecnie ich pracownicy, ale również czynniki brane pod uwagę przy inwestowaniu w takie rozwiązania.

Analiza ich wypowiedzi nie pozostawia wątpliwości, że najbardziej interesującym obszarem z punktu widzenia rozwiązań mobilnych jest zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Aż 31% respondentów wskazało systemy CRM (np. aplikacje do zarządzania sprzedażą, umowami, działaniami i możliwościami) jako mobilne oprogramowanie biznesowe, które miałoby duży wpływ na ich działalność.

Warto zwrócić uwagę na jednomyślność środowiska biznesowego, którą pokazały badania. Okazuje się, że klienci dokładnie wiedzą, czego chcą, jeżeli chodzi o aplikacje mobilne. Firma IFS traktuje opinie klientów i wyniki tego typu badań rynku bardzo poważnie, czego efektem jest wprowadzenie na rynek wielu aplikacji, takich jak IFS Sales Companion, IFS Quick Reports czy IFS Notify Me.

MOBILNOŚĆ – KORZYŚCI BIZNESOWE

ENERGETYKA I USŁUGI UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
Sprawniejsze zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa, skuteczniejsze rozdzielanie zleceń roboczych i zmiana ich przydziału, możliwość korzystania poza biurem z powiadomień wysyłanych na bieżąco. Poprawa zarządzania zleceniami roboczymi i raportami o usterkach.

PRODUKCJA PRZEMYSŁOWA
W zakładzie czy w terenie, większa mobilność umożliwia poważniejsze zaangażowanie się w realizację zadania. Korzyści to bezpośredni dostęp do rzetelnych danych, dających się przedstawić w formie sprawozdania, a także większe możliwości w zakresie zapewniania jakości.

BRANŻA KONSTRUKCYJNO-BUDOWLANA
Prostsze śledzenie harmonogramów, zleceń roboczych, grafików, płac i dostępności załogi. Zwiększenie poziomu zgodności z przepisami BHP na budowie oraz możliwości śledzenia i mierzenia postępów w tym zakresie.

BRANŻE KAPITAŁOCHŁONNE
Zmniejszenie liczby nadgodzin oraz kosztów utrzymania majątku przedsiębiorstwa, dzięki możliwości błyskawicznego podejmowania decyzji. Większa produktywność personelu, sprawniejsze mechanizmy analityczne i możliwość tworzenia całościowych obrazów działań.

USŁUGI
Przejrzyste, elastyczne oprogramowanie pozwala na bieżąco zmieniać harmonogram, dzięki czemu ekipa techniczna może spędzać więcej czasu w terenie, a mniej w biurze, osiągając wyższe dochody, oszczędzając czas oraz redukując koszty administracyjne. Wyższy poziom świadczonych usług to większe zyski.

PRZEMYSŁ NAFTOWY I GAZOWY
Zwiększenie udziału rozwiązań mobilnych w zarządzaniu projektami i kontroli, śledzeniu postępów projektu, kosztów i przychodów w czasie rzeczywistym to większa efektywność, krótsze czasy przestoju i wyższe zyski.

Autor: MARTIN GUNNARSSON, DYREKTOR DZIAŁU RESEARCH & STRATEGY, IFS WORLD OPERATIONS

Więcej informacji: www.mobility.IFSWORLD.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top