IFS kontynuuje inwestycje w mobilne rozwiązania

IFS - ERP, systemy ERPFirma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, podpisała z właścicielami firmy Metrix LLC („Metrix”) umowę na zakup 100 procent udziałów kapitałowych. Zakup zostanie sfinansowany gotówką. Nabycie firmy Metrix wzmocni pozycję IFS na szybko rozwijającym się rynku mobilnych rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie.


Firma Metrix, założona w 1980 roku w USA, koncentruje się na dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań mobilnych do zarządzania usługami serwisowymi w terenie. Firma ma siedzibę w Waukesha (Winconsin, USA) oraz filie w Holandii i Singapurze.

W zakończonym 31 grudnia 2011 roku finansowym firma osiągnęła przychód netto w wysokości 8,7 mln USD, zaś jej wskaźnik EBITDA osiągnął 1,3 mln USD.

Firma Metrix osiągnęła silną pozycję na rynku rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi dla takich branż, jak przemysł kapitałochłonny, telekomunikacja, zaawansowane technologie, produkcja urządzeń medycznych, transport oraz outsourcing usług serwisowych. Firma ma około 90 klientów, wśród których znajdują się tak znane marki, jak Grupa Ericsson, Motorola, Xerox, Space Engineering Services, DHL, Auto Windscreens, ITT, IMAX, Ingenico, Makino i Sysmex.

Nabywając firmę Metrix, IFS uzyskuje dostęp do najwyższej klasy, w pełni konfigurowalnej i gotowej do sprzedaży mobilnej aplikacji dla rynku usług serwisowych w terenie. Firma Metrix dostarcza rozwiązania mobilne dla rynku usług serwisowych w terenie od 1991 roku, cały czas wprowadzając innowacje technologiczne i oferując produkty najwyższej klasy.

Dzięki integracji systemu IFS Applications z produktami firmy Metrix oraz oprogramowaniem IFS 360 Scheduling do harmonogramowania pracy personelu firma IFS stanie się dostawcą najbardziej kompleksowej oferty rozwiązań do zarządzania usługami serwisowymi w terenie. IFS oferuje obecnie zarówno zorientowany na projekty i usługi system klasy ERP dla branż kapitałochłonnych (o dużym stopniu inwestycji w środki trwałe), jak i system zorientowany na usługi dla klientów (infolinie, harmonogramowanie pracy personelu) dla dostawców usług masowych. Oba te systemy dostarczane są w połączeniu z najwyższej klasy aplikacją mobilną, umożliwiającą pracę w sieci i offline.

Ponadto nabycie firmy Metrix pozwoli na rozszerzenie dotychczasowej strategii IFS w zakresie usług przetwarzania w chmurze. Oprogramowanie Metrix jest dostępne w szeregu opcji wdrożeniowych: instalowane lokalnie, w modelu oprogramowanie jako usługa (SaaS) oraz jako oprogramowanie + usługi.
Nabycie Metrix przez IFS można postrzegać jako realizację założonej strategii rozwoju poprzez inwestycję w jeden z najszybciej rozwijających się sektorów oprogramowania dla przedsiębiorstw. Nasycenie rynku zaawansowanych rozwiązań mobilnych do zarządzania usługami serwisowymi jest szacowane przez Gartnera na jedynie około 20%, przy czym największy popyt zauważany jest w branżach kapitałochłonnych, takich jak sektor użyteczności publicznej czy telekomunikacja. Dzięki akwizycji IFS zyskuje doskonałą platformę, która pozwoli wykorzystać potencjał rozwoju tego rynku i dostarczyć klientom rozwiązania, które pomogą im uzyskać przewagę konkurencyjną. IFS znacznie zwiększy swoje możliwości produkcyjne w tym bardzo atrakcyjnym sektorze, zwłaszcza w Ameryce Północnej, na czym skorzystają wszyscy nasi obecni i przyszli klienci” – powiedział Alastair Sorbie, prezes korporacji IFS.
Larry Laux, założyciel firmy Metrix, powiedział:
IFS i Metrix nie będą miały konkurencji na rynku mobilnych aplikacji do zarządzania usługami serwisowymi. IFS ze swoją międzynarodową obecnością, silną pozycją na rynku zarządzania majątkiem i usługami oraz zorientowaną na klientów kulturą doskonale pasuje do Metrix. Mój zespół i ja sam cieszymy się, że dołączamy do IFS i nadal będziemy przyczyniać się do rozwoju rozwiązań w obszarze zarządzania mobilnym personelem.
Za integrację rozwiązań Metrix odpowiadać będzie oddział IFS Americas.

IFS oczekuje pozytywnego wpływu nabycia firmy Metrix na wyniki finansowe w 2012 roku.

Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top