PKP Energetyka wybiera SAP HCM

Spółka PKP Energetyka, piąty na polskim rynku sprzedawca energii elektrycznej, wdrożyła system SAP HCM w zakresie rozliczania listy płac, zarządzania strukturą organizacyjną oraz rozliczania delegacji i podróży służbowych. Projekt realizowany przez firmy SID i GAVDI Polska ujednolicił oraz scentralizował procesy kadrowe wewnątrz spółki, dzięki czemu menedżerowie mogą efektywniej zarządzać pracownikami.

 
Projekt wdrożenia systemu w PKP Energetyka był podzielony na dwa etapy. Pierwszy obejmował wdrożenie modułu twardego HR w zakresie administracji kadrami, zarządzania czasem pracy, obsługi funduszu socjalnego, zarządzania kompetencjami czy raportowania. Drugi etap obejmował wdrożenie funkcjonalności w obszarze zarządzania kompetencjami, planowania i rozliczania ocen pracowniczych (MBO), zarządzania szkoleniami, planowania kosztów osobowych czy planowania zatrudnienia i kosztów pracy. W ramach projektu został także rozbudowany portal pracowniczy do realizacji procesów samoobsługi menadżerskiej pracowniczej, co usprawniło kadrowe czynności administracyjne i ograniczyło papierowy obieg dokumentów w firmie.
W wyniku przeprowadzonych procedur zakupowych obowiązujących w spółce, wybraliśmy firmy SID i GAVDI ze względu na udokumentowane doświadczenie i potwierdzone kompetencje poszczególnych konsultantów. Nie zawiedliśmy się. Wykazali się ekspercką wiedzą dotyczącą systemu SAP HCM oraz umiejętnością organizacji i realizacji prac w projekcie. Dzięki temu mieliśmy komfort w planowaniu dużego wolumenu prac nawet w bardzo krótkim czasie. – mówi Dyrektor Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Centrali PKP Energetyka S.A.
Wdrożenie zostało zrealizowane w oparciu o autorskie rozwiązania GAVDI – Document Generator usprawniający i standaryzujący generowanie dokumentów kadrowo-płacowych i eDeklaracje do obsługi elektronicznych deklaracji podatkowych.

Dużym wyzwaniem projektu była pełna integracja systemu z tym już istniejącym w zakresie finansów i kontrolingu. Teraz PKP realizuje procesy kadrowe w jednym środowisku, w sposób elektroniczny. To znaczące usprawnienie, które pozwala zaoszczędzić czas do tej pory poświęcany na generowanie papierowych dokumentów, ich dostarczanie i zatwierdzanie w sposób tradycyjny. – mówi Szymon Knobloch, Dyrektor ds. Konsultingu GAVDI Polska S.A.
W ramach kontynuacji współpracy, podpisana została umowa serwisowa obejmująca utrzymanie systemu SAP HCM w spółce PKP Energetyka przez Centrum Wsparcia Aplikacji SID i GAVDI.
Wdrożenie w PKP Energetyka to dla nas inwestycja nie tylko w oprogramowanie, ale przede wszystkim w nowe kompetencje i umiejętności naszych konsultantów. Największą satysfakcję przyniosło zaangażowanie całego zespołu, który był skupiony na realizacji celów wdrożenia oraz wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klienta. – mówi Zofia Bujnowska, Project Manager w SID, firmy konsultingowej specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych, usług integracyjnych oraz doradczych.
Źródło: Gavdi

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top