BPSC chce zwiększyć sprzedaż systemów za pośrednictwem sieci partnerskiej

bpscBPSC, dostawca systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem i kapitałem ludzkim, chce zwiększyć sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem kanału partnerskiego. Ma ona wzrosnąć nawet 3-krotnie w ciągu najbliższych dwóch lat.


BPSC od lat oferuje swoje systemy za pośrednictwem kanału partnerskiego a od ubiegłego roku intensywnie go rozbudowuje. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy do grona partnerów dołączył m.in. poznański Komputronik API (spółka zależna KOMPUTRONIK SA), Chodrom z Siedlec, Aplikom z Łodzi oraz Stigo z Krakowa, BAWI z Białegostoku, Bettersolutions z Gdańska. BPSC rozpoczęło także współpracę z firmą Doradztwo Personalne Manager (DPM), której działania koncentrują się na sprzedaży systemu mHR wspierającego zarządzanie kapitałem ludzkim.
Do współpracy z BPSC przekonał nas nie tylko zaawansowany system ERP, który możemy oferować w modelu wdrożeniowym dostosowanym do potrzeb małych, średnich i dużych firm, a więc naszego docelowego klienta. Przemawiający był też dla nas przejrzysty model rozliczeń i pełne wsparcie handlowe. Na przestrzeni ostatnich miesięcy zrealizowaliśmy kilka wdrożeń systemu Impuls, co należy uznać za wynik bardzo satysfakcjonujący – tłumaczy Zbigniew Kowala z Komputronik API.
Kilkanaście umów jeszcze w tym roku

Plany chorzowskiego dostawcy są jednak znacznie bardziej ambitne. Mimo szybkiej rozbudowy kanału partnerskiego, nie generuje on w tej chwili wielomilionowych przychodów. Sprzedaż systemów Impuls EVO oraz mHR za pośrednictwem partnerów stanowi w tej chwili kilkanaście procent przychodów spółki.
Wynika to z tego, że partnerzy realizują przede wszystkim niewielkie wdrożenia w małych i średnich firmach. Głównie sprzedają flagowy system ERP oferowany w modelu wdrożeniowym dostosowanym do potrzeb rynku MŚP – tłumaczy Arkadiusz Bała z BPSC. Spółka chce to zmienić, zwiększając w ciągu najbliższych 2 lat sprzedaż za pośrednictwem kanału partnerskiego przynajmniej o 100% i kładąc większy niż do tej pory nacisk na sprzedaż systemu mHR.
Obecnie BPSC współpracuje z kilkudziesięcioma firmami, jeszcze w tym roku spółka chce zawrzeć co najmniej 10 nowych umów partnerskich, kilkanaście kolejnych w I kwartale 2016 r. Z kim? Przede wszystkim z firmami, które będą sprzedawać produkty BPSC do klientów końcowych.
Obecnie staramy się nawiązać współpracę z firmami specjalizującymi się w szeroko rozumianym doradztwie i konsultingu. Liczymy na nie zwłaszcza w kontekście sprzedaży systemu mHR czyli rozwiązania wspierającego zarządzanie kapitałem ludzkim – tłumaczy Arkadiusz Bała.
Usługi komplementarne

BPSC chce pozyskać też firmy, które posiadają własne aplikacje rozszerzające ofertę produktową chorzowskiego dostawcy. Mowa np. o systemach do projektowania, zarządzania odpadami itp. Ten model współpracy sprawdza się z powodzeniem od lat i chorzowski dostawca chce go kontynuować. Przykładem może być np. współpraca z Consorgiem, oferującym rozwiązania w zakresie budżetowania i controllingu oraz wspomagania zarządzania grupami kapitałowymi, czy 4TECH Systemy Informayczne. Ta ostatnia firma jest producentem systemów klasy CMMS (Computerised Maintenance Management System) wspomagających działania służb utrzymania ruchu i odpowiedzialnych za gospodarkę remontową w przedsiębiorstwie. Wspólnie z 4Tech BPSC zrealizowało już wiele projektów informatycznych, np. w firmie Śrubena z Żywca, Procars z Tychów, SEJ-PEC z Jastrzębia czy Elda-Eltra Elektrotechnika ze Szczecinka.
Chętnie podejmujemy współpracę np. z partnerami oferującymi rozwiązania klasy CAD/CAM czy też rozwiązania GIS-owe. Można wtedy osiągnąć ciekawy efekt synergii. Doskonale układa nam się również kooperacja z partnerami oferującymi swoim klientom infrastrukturę sprzętową. Mam tutaj na myśli np. firmy wyposażające magazyny w przesuwane regały czy też urządzenia identyfikujące – przekonuje Arkadiusz Bała z BPSC.
Nawet kilkadziesiąt procent prowizji

Partnerzy mogą liczyć na wysokie, sięgające nawet kilkudziesięciu procent prowizje, pełne wsparcie handlowe, formalno-prawne i merytoryczne w trakcie prowadzenia całego procesu handlowego. Mogą też liczyć na wsparcie w działaniach telemarketingowych. Może to mieć znaczenie zwłaszcza dla mniejszych partnerów, nie posiadających własnych struktur telemarketingowych.
Umowa partnerska jest skonstruowana tak, że z jednej strony pozwala w dowolny sposób angażować się partnerowi we współpracę z nami i stopniowo zdobywać niezbędne kompetencje, a z drugiej strony nie ogranicza niczego: jest bardzo elastyczna i jak sama nazwa mówi "partnerska" – przekonuje Arkadiusz Bała z BPSC.
Według raportu IDC „„Poland Enterprise Application Software Market 2015–2019 Forecast and 2014 Vendor Shares”, w ubiegłym roku wzrost sprzedaży BPSC wyniósł prawie 10%. Blisko połowa sprzedaży pochodziła z projektów realizowanych w dużych i bardzo dużych podmiotach. Źródłem wzrostów była również rosnąca sprzedaż systemu mHR.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top