Od debiutu rynkowego w 2012 r. Zenbox błyskawicznie zdobył ponad 5 000 klientów biznesowych na swoje usługi IT. Ten dynamiczny wzrost jest realnym zagrożeniem dla „wielkiej trójki”, tj. home.pl, nazwa.pl oraz 1&1. Na drodze do sukcesu firma musiała jednak stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnieniem stabilności i odpowiednich zasobów dla dynamicznie rosnącego grona klientów. Rozwiązaniem okazała się migracja do chmury hybrydowej oferowanej przez poznańską firmę Beyond.pl. Jej udane wdrożenie otworzyło drogę innym firmom z polskiego i zagranicznego rynku.



Poniższy case study przedstawia, w jaki sposób Beyond.pl – lider na rynku data center i chmury obliczeniowej – odpowiedział na dynamiczny rozwój zapotrzebowania klientów Zenbox.

Sytuacja wyjściowa

Polski rynek hostingowy to jeden z motorów rozwoju usług ICT w kraju. Na rynku konkuruje kilka prężnie działających podmiotów, a zwiększająca się świadomość klientów, dla których liczy się już nie tylko cena usług, ale ich stabilność i jakość, wręcz zmusza do ciągłego rozwoju. Przed dostawcami stoi więc spore wyzwanie w walce o portfel klienta. A jest się o co bić – według szacunków firmy AMI-Partners wartość światowego rynku hostingu i utrzymania stron internetowych wyniosła w 2012 roku 48 mld dol., a w 2015 r. ma dotrzeć do poziomu 60 mld dol.

Młoda spółka FBB postanowiła rzucić rękawice działającym już na rynku potentatom, czyli home.pl, nazwa.pl i 1&1. Jej usługa została wprowadzona na rynek w 2012 roku. Na tle konkurencji wyróżniała się m.in. nowym sposobem rozliczenia z klientem, na podstawie realnego ruchu na stronie internetowej, oraz jakością obsługi. Wprowadzono 24-godzinne biuro obsługi klienta, działające we wszystkie dni w roku i rozwiązujące problemy z utrzymaniem infrastruktury tak szybko, jak to jest możliwe.

Marka po debiucie szybko zdobyła popularność i świetną opinię branży. W efekcie portfolio firmy wyglądało coraz bardziej imponująco: Kominek, koszulkowo.com, upolujebooka.pl, tabletowo.pl czy rynekerp.pl. Michał Sadowski z Brand24 stwierdził, że fenomen Zenboxa pokazał, iż wcale nie trzeba być pierwszym i absolutnie unikalnym graczem na rynku, aby osiągnąć niebywały sukces.
Wystarczy rozwiązać problem odrobinę lepiej od konkurencji czy po prostu dbać o klienta bardziej niż pozostali – powiedział.
Wyzwanie Po fazie spektakularnego wzrostu i dobrej passy spółka FBB, właściciel marki Zenbox, zaczęła borykać się z problemami związanymi z dostępnością i stabilnością usług. Cierpliwość klientów została wielokrotnie wystawiona na próbę. Trwanie przy dotychczasowych rozwiązaniach narażało firmę nie tylko na dalsze straty wizerunkowe i w efekcie finansowe, ale też uniemożliwiało dalszy rozwój.

Zenbox postanowił więc zmienić model IT na taki, który zapewniłby optymalizację rozwiązań oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Migracja tak rozległej infrastruktury to oczywiście poważna operacja i duże wyzwanie organizacyjne, ale stawką było wzmocnienie przewagi nad konkurencją i dalszy rozwój firmy zgodny z przyjętą strategią.

Rozwiązanie

Spółka FBB wybierała wśród ofert dostawców krajowych i zagranicznych.
Po wielu miesiącach rozmów wizja budowy środowiska pod nas w ramach ofert cloud computing centrum danych Beyond.pl okazała się najlepsza – twierdzi Bartosz Gadzimski, prezes FBB.
Marka zdecydowała się na migrację swoich zasobów do poznańskiego centrum danych Beyond.pl i wybór hybrydowej chmury obliczeniowej. Co to oznaczało z perspektywy klienta?

Wybrana infrastruktura chmury hybrydowej jest gwarancją elastyczności biznesowej – jej architektura pozwala na swobodę skalowania infrastruktury przy zachowaniu bezpieczeństwa i szybkości reagowania w sytuacjach krytycznych.
Przy naszej specyficznej i skomplikowanej strukturze, to rozwiązanie było optymalne zarówno wydajnościowo, jak i pod względem stabilności czy możliwości reagowania w trudniejszych sytuacjach– wyjaśniał Tomasz Fidoruk, CMO Zenbox.
Priorytetem było dostarczenie rozwiązania, dzięki któremu korzyści z migracji odczują wszyscy użytkownicy. Chmura hybrydowa bazująca na skalowalnych serwerach e24cloud i bezpieczeństwie centrum danych Beyond.pl zapewnia realizacje tego celu – potwierdza Rafał Roszak, dyrektor marketingu Beyond.pl.
Choć rozwiązanie wydaje się idealne dla wielu modeli biznesowych, wciąż jest mało popularne na polskim rynku. Stworzenie dedykowanej hybrydy wymaga od dostawcy nie tylko posiadania centrum danych o wysokiej jakości infrastruktury, ale przede wszystkim kompetencji w zakresie tworzenia i zarządzania wysokowydajnymi systemami IT. Tworząc usługę dla utrzymania Zenbox, Beyond.pl otworzył w Polsce możliwości dla wielu firm, które dotąd, mimo chęci optymalizacji struktur IT i wdrożenia chmury obliczeniowej, nie znalazły zadawalającej oferty. Efekty migracji Migracja i nowa infrastruktura zapewniły marce Zenbox:
  • 18x większą elastyczność, dzięki swobodzie dopasowania środowiska IT; 
  • 100 proc. większe bezpieczeństwo dzięki rozproszeniu geograficznemu e24cloud, w lokalizacjach PL-POZ i PL-WAW;
  • 3x zwiększenie dostępności zasobów, dzięki możliwości uruchomienia nowego serwera w mniej niż 30 sekund;
  • 50 proc. krótszy czas reakcji dzięki supportowi 24/7 centrum danych Beyond.pl;
  • 10x zwiększenie dostępu do zasobów operatorów telekomunikacyjnych, dzięki operatorom klasy Tier1.
Choć dla Zenbox rozwój technologiczny miał znaczenie, jeszcze ważniejsze były korzyści biznesowe, jakie zapewnił Beyond.pl.
Możliwość posiadania za bezpośredniego partnera data center Beyond.pl wiele rzeczy ułatwia i zapewnia nam optymalny komfort przy podejmowaniu strategicznych decyzji – zauważa Tomasz Fiedoruk z Zenbox.
Dzięki rozwiązaniom zapewnionym przez Beyond.pl, klienci Zenbox odczuli znaczącą poprawę jakości, co przełożyło się na dalszy sukces rynkowy marki. W raporcie poświęconym rynkowi hosting magazyn PC World twierdzi; „Największym wygranym wydaje się być jednak zenbox.pl” .

Źródło: Beyond.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top