loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Większa efektywność obsługi klientów Uniscale dzięki systemowi ERP

Uniscale Sp. z o.o., dostawca dedykowanych urządzeń, rozwiązań i usług dla sieci handlu detalicznego i przemysłu spożywczego, zdecydował się na wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics NAV – w celu usprawnienia obsługi procesów sprzedażowych i rozbudowanych procesów serwisowych.

 
Firmie zależało m.in. na udoskonaleniu kluczowych działań, takich jak realizacja zamówień sprzedaży i serwisowych oraz ich potwierdzeń, a także wprowadzeniu czytelnego monitoringu okresów gwarancyjnych dla sprzedawanych urządzeń. Ważne było także rozwiązanie problemu z kontrolą wracających, podpisanych już przez klienta faktur sprzedaży, a także poprawnego księgowania VAT. Ponadto przedsiębiorstwo chciało również wprowadzić elektroniczną wymianę danych z klientami oraz usprawnić komunikację z nimi, a także udostępnić odpowiednie informacje pracownikom wedle pełnionych przez nich funkcji w przedsiębiorstwie.

Do podjęcia decyzji o wdrożeniu systemu przyczyniło się między innymi dofinansowanie z Unii Europejskiej przyznane Uniscale na realizację projektu. Współfinansowanie wdrożenia przez UE było możliwe dzięki środkom Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz środkom budżetu państwa. W ramach projektu miały zostać również zakupione nowe serwery i sprzęt niezbędny do sprawnego działania wdrożonych aplikacji.

W Uniscale wdrożono system Microsoft Dynamics NAV z funkcjonalnościami do zarządzania magazynem i księgowością, a także system klasy CRM do zarządzania bazą potencjalnych i obecnych klientów oraz aplikacje dedykowane dla usług serwisowych. Pierwsza z aplikacji serwisowych dostępna jest za pośrednictwem tabletów, w które wyposażeni są serwisanci, zaś druga to skonfigurowany z tą aplikacją interaktywny portal wymiany danych z klientami serwisu i podwykonawcami takich usług w terenie. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV oraz jego integrację z pozostałymi aplikacjami przeprowadziła firma IT.integro, specjalizująca się w implementacji rozwiązania Microsoft Dynamics NAV w różnych branżach.

Dzięki wdrożonemu systemowi udało się usprawnić komunikację wewnątrz firmy oraz z jej klientami, uzyskać dostęp do informacji dopasowanych do roli pełnionej przez pracownika w organizacji oraz wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów. Co więcej, rozwiązanie zapewniło liczne usprawnienia w zakresie sprzedaży i serwisu. W obszarze sprzedaży Microsoft Dynamics NAV umożliwił efektywne przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na sprzedaż maszyn i urządzeń oraz materiałów eksploatacyjnych, a także potwierdzanie realizacji zamówień oraz wystawianie i przesyłanie faktury (często również konieczne jest przesyłanie informacji o płatności do firmy leasingującej sprzęt dla danej sieci). Każda realizowana dostawa jest zgodna ze specyfikacją (różne lokalizacje sklepów dla jednego klienta). Z kolei dzięki ścisłej integracji systemu ERP z Outlookiem przesyłanie gotowych potwierdzeń zamówień dla klientów odbywa się z poziomu systemu.

Z kolei w obszarze serwisu Microsoft Dynamics NAV pozwolił firmie usprawnić realizację swoich usług serwisowych i sposobów ich rozliczania. W tym zakresie udało się uzyskać efektywną obsługę zarówno gwarancyjną, jak i pozagwarancyjną. Zamówienia serwisowe przyjmowane są centralnie i rozdzielane do lokalnych podwykonawców. Możliwe jest również korzystanie z danych o stanach magazynowych w celu realizacji zlecenia serwisowego.
Korzyści płynące z wdrożenia projektu, w tym przede wszystkim aplikacji dedykowanych, zostały zauważone i docenione przez wszystkich naszych klientów niemal natychmiast. Zastosowanie nowoczesnych technologii IT zaowocowało ich lepszą i szybszą obsługą, przekładając się tym samym na dalsze korzyści biznesowe po ich stronie – komentuje Włodzimierz Kander, Prezes firmy Uniscale. – Dzięki wdrożonym programom i aplikacjom nie tylko podnieśliśmy standard usług, ale przede wszystkim zwiększyliśmy przejrzystość naszej działalności względem klienta, gwarantując mu szybszy, niemal natychmiastowy dostęp do informacji związanych z powierzonymi nam usługami – podsumowuje Włodzimierz Kander.
Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top