loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

System ERP w sieci Relay i Inmedio

HDS Polska, właściciel salonów prasowych i kawiarni Relay, Inmedio i Voyage Cafe wdrożył system ERP  Microsoft Dynamics AX. Rozwiązanie zostało dodatkowo wzbogacone o funkcje oprogramowania Retail Columbus, które opracowano z myślą o dystrybutorach i sprzedawcach detalicznych.


Poszerzenie standardowych funkcjonalności ERP uwarunkowane było specyfiką branży FMCG. – Nie ma bowiem na rynku takiego systemu, który byłby w stanie objąć wszystkie procesy charakterystyczne dla tego sektora. Zarówno systemy z rodziny SAP, Oracle, Microsoft Business Solution, jak i oferowane przez polskich producentów wymagają dodatkowych funkcji, które udostępnione są w wertykalnych rozwiązaniach. W HDS wykorzystaliśmy nasz autorski Retail Columbus, który umożliwił połączenie ERP z końcowymi systemami obsługującymi kasy fiskalne, tzw. POSami - wyjaśnia Artur Stypiński, project manager Columbus Polska, odpowiedzialny za projekt dla HDS Polska. Dzięki temu pod koniec dnia z każdego salonu transferowane są do centralnej bazy informacje o tym, co, gdzie, w jakiej liczbie oraz w jakim tempie jest sprzedawane. Firma może więc monitorować i reagować na wahania popytu w czasie rzeczywistym.

Wcześniej takiego komfortu nie było. Procesy biznesowe w HDS Polska (i to nie wszystkie) wspomagane były przez kilka, nie zintegrowanych ze sobą systemów informatycznych. Każdy z nich wspomagał jednak tylko wąski obszar firmy i dane należało ręcznie wprowadzać z jednego systemu do drugiego. Operacje te było czasochłonne i kapitałochłonne.

Wraz z szybkim rozwojem sieci HDS Polska coraz pilniejsza stawała się potrzeba wdrożenia jednego, zintegrowanego systemu ERP, który kompleksowo wspomagałby skomplikowane i liczne procesy towarzyszące sprzedaży detalicznej. Każdego dnia setki tysięcy konsumentów kupuje w salonach Relay i Inmedio m.in. prasę, bilety autobusowe, napoje, a nawet kosmetyki czy baterie do odtwarzaczy płyt CD z muzyką.

- Przy takiej masie operacji ryzyko popełnienia błędu np. przy ręcznym księgowaniu lub naliczaniu marży jest bardzo duże. HDS nie mógł sobie na to pozwolić, dlatego oczekiwał od nowego systemu nie tylko elastyczności i wysokiej wydajności, ale też prowadzenia skrupulatnej kontroli każdego procesu. Oba warunki zostały spełnione - mówi Artur Stypiński.

Kontrola rozpoczyna się już na etapie składania i przyjmowania zamówień u dostawców (np. czy cena wystawiona na fakturze zgadza się z przesłaną ofertą?), monitorowaniu dziennej sprzedaży (czy i który punkt sprzedaży potrzebuje pilnej dostawy wybranych produktów?), a kończy na rozliczaniu utargu (czy menedżer salonu odprowadził pod koniec dnia cały utarg?).

Powierzenie systemowi monitoringu i kontroli pozwoliło odciążyć pracowników HDS. Teraz, zamiast skupiać się na każdorazowym weryfikowaniu faktur, koncentrują się na wynikach gigantycznej masy przetworzonych dokumentów. Tym samym nie tylko do minimum ograniczono ryzyko popełnienia błędów (na skutek ludzkich słabości, dających o sobie znać np. przy księgowaniu), ale też udoskonalono mechanizm (szybszego) naliczania konkurencyjnej marży na produkty w salonach HDS (w branży FMCG ma to strategiczne znaczenie).

Obecnie rozwiązanie opracowane przez Columbus Polska dla HDS Polska jest przenoszone do pozostałych, zagranicznych oddziałów HDS.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top

0 - Błąd: 0

0

OOM command not allowed when used memory > 'maxmemory'.

The Page you are looking for doesn't exist or an other error occurred.
Go back, or head over to the home page to choose a new direction.