loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

SAP światowym liderem na rynku oprogramowania biznesowego

Firma SAP poinformowała, że wzmocniła swoją pozycję wiodącego dostawcy oprogramowania biznesowego według danych o udziale w globalnym rynku. Firma Gartner Dataquest, oddział Gartner, Inc., renomowana instytucja zajmująca się badaniem i analizą światowego rynku technologii informacyjnych, opublikowała w dniach 7, 8, i 12 czerwca 2006 roku trzy raporty. Zawierają one analizę stanu światowego rynku w obszarach oprogramowania do planowania zasobów organizacji (ERP), zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz zarządzania łańcuchem dostaw (SCM).
Według nowego miernika całkowitych przychodów z oprogramowania, firma SAP zajmuje pierwsze miejsce na wszystkich trzech wspomnianych rynkach oprogramowania biznesowego. Ponadto SAP ma największy udział w segmencie zarządzania aktywami organizacji rynku ERP.

„Jesteśmy  podekscytowani faktem, iż uznano nas za lidera światowego rynku we wszystkich kategoriach ERP – oświadczył Léo Apotheker, dyrektor ds. rozwiązań i sprzedaży oraz członek zarządu SAP AG. – Wierzymy, że jest to świadectwo zarówno zdolności do efektywnej realizacji naszej strategii produktu, jak i doskonałej współpracy z naszymi klientami, mającej na celu zaspokojenie ich bieżących i przyszłych potrzeb.”

Po raz pierwszy firma Gartner, Inc. obliczyła udział w rynku dla segmentów światowego rynku oprogramowania biznesowego na podstawie miernika całkowitego przychodu z oprogramowania. Odzwierciedla on zmiany zachodzące w branży, takie jak rozwój oprogramowania Open Source (OSS), modele biznesowych „na żądanie” (on-demand) oraz wprowadzanie nowych regulacji prawnych.

CRM – strategia zintegrowanego
rozwiązania CRM firmy SAP prowadzi do dalszego wzmocnienie pozycji nr 1
Według Gartner, Inc., światowy rynek CRM odnotował ogromny rozwój i osiągnął stopę wzrostu całkowitych przychodów z oprogramowania w wysokości 13,7 procent. Firma SAP wzmocniła swoją pozycję lidera jako numer jeden wśród udziałowców światowego rynku CRM ze stopą wzrostu 19,6 procent w ujęciu rok do roku, obliczoną na podstawie całkowitego przychodu z oprogramowania.

Strategia SAP jest skoncentrowana na dostarczaniu zaawansowanej standardowej funkcjonalności CRM ze wszechstronnymi procesami branżowymi (takimi jak zarządzanie promocją handlową w branży dóbr konsumpcyjnych, czy zarządzanie własnością intelektualną w przypadku mediów). Są one dostępne dzięki unikalnej integracji aplikacji do obsługi klienta i aplikacji wewnętrznych SAP. Na początku tego roku firma SAP rozszerzyła swoją strategię CRM wprowadzając ofertę „na żądanie”, co zwiększyło docelową bazę użytkowników jej produktów CRM. Po konsolidacji rynku CRM w roku 2005, firma SAP odnotowała wzrost liczby kontraktów zawieranych z klientami, którzy wcześniej kupili samodzielne produkty CRM.

ERP – SAP
numerem jeden w obszarze rozwiązania do zarządzania aktywami organizacji
SAP zajmuje obecnie pierwsze miejsce na świecie we wszystkich czterech segmentach oprogramowania ERP: systemów zarządzania finansami, zarządzania kadrami, zarządzania aktywami organizacji oraz operacjami w obszarze produkcji. Największy przełom nastąpił dla SAP w segmencie zarządzania aktywami organizacji. Wzrost o 21,4 procent w ujęciu rok do roku sprawił, że firma SAP stała się największym udziałowcem tego rynku. SAP dostrzega, że klienci coraz chętniej decydują się na zastosowanie rozwiązania mySAP™ ERP, sztandarowej aplikacji firmy, co znajduje odzwierciedlenie w szybkim tempie implementacji oraz uaktualniania wersji.

SCM –
coraz więcej klientów wybiera SOA
Firma SAP wzmocniła swoją pozycję największego udziałowca światowego rynku SCM poprzez swój 25-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Całkowite przychody z oprogramowania w obszarze aplikacji SCM wzrosły o 2,6 procent w ciągu roku. W 2005 roku na rynku SCM odnotowano powstawanie fuzji, pojawienie się większej oferty pakietów rozwiązań oraz postęp w technologii.

Firma SAP dokonała dużych inwestycji, aby móc efektywnie konkurować z dostawcami samodzielnych systemów SCM w zakresie funkcjonalności, implementacji i całkowitych kosztów eksploatacji. Czynniki rozwoju rynku SCM w 2005 roku obejmują zwiększone zainteresowanie zastosowaniem architektury zorientowanej na usługi (SOA), co, zdaniem przedstawicieli firmy SAP, wzmocni jej pozycję lidera oraz zwróci uwagę na koncepcję SAP „enterprise SOA” – biznesowej architektury zorientowanej na usługi. Wizja SCM stanie się przesłaniem całej firmy, obejmującym wszystkie aplikacje biznesowe – od adaptacyjnych łańcuchów dostaw po adaptacyjne sieci biznesowe.

Nowa metodyka uwzględnia zmiany w branży oprogramowania
Firma Gartner, Inc. wprowadziła całkowite przychody z oprogramowania jako nowy miernik dla swoich raportów dotyczących oprogramowania biznesowego na świecie. Gartner definiuje całkowity przychód z oprogramowania jako przychód wygenerowany ze sprzedaży nowych licencji, aktualizacji, subskrypcji i usług hostingowych, wsparcia technicznego oraz serwisu. Usługi wdrożeniowe i konsultingowe ani sprzęt nie są uwzględniane w całkowitym przychodzie z oprogramowania. W przeszłości ta firma badawcza jako miernik dla swoich raportów wykorzystywała przychody z nowych licencji na oprogramowanie.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top