loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Royal Collection z Retail Columbus

Wdrożenie systemu ERP -  Microsoft Dynamics AX umożliwiło m.in. śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym w 23 salonach firmy, bieżące analizowanie bezpośrednich i pośrednich kosztów wprowadzania na rynek kolekcji oraz dynamiczny podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych. Korzyści z zintegrowanego systemu zarządzania sprzedażą jest jednak więcej – mówi Piotr Szczerbiak, project manager Columbus Polska, odpowiedzialny za wdrożenie w Royal Collection.

 

Dzięki wertykalnemu (branżowemu) rozwiązaniu Columbus Retail opartego na Microsoft Dynamics AX, zautomatyzowane zostały procesy zarządzania sprzedażą detaliczną oraz wewnętrzną logistyką firmy, m.in. zatowarowanie salonów, obsługę reklamacji, wewnętrznych i zewnętrznych rozliczeń z dostawcami (w tym komisowymi i agencyjnymi). Ponieważ dane spływają do centrali Royal Collection co 2-4 godziny, firma może na bieżąco tworzyć, śledzić oraz planować na poziomie centralnym i każdego sklepu zapotrzebowanie oraz obrót towarami. Tym samym usprawniono zarządzanie relacją podaży i popytu. Z kolei mniejsze stany magazynowe i większa rotacja towaru to większa rotacja kapitału i większe zyski. - Wszystko to proste wręcz banalne prawdy ekonomii, a jednak większość firm detalicznych ma z tym poważne problemy, choć się do tego oczywiście nie przyzna - dodaje Paweł Szczerbiak.

Daje to nam olbrzymią przewagę na rynku, gdzie do zarządzania kampaniami, kolekcjami i zatowarowaniem firmy wciąż wykorzystuje się najczęściej arkusz Excel, intuicję oraz przestarzałe, nie zintegrowane oprogramowanie, które dostarcza zbiorcze wyniki dopiero po ich zebraniu i przetworzeniu najczęściej raz pod koniec miesiąca. To za późno. Jeśli firma chce odnieść sukces, musi nie tylko idealnie trafić z kolekcją w sezon, ale też błyskawicznie dostosowywać podaż do popytu. Royal Colection jest i chce być nadal dynamicznie rozwijającą się marką. Dlatego w raz z inwestycjami w sprzedaż i sklepy inwestujemy dynamicznie w informatyczne wsparcie sprzedaży, co ma nam wkrótce przynieść wymierne korzyści – wyjaśnia Piotr Michalski, dyrektor zarządzający Royal Collection.

Bez zintegrowanego systemu do sprzedaży detalicznej jest to dość trudne. W ciągu kilku lat Royal Collection wdrożył i używał systemów, które wraz z rozwojem sieci wspomagały kolejno m.in. zatowarowanie centralne, logistykę wewnętrzną, księgowość i centralny magazyn, sprzedaż detaliczną, itd. Jednak przepływ informacji między tymi systemami a więc i działami firmy pozostawiał wiele do życzenia. Dane były kumulowane okresowo, półautomatycznie. Rodziło to szereg utrudnień. Infrastruktura informatyczna była rozbudowana i kosztochłonna, a analiza sprzedażowa prowadzona była po 1-2 tygodniach na bazie danych księgowych. W tej chwili odbywa się to zaraz na drugi dzień.

Zarządzanie sprzedażą detaliczną za pomocą jednego, zintegrowanego systemu przebiega nieporównywalnie sprawniej. Wiele procesów zostało zautomatyzowanych i będzie dalej usprawnianych. Wystarczy raz wprowadzić dane do centralnej bazy danych, system sam martwi się o ich rozprzestrzenianie – dodaje Piotr Michalski. Firma może więc błyskawicznie reagować na wahania popytu. Jeśli maleje zainteresowanie kolekcją, można skorygować ceny i przekazać ją do tych punktów sieci, gdzie cieszy się większym zainteresowaniem, a w jej miejsce szybciej wprowadzić nową linię.

Przesył danych odbywa się w systemie off-line, co dla systemów klasy ERP nie jest standardem. Opracowane przez firmę Columbus rozszerzenia – moduły Galaxy i SAX wykorzystują do komunikacji między centralą a kasami w salonach sprzedaży bezpośrednie połączenia TCP/IP, kolejkowanie pakietów danych, szyfrowanie, kompresję danych, itp. Wszystko to jest zautomatyzowane i podlega bezustannej automatycznej kontroli. Problemy w komunikacji system sygnalizuje za pomocą poczty elektronicznej administratorom.

- Wybranie systemu off-line eliminuje ryzyko wstrzymania sprzedaży z powodu awarii sieci telekomuniakcyjnej. Dla Royal Collection, który przywiązuje dużą wagę do bardzo dobrej, a więc także ciągłej obsługi swych klientów, ma to strategiczne znaczenie – mówi Piotr Szczerbiak.

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top