loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Rośnie popyt na rozwiązania wertykalne

W tym roku polski rynek ERP powinien osiągnąć wartość 200 mln dol. To o 30 proc. więcej niż dwa lata temu. Koniunkturę nakręca popyt na rozwiązania wertykalne, głównie dla produkcji procesowej i dyskretnej, sektora finansowego oraz dla handlu detalicznego i hurtowego – mówi Tomasz Gawron, dyrektor sprzedaży Columbus Polska.

Najwięcej, ponad 17 proc. przychodów ze sprzedaży systemów ERP w Polsce generuje m.in. branża spożywcza i chemiczna (produkcja procesowa), niewiele mniej meblarska, motoryzacyjna i elektroniczna (tzw. produkcja dyskretna), sektor finansowy (ok. 15 proc.) oraz handel detaliczny i hurtowy (ok. 13 proc.) – wynika z badań IDC, międzynarodowego ośrodka analizującego rynki IT. - Ten trend będzie się nasilać w najbliższych latach – dodaje Tomasz Gawron.
 

Czasy, gdy dostawcy ograniczali ofertę do standardowego rozwiązania, który miał stanowić antidotum na bolączki wszystkich branż odchodzą do lamusa. Wprawdzie uniwersalne funkcjonalności zaszyte w podstawowych modułach Finanse czy Księgowość nadal brane są pod uwagę przez klientów, ale już nie przesądzają o wyborze systemu informatycznego. Użytkownicy lepiej niż kilka lat temu rozumieją możliwości systemów ERP i dostrzegają kolejne zadania, które warto im powierzyć. Coraz częściej są to jednak procesy charakterystyczne dla konkretnej branży, a nieraz tylko dla jednej firmy.
 

Royal Collection, sieć 23 ekskluzywnych salonów z odzieżą chciał błyskawicznie reagować na wahania popytu (przed zakończeniem wdrożenia analiza posprzedażowa odbywała się po ok. 10 dniach, obecnie po 2-4 godzinach). Transfer danych zawierający m.in. informacje o dynamice i wielkości sprzedaży musiał więc odbywać się nie tylko na bieżąco, ale też bez ryzyka jego nieoczekiwanego przerwania. Ponieważ ERP bazuje standardowo na komunikacji w trybie on-line, należało rozbudować system o autorskie moduły Galaxy i SAX, które umożliwiają przesył danych w trybie off-line (wykorzystują w tym celu m.in. szyfrowanie, kodowanie i bezpośrednie połączenia TCP/IP).
 

Royal Collection zastosował też wertykalne rozwiązanie Columbus Retail, które zautomatyzowało procesy zarządzania sprzedażą detaliczną oraz wewnętrzną logistyką firmy, m.in. zatowarowanie salonów, obsługę reklamacji, wewnętrznych i zewnętrznych rozliczeń z dostawcami. Podobne rozwiązanie dla handlu detalicznego, ale na jeszcze większą skalę Columbus Polska zastosował w firmie HDS, do której należy sieć salonów prasowych Relay i In Medio.
 

Bardzo perspektywiczna jest też produkcja dyskretna, która w Europie Zachodniej generuje już ponad 25 proc. przychodów ze sprzedaży ERP. W podobnych kierunku powinna ewoluować struktura sprzedaży w Polsce – dodaje Manoj Nair, prezes Columbus Polska.

Źródło: www.columbus.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top