loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

RAPORT ERP 2013
Zarządzanie Reformą Organizacyjną i Procesami Biznesowymi

Raport 2013 ERP Report: Zarządzanie Reformą Organizacyjną i Procesami Biznesowymi został opracowany przez Panorama Consulting Solutions w celu zbadania jaki wpływ ma transformacja organizacyjna przeprowadzana pod kątem wdrażanego systemu ERP na firmy w różnych branżach, o różnej wielkości i z wielu zakątków świata. Niniejszy raport jest podsumowaniem opracowanego przez Panoramę badania, skupionego na odczuciach klientów rynku ERP i ich zespołów wdrożeniowych, odnośnie poszczególnych aspektów projektu ERP.

Zapraszamy do zapoznania się z polską wersją językową raportu przygotowaną przez redakcją naszego serwisu.

Rola modernizacji procesów biznesowych

Implementacja oprogramowania biznesowego wymusza na przedsiębiorstwach szybką decyzję jak dostosować do niego istniejące procedury. Niektóre z nich zdają się na sugestie dostawców oprogramowania odnośnie sposobów postępowania względem procesów biznesowych, a – jak pokazuje poniższy wykres – należy do tej grupy 38% ankietowanych.

Niewiele więcej, bo 41%, robi odwrotnie, czyli uzależnia wybór rozwiązania ERP od istniejącego stanu swoich procedur, i jest to ścieżka, którą Panorama zaleca swoim klientom. Więcej niż jedna piąta (21%) ankietowanych przyznała, że ich organizacja wykazała „małe lub zerowe zainteresowanie procesami biznesowymi”.

Jak widać poniżej, większość ankietowanych, którzy nie zapomnieli o modernizacji swoich procesów przyznała, że skupiła się tylko na ich kluczowej części, podczas gdy 26% dokonała ich gruntownej aktualizacji.

Żaden system ERP nie będzie kompatybilny z wszystkimi procesami biznesowymi firmy, czy to przed ich modernizacją czy już po. Wiele firm usiłuje uniknąć modyfikacji w systemie i wykorzystuje go w jego stanie fabrycznym by zminimalizować zaangażowanie w prace nad procesami. Jednak jak pokazuje nasze badanie, 90% firm przyznało, że przynajmniej na jakimś poziomie zostały poczynione modyfikacje w zakupionym przez nie systemie. Instalacja takiego systemu „prosto z pudełka” (z ang. „vanilla implementation”), tzn. takiego, który wymaga podporządkowania mu całości procesów, nie tylko nakłada na przedsiębiorstwo presję gruntownej reformy organizacyjnej, ale także pozbawia jego ofertę jej wyjątkowości, spychając je do szeregu reszty użytkowników szablonowego oprogramowania. Firmy, które poszukując oszczędności oddają w ręce dostawców ERP swoją kwestię operacyjną działają na wielką niekorzyść swoich klientów i siebie samych, a nasze dane te wnioski potwierdzają.

Autor raportu: Panorama Consulting Solutins - http://www.panorama-consulitng.com
Tłumaczenie: Przemysław Podmostko - Redaktor Sekcji Zagranicznej ERP-view.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top